Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
iRacing - PeOs iRacing karriär - uppdatering 25 sep 2012
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (26396 totalt)
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867


Trådstartare
EDIT av Magnus T: Just nu (hösten 2012) så finns ett erbjudande om tre månader helt gratis för dig som vill känna på hur de olika bilarna i iRacing känns att köra och om det kan vara ett bra träningsverktyg (vilket det är ;-) ) Gå hit och anmäl dig för gratiserbjudandet: www.cadillaccupracing.com



Med risk för att gå lite för långt, så kommer jag i denna tråden berätta om mina växande erfarenheter i iRacing. Kanske det bara blir några poster här i början, kanske det blir mer ihållande, vad vet jag. Kanske det inspirerar någon, och kanske har jag nytta av tips av andra iRacers. Men först lite bakgrund.

Varför Simracing?
Kanske någon känner igen mitt namn ifrån mina andra trådar. Det blir en hel del text om annat än iRacing i detta stycke. Om det inte intresserar, skippa stycket och hoppa till nästa.
Jag har min M3 E36 -96 som jag åkt med på cirka 20 banträffar i Sverige 2006 - 2008 . https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=36712



Sedan har jag en Corvette C6 -05 som jag åkt med på lite mer än 20 bandagar I USA från 2009 och framåt. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58498



Jag har tagit hjälp av förarcoacher ett par gånger genom åren. Vissa har varit totalt misslyckade, andra har gett mig ett stort lyft både som förare och vad gäller att kunna banan ifråga. Två av min coacher har tryckt på mig att jag borde satsa på att köra professionellt. När jag hörde det första gången så var jag övertygad om att coachen inte var klok, men jag har i efterhand förstått att det är inte frågan om att köra och faktist kunna livnära sig på det. Utan man kör seriöst i serier och använder alla sina besparingar för att hanka sig fram.

Om man ser på vad en trackday dag kostar med Corvetten så är det vanligtvis $315 för att komma på banan. Jag brukar klara 6-8 timmar på däcken som kostar $1600. Sedan ger frambromsarna 6 bantimmar för $250 och bak 8 timmar för $220. Tre tankningar ger $240. Totalt så blir det ungefär $1090 (8000 SEK) för en bandag om allt håller. Vissa dagar känner man sig som en rockstjärna och är "erkänd" i depån, andra så ser man bara bilar som är snabbare och får inte till något flyt alls. Det är helt klart värt det, men bara då och då. Om jag skulle växla upp ett steg så finns det team att gå in i. För $3 500 (24000 SEK) får man en racefärdig bil på bana för en helg. En av de coacher som jag haft har två sådana team, ett med en Honda Civic och ett med en BMW M3 E46. Och sedan finns det serier hela vägen upp till stjärnorna. En förare som jag känner kör i GrandAm serien i USA. För honom kostar det $20 000 (140 000 SEK) för en helg för att använda motorn som är leasad från GM. Resten av bilen, en Daytona Prototype äger han själv.

Om man inte vill driva in i vansinniga pengar men ändå vill rejsa, vad ska man göra då istället? Ett sätt är att börja åka gokart. Rotax eller ICC. Om jag skulle flytta hem till Sverige så skulle en ICC vara det första jag skaffade. Men där jag bor i Florida så verkar det inte finnas några kartklubbar närmare än 10-15 mil. Och det är långt att åka. Så istället bestämde jag mig för att testa iRacing. Nu är Prologet slut, typ..

Vad fångade mig till iRacing?

Jag kollade in en film över hur de körde ett 2.5 timmars race på Daytonai iRacing och såg hur alla körde med ruggig realism. Det var ingen som dök in i kurvorna och stångade sig fram, alla betedde sig som man gör när man vill köra hela loppet och vet vad det kostar om man kör in i något. Rena omkörningar, väldigt tight körning. Jag tänkte bara skumma lite i början på filmen men fastnade i alla fall 30 minuter. http://www.youtube.com/watch?v=v7bppAvHipM

Nu i efterhand så vet jag att anledningen till att alla kör så här är begreppet Safety Rating. Förare bär med sig antalet "olyckor" från de senaste 20-30 racetillfällena och man har poäng baserat på hur många kurvor per olyckspoäng man har. Att köra ut på gräset ger en poäng, att tappa kontrollen eller träffa ett fysiskt hinder ger två poäng, att köra in i en annan bil 4 poäng. Allt detta är oavsett vem som orsakar situationen. Så precis som i verkligheten så vurmar man för att bilen ska vara intakt. Det kostar inget att reparera, men om man vill köra med de stora grabbarna så räcker det inte med att vara snabb, man måste vara en säker förare också. Det här var spännande. Jag signade upp.



Det kostar $15 per månad att köra iRacing. I startpaketet får man ett antal banor och ett antal bilar. Just nu kostar det bara $15 för tre månader. Man får en Miata, Miata Cup, Solstice, Cadillac CTS-V samt en eller två ovalbilar. Om man vill ha mer så får man köpa bilar och banor för ungefär $12 - 15 per styck. Man kan tycka vad man vill om olika prismodeller, men med tanke på den energi som läggs ner på att göra detta så realistiskt som möjligt så tycker jag det är ok.

Ratt
Man behöver en racerigg för att köra. Det vanligaste är Logitech G27 men jag skaffade en Thrustmaster RS500. http://www.thrustmaster.com/en_UK/products/t500-rs



Efter att ha kollat på reviewer i http://www.insidesimracing.tv/ så kändes det mest lockande. Ratten kostar $600 (4200 SEK) och det finns ett ställ för $180 (1250 SEK) som kommer ifrån samma leverantör. Det första som slår en när man kör med ratten är hur våldsam den är när man tappar bilen. Det rycker och sliter i ratten, den snurrar ett par varv på en drygt sekund, verkligt imponerande. Jag sitter i en enkel stol som i dimensionerna är förvillande lik den förarstol jag hade i min av farfar nedärvda Opel Rekord 1700 från 74 som jag körde efter högskolan i ett par år.

Datorutrustning
För att köra iRacing skaffade jag en ny PC med i7 3830 processor, X79 Sandybridge, Nvidia GTX670 grafikkort samt en 40 tums HDTV som skärm. Jag räknade med att grafikkortet skulle vara överdimenstionerat och med bara en 1920 x 1080 skärm så är det absolut fallet. Om man kör grafikkortet på max kvalitet samt full hastighet så blir det 250+ fps. Det finns en inställning i spelet som begränsar antalet fps till 82. Med tanke på ögats begränsning så innebär allt över 50 Hz totalt flyt utan hack. Om jag hade haft tre skärmar till med 1920 x 1080, så som jag har sett flera förare på Youtube har, så skulle grafikkortet fortfarande klara att köra max fps med alla tre skärmar. Jag låter datorn ansluta via trådlöst nätverk. Innan jag flyttade USB dongeln till ett mer gynnsamt ställe på datorn så gav det mig en hel del problem när hastigheten hela tiden växlade på interna nätverket mellan 26 och 52 Mbit/s. Med en bättre placering så har jag 82 Mbit/s på internt LAN och inte längre några problem. Ut mot Internet har jag en 16 Mbit lina via kabel.. Det borde gå att ha en fullständig iRacing upplevelse med en 5-10 gånger långsammare dator.

Första reflektionerna ifrån iRacing
Det finns två huvudkategorier, oval och road racing. Jag har bara jobbat med road racing än så länge. iRacing är gjort för att vara så realistiskt som det kan bli när man sitter framför en skärm. Jag satte igång att köra Miata Nvidia cup, en klass som är öppen för Rookies.




Bilen ska simulera 170 hästar och 1180 kg. Klassen är fixerad vilket innebär att man inte kan justera någonting. I andra klasser har man en miljon justeringar såsom camber, caster, däcktryck, etc. Jag råkade passera en blogg av en av de snabbare förarna i någon högre klass som förklarade att en av huvudanledningarna till att han var så snabb var att han justerade bromsbalansen mot slutet av tävlingen eftersom att bakhjulen slets snabbare än fram, och utan biasjustering så ledde det till instabilitiet i bakvagnen. Snacka om finlir.

På Miata Cup bilen så påminns jag om min M3 efter det att jag satt på camberplattorna från Millway. Det är tillräckligt med grepp fram för att styra in bilen i sladd. Sedan är bilen väldigt känslig för gaspådrag/släpp. Den överstyr direkt ifall man inte kör alldeles jämnt. I förhållande till Playstation GranTurismo 5 så är det kanske dubbelt så svårt att köra snabbt i iRacing.

Innan man ger sig ut i race eller qualifyer så måste man känna bilen och kunna köra 20 varv utan att åka av. För mig så tog det nog 50 - 100 varv innan jag började bli tillräckligt stabil i körningen. Man ska gärna undvika att köra Qualifyer eftersom där kvalar de som verkligen bryr sig om slutresultatet och försöker sätta optimala varv. Alltså är det en del väldigt snabba förare där. När man sedan kommer in till själva tävlingen så delas man in grad baserat på sin safety rating. Så förare hamnar bland likasinnade, uppställda antigen mot den kvaltid man har, eller om man inte kvalat, mot sitt varvrekord. Så ni förstår att det blir en hel del snurrande i startfälten med massa blåbär. För att göra det extra svårt så är däcken väldigt hala innan de fått upp temperatur. Så de första tre kurvorna måste tas med extra försiktighet. Det leder till att det mest vanligt blir avåkningar i någon av de första tre kurvorna efter start. Jag har insett att det är bäst att lägga sig på tillräckligt långt avstånd att man hinner hitta en väg igenom eländet. Har man tur så hamnar man bland de första 3 bilarna, och då är det bara att köra försiktigt tills man fått fullt grepp.

Test körning: Man kan köra test närsomhelst och hur länge som helst. Man får inga Safety Rating avdrag.

Time Trial är nästa steg. Där är det start varannan minut. Man kan köra 20 varv och måste ha 8 helt felfria varv (ingen gräsåkning eller kontakt med vägg eller hinder) för att få en officiell tide. Efter ett Time Trial får man justeringar till sin ttRating som är just safety rating för TT.

Qualifyer är förberedelse till race för att man ska hamna högt i startpositionerna. Det är i denna körning som jag träffat på de mer otrevliga kommentarerna. För de som kör här kan ha väldigt mycket bättre safety rating och vara sekunder snabbare än du. Så när man då kämpar runt banan och hindrar de riktigt snabba från att få kvaltid, och kanske till och med knuffar dem av banan, så är det lätt att det blir lite sura kommentarer. Det spelar som sagt ingen roll vem som orsakar en olycka. Alla som dras med får avdrag på sin safety rating.

Race är sedan den sista formen av körning. I början är det smart att ligga sist och medvetet låta röken lägga sig i batljerna genom de första kurvorna. Sedan kan man börja mata på och få flyt i körningen. Efter 20 varv så är tävlingen slut och man kan se sin statistik och även kolla genom racet för att se vad som egentligen hände vid olika tillfällen och ifrån olika synvinklar.

Jag har sett att det ska gå att koppla loggutrustning på iRacing för att kunna jämföra sig mot sig själv eller andra förare. Jag lägger med länken här, men jag har inte hunnit kolla på det sjäv än.
http://www.schulzworld.com/images/iRacing/docs/one_second_at_a_time.pd . . . .

Det finns en miljon saker till att säga om iRacing, men detta får vara slutet på min första post. Jag har hittills kört 15 race och gjort 267 varv i tävling. Mina varvtider är ungefär 1.5 sekunder långsammare än de snabbaste på en 1+ minut lång bana. Jag brukar starta i position 6-8 och komma i mål 1-2 positioner bättre. Om jag inte drabbats av en krasch förstås. Och vid två tillfällen så har jag orsakat krasher alldeles själv. Jag har inga ambitioner att stressa igenom iRacing. Det här ska avnjutas under lång tid. Och om två månader ska jag åka ut på bana igen i verkliga livet. Undrar om det då kommer att ha hjälpt mig på något sätt. Det får vi se.

För er som redan finns på iRacing, frienda mig gärna! Och för er som inte testat än, jag kan bara säga att jag rekommenderar det starkt efter två veckors deltagande. Och det kommer ett par poster till, när jag har mer att förtälja.

PeO.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 158



Kul med en ordentlig beskrivning av iRacing här på Rejsa som beskriver fler facetter av iRacing än bara körningen. Jag kan inte annat än hålla med, iRacing är helt klart den simulator som känns mest realistisk.

Först och främst så tänkte jag tipsa om att det för tillfället finns ett erbjudande från iRacing i samarbete med Cadillac (då CTS-v släpptes på iRacing för några månader sen) som gör att du får prova iRacing gratis i tre månader. Se http://cadillaccupracing.com/ för mer info. Kan inte annat än rekommendera alla som kan att prova.

Kan också säga att iRacing bara blir roligare när man klättrat från rookiestadiet och man får halka omkring i roligare bilar. Det finns många att välja på, men allt från Ford GT till Hondas LMP2, Williams F1 från 2010 och Lotus 79 finns att leka med. Just Lotus 79 har blivit lite av en favorit då man får jobba lite med den runt banan för att få den att gå fort. Dessutom så börjar man känna de som man kör mot, vilket ger ännu roligare racing.
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 124



Bra inlägg. Jag körde lite iRacing tidigare och blir sugen på att upp det igen.

_________________
Koit Reispass
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Har varit med sedan starten men i år har det blivit väldigt lite kört. Kanske får göra något åt det nu när det finns lite bättre plats för ratten och sånt i en ny lägenhet.

_________________
Martin Öberg
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Har skickat en friend request, lycka till med racingen, kanske vi kan ha några rejsa.nu race i vinter?

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Jag är oxå med!
Tycker det är världens roligaste grej. Det lönar sig verkligen att köra mjukt och genomtänkt.
Har inte haft tid att nöta mig ur Rookie-stadiet men ett par race har det blivit.
Sista racet startade jag 12a och körde upp mig till 4e plats, satt och tjoade vid varje omkörning
och var helt svettig på ryggen efteråt thumbs up

Har kört mest Miata och lyckats få till 1.00.3 på Lime Rock och 1.43.6 på Laguna Seca som bäst.

Med lite tur kanske vi kan få ihop en Rejsa-liga på iRacing!

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Har kört en massa test, och köpt på mig diverse bilar och banor, men inte kommit igång med racingen än. GTR2/Evo/RACE07 utan hjälpmedel är kul och duger helt klart för att lära sig banor och hålla reflexerna i trim - men iRacing har en helt annan precision och känsla. thumbs up

I förra vändan blev jag praktiskt taget eliminerad från en liten GT-serie i GTR Evo p g a kass lina (droppade 10-30s lite då och då, varvid man blir kickad från de servrarna), så motivationen att köra simracing mer seriöst har varit lite låg. I iRacing verkar det dock betydligt lättare att hitta seriösa race och serier på tider som passar.

Nu är det ju bara någon enstaka trackday kvar på IRL-säsongen här, så det kanske dags att aktivera kontot igen...

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



De kör en liten kampanj för inaktiva medlemmar denna månaden, om ni skulle missat mailet om det: Två år till priset av ett - dvs $99.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867


Trådstartare
Jag har passat på att frienda alla i denna tråden. Uppskattar om fler postar om ni är aktiva i iRacing. Alltid roligt med någon form av connection. Och förhoppningsvis kan vi hitta en möjlighet att köra ett race vid något tillfälle.

För min egen del så har jag blivit uppjackad till Grupp D med erfarenhet 3.47. Jag behöver nu se till att jag har fyra event med en Grupp D klass, så att jag är med vid nästa promotion och kan få en Class C licens. Jag köpte en Mustang Challenge samt Virginia International Raceway (VIR). $26.



Lite info om bilen
The Mustang FR500S is the first race car built on a Ford production line that is sold to the public. Built in Flat Rock, MI on the same production line as other Mustangs sold to the public, the FR500S is then sent to Watson Engineering in Taylor, MI for additional race-prep fabrication (including the installation of roll bars, etc.) before being shipped to Miller Motorsports Park in Tooele, Utah for final race prep.

The FR500S features an aluminum 4.6 liter, V8, three-valve production engine rated at 325 bhp, together with a variety of Ford Racing performance parts, including a cold-air kit, high-capacity radiator, aerodynamic package and two-way adjustable dampers and springs, plus BFGoodrich g-Force R1 tires. The Mustang is equipped with a six speed Ford Racing Tremec T6060 transmission, clutch and short-throw shifter, as well as Ford Racing/Borla stainless steel headers. The FR500S features rack and pinion steering, Ford Racing/Brembo ABS brakes, two-way adjustable front dampers with coil springs, adjustable anti-roll bar and adjustable ride height. Rear suspension is live axle; Panhard rod, two-way adjustable rear dampers with coil over springs, anti-roll bar and adjustable ride height.


Bilen är lättkörd. Man känner definitivt skillnad i vikten jämfört med Miata Cup. Det är framför allt när man tappat greppet som man får vänta längre på att bilen sätter sig innan man kan gå på igen. Jag har inte kört någon tävling än, bara en Time Trial, så jag har ingen aning om hur långt ifrån alla jag är i tiderna.

Mina Safety Rating är inget vidare alls. Om det finns en skräpnivå så tror jag att det är där jag är just nu. ttRating 1233 och iRating 1195. Duktiga förare ligger på 2000 och upp emot 5000.Så en faslig massa att jobba in. Men det får ta den tid det tar. Ser fram emot en del hårdkörning i helgen.

PeO.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 124



Olofson skrev:
De kör en liten kampanj för inaktiva medlemmar denna månaden, om ni skulle missat mailet om det: Två år till priset av ett - dvs $99.

Jag har inte fått mailet eftersom jag inte uppdaterat till min nya mailadress. Måste man ha en promotionkod för att ta del av detta erbjudande?

_________________
Koit Reispass
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Koit skrev:
Olofson skrev:
De kör en liten kampanj för inaktiva medlemmar denna månaden, om ni skulle missat mailet om det: Två år till priset av ett - dvs $99.

Jag har inte fått mailet eftersom jag inte uppdaterat till min nya mailadress. Måste man ha en promotionkod för att ta del av detta erbjudande?

Mja... Man får en speciell länk i mailet, som inkluderar en promotion code. Loggar man in den vanliga vägen och väljer "Renew subscription" så dyker inte erbjudandet upp automatiskt, och det verkar som om man får betala fullt pris. Klistrar jag in koden från mailet så får jag dock rätt pris direkt $84 i mitt fall. (Hade $15 iRacing credits på kontot sedan innan. Alla extra bilar och banor är också kvar, i vanlig ordning. Oooh... En Williams-Toyota FW31...! Och min gamla Radical SR8, så klart. )

Borde ju gå att lösa på något sätt, tycker man... Går det att ändra mailadressen på ett vilande konto? (Verkar inte som om de skickar påminnelser, men däremot fick jag samma erbjudande för två månader sedan också.) I annat fall får du maila supporten och se om det går att reda ut manuellt.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Anmälde mig till gratiserbjudandet på www.cadillaccupracing.com och har nu kört de två olika Miatorna, Cadillacen och de där små som ser ut som Legend Cars. Miatorna känns verkligen "rätt" och jösses vilket bra verktyg för att träna mjuk och effektiv körning thumbs up

Har än så länge bara kört Lime Rock som är en favoritbana, det är lite Knutstorp över den bitvis thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Här finns flera sevärda "officiella" videos http://www.youtube.com/user/iRacingTV

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Perfekt att få fri träning utan "straffräkning" verkar vara att köra som ghost:

http://www.youtube.com/watch?v=JrjlwKtk5PU

_________________
Magnus Thomé
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Magnus Thomé skrev:
Anmälde mig till gratiserbjudandet på www.cadillaccupracing.com och har nu kört de två olika Miatorna, Cadillacen och de där små som ser ut som Legend Cars. Miatorna känns verkligen "rätt" och jösses vilket bra verktyg för att träna mjuk och effektiv körning thumbs up

Har än så länge bara kört Lime Rock som är en favoritbana, det är lite Knutstorp över den bitvis thumbs up


Installerade också den där gratisversionen. Tummen upp än så länge thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Fredric Morenius
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 31



Hej,

kul att se att nyttan och nöjet med simulatorracing så smått börjar rota sig. Det är redan många professionella förare även i de högsta raceserierna som använder sig av t.ex. iRacing som träningsverktyg. En stor andel av t.ex. V8Supercar-seriens förare kör t.ex. iRacing, samt en drös Nascar Sprint Cup förare, m.fl.

Själv har jag lärt mig hur mycket som helst kring bil- ban och tävlingskörning genom simulatorer, till en spottstyver av vad det kostar att göra det IRL.

Finns även en tråd på rejsa om iRacing jag skapade 2008 när simmen var ny, här är den:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49371&start=0&postdays= . . . .

Den simulatortekniskt bästa simmen är f.ö. nu rFactor2, som i stora delar är helt nyskriven och moderniserad kod jämfört med rFactor.
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 124



Jag aktiverade mitt konto igår kväll. Jag tog några varv på Laguna Seca med racing Miatan men vad konstig styrningen var. Skitnervös och skitsvårt att parera sladdar. Det var lite sent igår så jag orkade inte kolla hur man ställer styrning och FFB.

Jag har för mig att tidigare var det inga problem att köra med defaultinställningarna.

Jag har en G25. Det är kanske någon här som har tips om inställningar?

_________________
Koit Reispass
Citera
Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004
Inlägg: 324



Har säkert med inställning av graderna på ratten och i programmet att göra. I GTR2 tex skall det vara typ 400 grader på rattinställningen och 23 på "Steerig lock angle" i spelet. Vet inte vad motsvarade heter och finns i iRacing.

_________________
Ainis Noritis
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Koit skrev:
Jag aktiverade mitt konto igår kväll. Jag tog några varv på Laguna Seca med racing Miatan men vad konstig styrningen var. Skitnervös och skitsvårt att parera sladdar. Det var lite sent igår så jag orkade inte kolla hur man ställer styrning och FFB.

Jag har för mig att tidigare var det inga problem att köra med defaultinställningarna.

Jag har en G25. Det är kanske någon här som har tips om inställningar?


Detta är nog bara NTM (New tire model) Man kan inte längre köra med sladd på samma sätt som förut. Det blir mer likt verkligheten, men tyvärr inte lika roligt. Drabbar förare med aggresiv körstil.

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Glöm inte att kolla styrutslaget i windows, jag kör 900 grader med G25

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Glöm inte att kolla styrutslaget i windows, jag kör 900 grader med G25

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Racingsimulatorer
iRacing - PeOs iRacing karriär - uppdatering 25 sep 2012
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (26396 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande