Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-09-01 SMC 4 SYAB Raceway Kalmar
1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (25152 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Ja jävlar... Även en blind höna hittar ett korn då och då. 30+ bilar till start i ett SMC-race, det var nog en 25-30 år sen sist.



Björn, någon kommentar till ansiktsuttrycket, eller får jag fantisera själv?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Tack!
Fantastiskt bra ordnat och så torkade arrangörerna bort ett vansinnigt regnande som de hotade med så sent som i tordags kväll

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Den där känslan av att det här skulle kunna bli något, den som jag tappert kämpat med för att bli av med (misslyckandena blir lättare att hantera då), hade under veckan börjat växa sig allt större. Och den slutgiltiga spiken i kistan kom i fredags eftermiddag, när jag snackade i telefon med Diket.

-Vad fan har ni gjort? Jag hör ifrån folk jag aldrig skulle kunnat föreställa mig att hitta på en slalom att de är sugna på att åka.

Tydligen hade inför-tråden, allmän ryktesspridning samt vår lobbying gått hem. För senare på kvällen, efter att vi satt banan i regnet och halkan (tyckte ni det var halt på betongen idag skulle ni ha varit med igår, sensationen av att känna bilen gå loss på trean är det inte många 163-hästarsförare som känt i sommarväglag) började Jocke och jag förbereda en startlista. Vi tittade på vilka som kört i våras, vilka vi snackat med, vilka som skrivit om det och vilka vi hört om. Sen gjorde vi en (o)kvallificerad gissning.

-Nu skall vi se, en, två tre, fyra, mummel, mummel... Öhh, Jocke...
-Ja?
-Hur många ifrån Växjö har vi inskrivna?
-Bara ett par, hur så?
-Trots det har vi 32 namn på vår lista, och vi har även missat alla Porscheåkare i stan... Vi kan få upp emot 45 startande imorgon. Vad gör vi då?
-Allt vi kan, och så hoppas vi...

Jocke har startlistan och tiderna i sin padda, och kommer säkert med en sammanställning när han pustat ut (för han och Andreas drog ett jättelass idag), men jag gissar på 33 bilar. Alltifrån Peters högerstyrda Turbocontainer till Håkans RS-klon. Via toksänkt Polo och betonggrå Viper. Blandningen var verkligen total, och det verkar ha uppskattats ibland folket där.

Farsan var den som hade hand om kontakterna med SYAB den här gången, och jag lät honom luska lite vad som krävdes för att vi skulle få nyttja norra kurvan den här gången. Visserligen var vårens bana lite av en succè ibland förarna, men omväxling förnöjer, och det var för trångt runt start/målområdet. Svaret vi fick var ungefär: Hopp och lek. Så det gjorde vi.

Som jag skrev innan så regnade det rejält igår, vilket gjorde det svårt att bedöma hur fort det skulle gå i de olika partierna. Men vi visste sen tidigare vart det fanns ett par jobbiga partier, vilket vi försökte jobba bort. I de flesta fall lyckades vi, det var väl bara 90-gradaren ut på betongen som ställde till det för en del. Eller vad säger du Fia Jag kan trösta dig med att du var långt ifrån värst, det fanns spår där som pekade rätt ut i savannen... Men vi jobbar vidare med den delen till nästa år. Om vi kör åt det hållet då.



Pensionerad? My ass...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
D0GG3
Kalmar
Här sen Apr 2007
Inlägg: 73



Stort tack till alla drivande i KSVK för ett grymt event. Alla som jag pratat med var supernöjda och det var verkligen en grymt rolig blandning av bilar idag. Även riktigt bra bandragning

Ni kan nog ganska lätt planera in tre körningar nästa år med tanke på det ökade intresset som varit de senaste åren.

Nått ni skulle kunna göra är att prata mer om medlemskap i klubben när ni har så många utomstående. Många skulle nog kunna gå med då de vet att en körning ger plus minus noll. Kanske något att ta upp vid banmötet på förmiddagen.

_________________
Douglas Richardson
Mazda Rx-7 FD3S (såld)
Nyinköpt Rx-7 Re amemiya
Suzuki Swift GTI (brukis)
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Men Dogge, då skulle vi ju missa alla intäkter på startavgifterna Det var nästan så att träffen gick ihop sig idag, berättade kassören.

Nädå, jag vet, klubben har alltid varit dålig på att göra reklam för sig själv.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
pillee
kalmar
Här sen Aug 2006
Inlägg: 133



Hej,måste börja med att tacka för idag,vart en kanon dag

sen pp fortsätt att skriva+lägga in bilder,du är underbar thumbs up

mvh Pillee

_________________
Peter Infang
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



P.P. skrev:

Jocke har startlistan och tiderna i sin padda, och kommer säkert med en sammanställning när han pustat ut (för han och Andreas drog ett jättelass idag), men jag gissar på 33 bilar.

Inte så illa gissat, jag får det till 36 startande ekipage fördelat på 33 bilar. 3 bilar hade ju dubbla förare och en förare hade dubbla bilar.
Och vi som tyckte 21 var många förra gången...

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vågar jag ens fråga hur många ifrån vår preliminära lista som inte dök upp? 5-10?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



9 st

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Bo_H
Växjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 141



Instämmer med föregående talare härlig bana och bra flyt.
Bra jobbat både i regnet i fredags kväll och under dagen.

Och så en liten hjärnskrynklare, vad kan ha orsakat detta rökmoln?

_________________
Bo Hugsén
Bmw 325iA T, 2009
Mazda Rx-7 (N/A), 1986
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det finns flera alternativ:

Brist på bilkontroll

Urstark motor

Tävlingsinstinkt

Hävdelsebehov

All of the above

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Joakim Winkler skrev:
9 st


"Tur" att inte de kom.

Hugge: Ja, Mazdan såg ut att trivas som fisken i vattnet. Det var du och Dennis som smet igenom igenom långkurvan som det skulle göras. Det kan väl inte vara så att det trots allt gömts en bra chaffis där inne under alla år?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Tiderna!

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Du kan få en bild så länge:


_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Bo_H
Växjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 141



P.P. skrev:

Hugge: Ja, Mazdan såg ut att trivas som fisken i vattnet. Det var du och Dennis som smet igenom igenom långkurvan som det skulle göras. Det kan väl inte vara så att det trots allt gömts en bra chaffis där inne under alla år?


Man bockar, det är väl all rondellträning man får till och från jobbet varje dag som börjar ge resultat.

_________________
Bo Hugsén
Bmw 325iA T, 2009
Mazda Rx-7 (N/A), 1986
Citera
Bo_H
Växjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 141



Här kommer ett par bilder från körningen.



Anderas



Örjan






_________________
Bo Hugsén
Bmw 325iA T, 2009
Mazda Rx-7 (N/A), 1986
Citera
Erik. B
Färjestaden
Här sen Jan 2009
Inlägg: 74



Stort tack för gårdagens körning, hade lite brådis så jag smet hem efter mina 3 varv. Kul bana, luftig och fin för mej .
Ser fram emot nästa säsong.

_________________
Erik Brundin


Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628
Och en bruksbil....
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jag hade lite extra saker att hämta i garaget, uti fall att något skulle gå fel, så jag kom en kvart senare än de andra funktionärerna. Redan då stod det en Viper och en Fiesta ST och väntade som vi inte hade räknat med... Huh, vad skulle det här ta vägen?

När klockan sen var 09,20 placerade vi ut Jocke vid inskrivningsstationen och farsan och jag började tejpa upp klubb-banderollen vid grinden. Och så började de rulla in... Barre och Fia, Dogge, Sara och Simon, Erik, Dennis med två bilar, Peter, Krister och Rolle, ja, det bara rullade på. Jocke verkade ha bra koll på inskrivningen, så jag lämnade farsan där att ta in "kollekten" och gick ner för att fixa med parkering, upplining osv. Men Andreas var redan på det och folk fattade rätt mycket själva vad det handlade om, så jag gick mest runt och var social (i den mån jag nu kan det i ett lätt stressat utförande). 09,50 räknade jag in den 22:a bilen i ledet, samtidigt som jag såg 3 ytterligare bilar uppe hos Jocke. Vårens rekordstora startfält såg ut att flyga all världens väg. 09,55 hölls sen planenligt ett snabbt förarmöte, som jag med min naturliga "pondus" (tack för den passningen Hugsèn ) fick hålla i. Jag tror jag fick med det mesta, utom att berätta att det fanns en toalett tillgänglig i huset på vars trappa jag stod på Var det något annat som var oklart eller ni saknade, så berätta gärna. Vi vill alltid bli bättre.

Ganska exakt kl 10 rullade vi ut på sightseeing-varvet, precis som vi sagt, men kanske en aning tidigt, då vi fick köra ett par omgångar till innan alla fått köra ett. Alla ville givetvis köra, så jag fick snällt vandra iväg till norra kurvan för att vara konvakt. Örjan tog hand om krönet och Simon plus nån till satte sig på rakan, sen var det bara att flagga igång racet.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare


Vipern på sin enda runda. Jag hoppas på att få se mer, för den flöt igenom oväntat fint.









Bur och barnstol.



Simon och Sara i Swiften. Dagen till ära utrustad med nya skivor och belägg. På vänstersidan


_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare


Intressant att kameran hittade fokus inne i bilen. Jaja, jag har alltid hävdat att den hatar vita bilar...







Plötsligt mullrade det välbekant bakom ryggen när jag stod nere vid starten tidigare på morgonen. Det första som slog mig var Cibie-lyktorna, huvlåsen och ankstjärten. Vad, och vem var det egentligen jag stirrade på? Det finns en riktig RS i stan, men den är gul, och jag har inte sett den ute på 10 år. Så när Håkan Karlsson klev ur kunde jag inte hålla inne ett: -Håkan, du är en man med snille och smak!
Han bara flinade och tyckte det skulle bli kul att testa hur 3-litersmaskinen med mekaniskt insprut skulle prestera i klonen. För det var en sådan det var frågan om. Vilket inte bekommer mig det minsta, jag är ändå kär







Tobbe, vad skymtar jag, har du fått i Recarostolarna? Sitter de fast så man vågar åka med även när det svänger nån gång nu?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare


Eftersom Andreas Turbo fortfarande är krasslig (vad är det egentligen som är fel, hann saker gå ner sig vid oljeutspädningen?) fick det bli pappas 968 som fick jobba. Han klagade hejvilt på chassit men älskade diffbromsen.





Snabbast. En Tiger ifrån Oskarshamn vars förare jag inte hunnit lära mig namnet på ännu. Jocke, kan du göra en insats? På bilen ovanför också?



Kalle känner jag däremot igen...



Sen kom farsan och avlöste mig så att jag skulle få köra lite, fast det blev lite fler bilder ifrån andra vyer först. Ingmar, vad tyckte du om banan? Med de förutsättningarna som finns, vad skall vi hitta på nästa gång?



Dina framhjul verkar leva ett hårt liv, Erik.



Saras tur att ratta. Hur mycket förbättrade du tiderna under dagen?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2012-09-01 SMC 4 SYAB Raceway Kalmar
1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (25152 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande