|
|
Ulf Carlsson
Stockholm

Här sen Apr 2003
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
O.andersen
Norge
Här sen Okt 2008
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Ulf Carlsson
Stockholm

Här sen Apr 2003
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
O.andersen
Norge
Här sen Okt 2008
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Ulf Carlsson
Stockholm

Här sen Apr 2003
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Ulf Carlsson
Stockholm

Här sen Apr 2003
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Roxnäs
Stockholm

Här sen Sep 2007
|
18 Dec 2008 11:42
|
|
|
jag har införskaffat mig ett GTR2-spel och undrar om någon skulle kunna tala om hur jag gör för att kunna spela Nürnburgring på det.
Skulle vara väldigt tacksam.
Mvh Lars |
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Ulf Carlsson
Stockholm

Här sen Apr 2003
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Roxnäs
Stockholm

Här sen Sep 2007
|
18 Dec 2008 11:55
Re:
|
|
|
Kavic skrev: | Roxnäs skrev: | jag har införskaffat mig ett GTR2-spel och undrar om någon skulle kunna tala om hur jag gör för att kunna spela Nürnburgring på det.
Mvh Lars |
Här hittar du banor till GTR 2 http://www.nogripracing.com/files.php?subcat=46 |
Tack Ulf för ett snabbt och hjälpligt svar. |
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
zim
småland

Här sen Jul 2007
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Roxnäs
Stockholm

Här sen Sep 2007
|
18 Dec 2008 13:57
Re:
|
|
|
Roxnäs skrev: | Kavic skrev: | Roxnäs skrev: | jag har införskaffat mig ett GTR2-spel och undrar om någon skulle kunna tala om hur jag gör för att kunna spela Nürnburgring på det.
Mvh Lars |
Här hittar du banor till GTR 2 http://www.nogripracing.com/files.php?subcat=46 |
Tack Ulf för ett snabbt och hjälpligt svar. |
Ulf, eller någon annan, skulle vara tacksam om jag kunde få hjälp med hur jag gör med nedladdningen av en bana(ex. NORDSLINGAN).
Från att ladda hem till upppackning och sedan hur jag gör för att få det in i spelet.
Kan tyvärr inte sådant.
Till saken hör att jag har WINRAR.
Mvh
Lars |
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Stacken
Malmö

Här sen Feb 2003
|
18 Dec 2008 14:22
Re:
|
|
|
zim skrev: | tänkte skaffa ett spel så man lär sig ringen lite, om man kommer ner i sommar.
Skummade igenom tråden lite, men frågar ändå.
Vilket spel är det som gäller? och vilken av "banorna" ska man ladda hem?
Tack på förhand |
Utan tvekan Race07/GTR Evo. Riktigt bra version av Ringen. Köp det så behöver du inte ladda ner något, bara att tuta och köra. |
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Ulf Carlsson
Stockholm

Här sen Apr 2003
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
zim
småland

Här sen Jul 2007
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Robin johansson
Enköping

Här sen Nov 2008
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike

Här sen Feb 2009
|
14 Mar 2009 22:36
|
|
|
Till zim,
se till att du har rätt ratt också, jag har prövat med Thrustmasters Force Feedback och Ferarri 430, det är hopplöst att åka rakt på rakorna, sensorerna är för grova.
Har nu skaffat Logitech G25 som verkar vara det som gäller här på Simulationsidan (jag vill bara lära mig ringen som du), det var en väldig förbättring. Nu går kärran rakt fram och du kan styra i kurvorna med precision, nu funkar det som det ska. Det kostar men det kostar ännu mer att sätta bilen in räcket pa ringen , en bra investering.
GTR Evolution funkar bra som en ringensimulator, jag tycker bara turn-in inte stämmer helt, blir lite senare än på riktigt men kan också vara jag som är seg . Dock när man kollar demon pa Youtube styr dom in mycket tidigare än man ska enligt tex Pahvs guide och videos, kanske stöttar min känsla. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio Senast ändrad av Björn Fehrm, 19 Mar 2009 11:08, ändrad totalt 1 gång |
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike

Här sen Feb 2009
|
19 Mar 2009 11:01
|
|
|
Tips för oss normala bilister med normala bilar som vill träna för ringen mha GTR Evo (allt med alla hjälpmedel av för att märka var det är lurigt tex Schwedenkreuz guppet osv):
- Den enda bilen med normala gatdäck är R8an, alla andra har för bra grepp speciellt som alla har splitters/vingar utom Kojan, men den har nog minst R svålar. Kojan är väldigt kul att köra och passar nog som sim för en trimmad framkrafsare med R däck, för mig med en normal bakhjulsdriven bil lär den ut fel reaktioner över hopp, på gränsen vid hög fart mm. Dessutom har den fruktansvärt dåliga bromsar! man måste bromsa 30-50% tidigare med den, märkligt ? Växlarna stämmer hyfsat med Peeters guide.
- R8an stämmer bättre för min bil, att den är fyrhjulsdriven märker man inte så mycket av, för mig så är det dessutom inte så tragiskt eftersom jag börjar med Trac DSC på och då har jag traction control, mitt vrid är hyfsat men mina 245or håller det i shack mesta tiden. Dessutom har min ZF låda torqconverter och automatisk mellangas så det blir inga ryck vid nedväxligar etc. Vikt ligger i samma härad, vridet är samma men effekten hälften (Dieseln varvar bara till 4200).
Problemet är om man kör R8an med växlar enligt Peeter Pavhs ringguide eller SportAutos så stämmer ingenting! Så jag började kolla mer än vikt, effekt, vrid etc. Det visar sig att R8an är nästan precis en växel högre än tex min 6 växlade XF. Här nedan data för båda:
_____________XF2.7D_________R8
Vikt__________1760__________1560
Vrid__________440Nm________445Nm
vid varv______2-4000_________7000
1an__________ -60___________ -90
2an__________ -80___________-115
3an__________-120___________-155
4an__________-160___________-195
5an__________-200___________-240
6an__________-240___________-280
Så om man kunde växla om standard R8an vore allt bra men det går ej, alltså måste jag köra med en lägre växel, då borde det stämma bättre. Och se nu stämmer allt ! om jag dessutom är väldigt lätt på gasen så simulerar jag också att hos mig saknas hälften av kusarna .
Eftersom Peeter skriver att de flesta bilar har en utväxling som stämmer för hans guide (och för mig stämmer det 80%, har kollat med hastighetstabellerna från ringen för liknande bilar) så borde fler än jag bli lyckligare med att tagga ned en växel in GTR Evo.
Hoppas det hjälper någon som var lika förtvivlad över alla avåkningar i Hatschenbach som jag  _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Stacken
Malmö

Här sen Feb 2003
|
19 Mar 2009 13:53
Re:
|
|
|
Björn Fehrm skrev: | Tips för oss normala bilister med normala bilar som vill träna för ringen mha GTR Evo (allt med alla hjälpmedel av för att märka var det är lurigt tex Schwedenkreuz guppet osv):
- Den enda bilen med normala gatdäck är R8an, alla andra har för bra grepp speciellt som alla har splitters/vingar utom Kojan, men den har nog minst R svålar. Kojan är väldigt kul att köra och passar nog som sim för en trimmad framkrafsare med R däck, för mig med en normal bakhjulsdriven bil lär den ut fel reaktioner över hopp, på gränsen vid hög fart mm. Dessutom har den fruktansvärt dåliga bromsar! man måste bromsa 30-50% tidigare med den, märkligt ? Växlarna stämmer hyfsat med Peeters guide.
- R8an stämmer bättre för min bil, att den är fyrhjulsdriven märker man inte så mycket av, för mig så är det dessutom inte så tragiskt eftersom jag börjar med Trac DSC på och då har jag traction control, mitt vrid är hyfsat men mina 245or håller det i shack mesta tiden. Dessutom har min ZF låda torqconverter och automatisk mellangas så det blir inga ryck vid nedväxligar etc. Vikt ligger i samma härad, vridet är samma men effekten hälften (Dieseln varvar bara till 4200).
Problemet är om man kör R8an med växlar enligt Peeter Pavhs ringguide eller SportAutos så stämmer ingenting! Så jag började kolla mer än vikt, effekt, vrid etc. Det visar sig att R8an är nästan precis en växel högre än tex min 6 växlade XF. Här nedan data för båda:
_____________XF2.7D_________R8
Vikt__________1760__________1560
Vrid__________440Nm________445Nm
vid varv______2-4000_________7000
1an__________ -60___________ -90
2an__________ -80___________-115
3an__________-120___________-155
4an__________-160___________-195
5an__________-200___________-240
6an__________-240___________-280
Så om man kunde växla om standard R8an vore allt bra men det går ej, alltså måste jag köra med en lägre växel, då borde det stämma bättre. Och se nu stämmer allt ! om jag dessutom är väldigt lätt på gasen så simulerar jag också att hos mig saknas hälften av kusarna .
Eftersom Peeter skriver att de flesta bilar har en utväxling som stämmer för hans guide (och för mig stämmer det 80%, har kollat med hastighetstabellerna från ringen för liknande bilar) så borde fler än jag bli lyckligare med att tagga ned en växel in GTR Evo.
Hoppas det hjälper någon som var lika förtvivlad över alla avåkningar i Hatschenbach som jag  |
Prova M3 E90 modden. Den är baserad på gatbilen och gatdäck. Klart mest underhållande bilen tycker jag.
R8:an på andra plats . |
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike

Här sen Feb 2009
|
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Stacken
Malmö

Här sen Feb 2003
|
19 Mar 2009 21:03
Re:
|
|
|
Björn Fehrm skrev: | Tack Stacken, ska jag göra. Föresten, finns det ett enkelt sätt att modda effekt och vrid för en bil i GTR Evo? |
Frågar du mig så, ingen aning .
Jag skulle kunna tänka mig R8:an i V10-stuket . |
|
Racingsimulatorer
Tillbaka
|
|
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike

Här sen Feb 2009
|
|