Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-09-30 Landracing Speedfestival/Multibil
1, 2   >>
13367 besök totalt
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Lyckad dag trots regn i början av dagen och en del sne-åkare. Ser gärna lite bilder osv om ni har!

_________________
Christoffer N
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



Ja tävlingen kördes i strålande landracingväder som vanligt, mycket balla bilar 64 st besiktades. Inte alla orkade ta sig upp till förarmötet (skäms på er ) men efter det var avklarat rullade gatdäcksbilarna ut.

Det var snorhalt till en början o i slicks o R-däcksklasserna spann det hejdlöst första varven.

Tyvärr fattade inte alla vad trackday/timeattack är för typ av event utan körde som om de var på gatebil tex, fullt uppställ i varje kurva och riskerade att torpedera de seriösare åkarna med sina volvobilar.
Trotts 3 tillsägelser från funktionärer så fortsatte eländet, varvid tävlingsledaren svartflaggade heatet och samlade skocken utanför NGK huset på start/målrakan.
Där förklarade han för samtliga att dessa herrar var klara för i dag och varför, en av dessa herrar tackade så mycket genom att ställa sig och burna på trailern i depån. Hela depåområdet rökfylldes och brinnande gummirester låg o brann på marken.

Tack för det.

Men i övrigt flöt det mesta på, en oljesanering gjorde ett naturligt avbrott på dagen inför finalen i timeattack. 19 st stod i linen och starten gick rullande efter pacecar.
Då såg man verkligen att det gick fort på banan.

Resultat timeattack
1. Puppan
2. Richard "supramannen"
3. Mackan Insane

Samtliga tider finns på www.amigoo.se http://www.amigoo.se/event/394

Endast 2 pokaler delades ut i multibilstävlingen tyvärr

Helgens joker måste vara Micke Wunderbaum, han tävlade i powerdrift finalen på lördagen och vann en STOR pokal där men fick inte nog och stannade till söndagen och körde med oss oxå.
Med en camber som gjorde att däcksytan rakt fram var stor som på en dragsters fruntrunners, blev ju bromspunkterna aningens tidiga :-) Men det räckte för en 1:28.241 tid som bäst

Så han tog pokal i både drifting och bana med samma setup.

Något vi saknade var ju alla snabba jappsar det talas om och INGEN ur timeattack.nu var på plats heller???
Trodde ni gillade sånthär skoj?

Tack alla som gjorde detta möjligt tex NÅKAB RESCUE som var där med 3 bilar, SWR motorsport, alla i Landracing, Mantorp Park och framförallt alla ni som deltog.

Vi kommer tillbaka 2013 igen med mer timeattack och trackdays

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



Litet urval av bilder från dagen.

Ni med facebook kan se mer på https://www.facebook.com/Landracing.se













_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



Och såhär tackar man för kaffet vid 10 tiden när man fått svartflagg för drifting




_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare

Nice bilder!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



Jaha , de va en bonne som jag trodde.....
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



En sak som slog mig.
Pga dålig uppslutning i klassen släpptes "formelbilarna" ut i karossklassen men ingen har sagt ett ljud om det i år.
Förra året var det ett jäkla liv om saken. Det gör ju frågan om framtiden aningens knepigare att besluta om

Förövrigt, vår egna tävlingsrapport:
http://www.landracing.se/apps/blog/show/19175242-tavlings-rapport

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



Gson skrev:
En sak som slog mig.
Pga dålig uppslutning i klassen släpptes "formelbilarna" ut i karossklassen men ingen har sagt ett ljud om det i år.
Förra året var det ett jäkla liv om saken. Det gör ju frågan om framtiden aningens knepigare att besluta om



Märkligast är väl hur man kan få en Cobra att bli en formelbil, då borde även tex en miata vara det
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



Lofa skrev:
Gson skrev:
En sak som slog mig.
Pga dålig uppslutning i klassen släpptes "formelbilarna" ut i karossklassen men ingen har sagt ett ljud om det i år.
Förra året var det ett jäkla liv om saken. Det gör ju frågan om framtiden aningens knepigare att besluta om



Märkligast är väl hur man kan få en Cobra att bli en formelbil, då borde även tex en miata vara det


Ja och en BMWz3, honda S2000 mm :-)

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



fanns ju inga formelbilar med vad jag såg iaf..... närmaste man kan komma är ju Radicalen och den är inte klassad som formelbil utan sportvagn... och sportvagnar får man blanda med karossbilar och görs även på andra tävlingar inom racing....

även om jag inte skulle vilja sitta i en radical när en 1,5tons nascarbil sitter i sidan, räckte med 700kg Saker sportvagnen som jag satt i och fick nascarbilen i sidan och Sakerbilen är ändå fullstor i storlek.

Men ok är det och händer ganska ofta.


(formelbilar är ensitsiga och har friliggande hjul Gson )

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



Klart jag OXÅ är av den uppfattningen. men med tanke på debatten som blev förra året om radicals vara el icke vara så åkte ju superseven och cobra medi samma sväng.
Men en cobra är ju lika mkt formelbil som en z3 ja och även vipercab... och så vidare

Personligen anser jag att det är upp till föraren att ställa upp, men ett flertal andra röster är ju starkt emot det.

Man måste trolla fram en enkel lösning på problemet

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Gson skrev:
Klart jag OXÅ är av den uppfattningen. men med tanke på debatten som blev förra året om radicals vara el icke vara så åkte ju superseven och cobra medi samma sväng.
Men en cobra är ju lika mkt formelbil som en z3 ja och även vipercab... och så vidare

Personligen anser jag att det är upp till föraren att ställa upp, men ett flertal andra röster är ju starkt emot det.

Man måste trolla fram en enkel lösning på problemet


enkelt är.... blanda inte bilar med friliggande hjul med andra....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



Fredrik - SLC skrev:
Gson skrev:
Klart jag OXÅ är av den uppfattningen. men med tanke på debatten som blev förra året om radicals vara el icke vara så åkte ju superseven och cobra medi samma sväng.
Men en cobra är ju lika mkt formelbil som en z3 ja och även vipercab... och så vidare

Personligen anser jag att det är upp till föraren att ställa upp, men ett flertal andra röster är ju starkt emot det.

Man måste trolla fram en enkel lösning på problemet


enkelt är.... blanda inte bilar med friliggande hjul med andra....


Ja så är det för mig oxå.. lite ensamt för Knotan bara hehe

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare

Gson skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Gson skrev:
Klart jag OXÅ är av den uppfattningen. men med tanke på debatten som blev förra året om radicals vara el icke vara så åkte ju superseven och cobra medi samma sväng.
Men en cobra är ju lika mkt formelbil som en z3 ja och även vipercab... och så vidare

Personligen anser jag att det är upp till föraren att ställa upp, men ett flertal andra röster är ju starkt emot det.

Man måste trolla fram en enkel lösning på problemet


enkelt är.... blanda inte bilar med friliggande hjul med andra....


Ja så är det för mig oxå.. lite ensamt för Knotan bara hehe


Ha pass speciellt för bilar med friliggande hjul men lämna det fritt att vilka andra bilar som helst som väger max 900 kg får köra på de passen också om de vill? Bara tänker lite fritt nu asså....

_________________
Magnus Thomé
Citera
koff
vallentuna
Här sen Jul 2010
Inlägg: 34



Liten rapport från en som tog sina första stapplande racing steg på detta event. jag har valt att fatta mig kort

tack för ett bra arrangemang jag hade S*IT KUL!

mvh//den röda något lättade siroccon

_________________
kristofer oscarson
Sicrocco
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Detta måste nästan varit den snabbaste bilen, vad var det för bil??

Citat:
782
Gatdäck
Thomas Pehrson 1:26.635

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Kimmen skrev:
Detta måste nästan varit den snabbaste bilen, vad var det för bil??

Citat:
782
Gatdäck
Thomas Pehrson 1:26.635


Om det är den Thomas Pehrson jag tror så är det en gul/svart kompressormatad Corvette C6..

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Magnus Bengtsson skrev:
Kimmen skrev:
Detta måste nästan varit den snabbaste bilen, vad var det för bil??

Citat:
782
Gatdäck
Thomas Pehrson 1:26.635


Om det är den Thomas Pehrson jag tror så är det en gul/svart kompressormatad Corvette C6..


Den hade slicks denna dag..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Gson skrev:
En sak som slog mig.
Pga dålig uppslutning i klassen släpptes "formelbilarna" ut i karossklassen men ingen har sagt ett ljud om det i år.
Förra året var det ett jäkla liv om saken. Det gör ju frågan om framtiden aningens knepigare att besluta om

Förövrigt, vår egna tävlingsrapport:
http://www.landracing.se/apps/blog/show/19175242-tavlings-rapport


Du måste ha missat poängen, köra ihop skiter folk i är tävla i samma klass folk sparkar bakut om...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 156



Supramannen skrev:
Gson skrev:
En sak som slog mig.
Pga dålig uppslutning i klassen släpptes "formelbilarna" ut i karossklassen men ingen har sagt ett ljud om det i år.
Förra året var det ett jäkla liv om saken. Det gör ju frågan om framtiden aningens knepigare att besluta om

Förövrigt, vår egna tävlingsrapport:
http://www.landracing.se/apps/blog/show/19175242-tavlings-rapport


Du måste ha missat poängen, köra ihop skiter folk i är tävla i samma klass folk sparkar bakut om...


Ja det kan mycket väl vara så, jag trodde ni karossbilar inte ville köra med dem för att ni var rädda om dem hehe. :-)

Jag fick ju inte många poäng på hela dagen Men en klart cool och udda intervju, den borde vara värd några poäng iaf

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Då har du missat det hela.. ingen som bryr sig om att kör med dom, dom är ofta snabba så det blir en bra mix... är klass indelningen som är det som gäller

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Eftersnack
2012-09-30 Landracing Speedfestival/Multibil
1, 2   >>
13367 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande