Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
929 besök totalt |
Teknikerlicens?
Är det någon som har koll på hur det funkar med funtionärslicenser för de som jobbar med exempelvis besiktning på olika tävlingar? Jag inser att jag borde veta själv eftersom jag har "Tävlingsledning B", men tyvärr vet jag inte allt jag borde veta. Problemet är att vi då och då behöver besiktningspersonal, men vet inte var vi hittar sånt folk. Med tanke på bristen på licensierade funktionärer kanske man tar en risk om man utbildar sig själv. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
I RA står det inte ngt specifikt om detta, men i G7.2 (gemensamma regler) står det att det finns två licenskategorier, tävlingsledning och teknik.
om det t.ex. är en lokaltävling/träning/förarkurs så krävs inte mer än C-licens av chefsteknikern. Men vilken licenskategori som krävs eller om det är egalt kan inte jag läsa ut. Antagligen är väl andemeningen att man ska ha tekniker C-licens. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Man går en tekniker kurs hos SBF..... kontakta t.ex Per Schoultz på SBF så kan han hjälpa dig. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
929 besök totalt |