Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Nürburgring till PC
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
5 besök senaste veckan (127151 totalt)
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Broddan skrev:
Hittade idag att Nurburgring Nordschleife fanns till Rally Trophy thumbs up Köra V4 eller Amazon runt ringen

http://se.youtube.com/watch?v=jeZlglbIMmU


Är det någon som fortfarande kör Rally Trophy ??

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
O.andersen
Norge
Här sen Okt 2008
Inlägg: 203



Kavic skrev:
Broddan skrev:
Hittade idag att Nurburgring Nordschleife fanns till Rally Trophy thumbs up Köra V4 eller Amazon runt ringen

http://se.youtube.com/watch?v=jeZlglbIMmU


Är det någon som fortfarande kör Rally Trophy ??

Hvilket spill er det Uffe. ??

_________________
Oyvind Andersen
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



o.andersen skrev:
Kavic skrev:
Broddan skrev:
Hittade idag att Nurburgring Nordschleife fanns till Rally Trophy thumbs up Köra V4 eller Amazon runt ringen

http://se.youtube.com/watch?v=jeZlglbIMmU


Är det någon som fortfarande kör Rally Trophy ??

Hvilket spill er det Uffe. ??


Detta http://www.nogripracing.com/files.php?maincat=1

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
O.andersen
Norge
Här sen Okt 2008
Inlägg: 203



Er det et bra Rallyspill + Hvor mye koster det å lasta ned ??

_________________
Oyvind Andersen
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



o.andersen skrev:
Er det et bra Rallyspill + Hvor mye koster det å lasta ned ??


Jag tycker det är bland dom bästa Rally Spelen, Men det är några år gammalt, Så jag vet inte riktigt var man får tag på det nu, Men det kostar inget, Ska kolla lite var man kan få tag på det, Jag har det på Cracad cd, ska se om det går att bränna den, thumbs up thumbs up

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



oyvind meila mej din adress så skickar jag en CD

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



jag har införskaffat mig ett GTR2-spel och undrar om någon skulle kunna tala om hur jag gör för att kunna spela Nürnburgring på det.

Skulle vara väldigt tacksam.

Mvh Lars

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Roxnäs skrev:
jag har införskaffat mig ett GTR2-spel och undrar om någon skulle kunna tala om hur jag gör för att kunna spela Nürnburgring på det.

Skulle vara väldigt tacksam.

Mvh Lars


Här hittar du banor till GTR 2 http://www.nogripracing.com/files.php?subcat=46

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Kavic skrev:
Roxnäs skrev:
jag har införskaffat mig ett GTR2-spel och undrar om någon skulle kunna tala om hur jag gör för att kunna spela Nürnburgring på det.

Skulle vara väldigt tacksam.

Mvh Lars


Här hittar du banor till GTR 2 http://www.nogripracing.com/files.php?subcat=46

Tack Ulf för ett snabbt och hjälpligt svar.

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243



tänkte skaffa ett spel så man lär sig ringen lite, om man kommer ner i sommar.

Skummade igenom tråden lite, men frågar ändå.

Vilket spel är det som gäller? och vilken av "banorna" ska man ladda hem?



Tack på förhand

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Roxnäs skrev:
Kavic skrev:
Roxnäs skrev:
jag har införskaffat mig ett GTR2-spel och undrar om någon skulle kunna tala om hur jag gör för att kunna spela Nürnburgring på det.

Skulle vara väldigt tacksam.

Mvh Lars


Här hittar du banor till GTR 2 http://www.nogripracing.com/files.php?subcat=46

Tack Ulf för ett snabbt och hjälpligt svar.

Ulf, eller någon annan, skulle vara tacksam om jag kunde få hjälp med hur jag gör med nedladdningen av en bana(ex. NORDSLINGAN).
Från att ladda hem till upppackning och sedan hur jag gör för att få det in i spelet.
Kan tyvärr inte sådant.
Till saken hör att jag har WINRAR.

Mvh
Lars

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



zim skrev:
tänkte skaffa ett spel så man lär sig ringen lite, om man kommer ner i sommar.

Skummade igenom tråden lite, men frågar ändå.

Vilket spel är det som gäller? och vilken av "banorna" ska man ladda hem?

Tack på förhand


Utan tvekan Race07/GTR Evo. Riktigt bra version av Ringen. Köp det så behöver du inte ladda ner något, bara att tuta och köra.

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Roxnäs skrev:
Roxnäs skrev:
Kavic skrev:
Roxnäs skrev:
jag har införskaffat mig ett GTR2-spel och undrar om någon skulle kunna tala om hur jag gör för att kunna spela Nürnburgring på det.

Skulle vara väldigt tacksam.

Mvh Lars


Här hittar du banor till GTR 2 http://www.nogripracing.com/files.php?subcat=46

Tack Ulf för ett snabbt och hjälpligt svar.

Ulf, eller någon annan, skulle vara tacksam om jag kunde få hjälp med hur jag gör med nedladdningen av en bana(ex. NORDSLINGAN).
Från att ladda hem till upppackning och sedan hur jag gör för att få det in i spelet.
Kan tyvärr inte sådant.
Till saken hör att jag har WINRAR.


Mvh
Lars


När du är inne i no grip så letar du upp banan du vill installera, Klicka på den länken så kommer du till en ny sida, där hittar du en Download klicka på den,då ska det komma upp ett nytt fönster där klickar du på spara, då ska banan börja laddas ner,Sen packar du upp den i GTR 2 Gamedata /locations, om detta inte hjälper dej så hoppas jag att någon som kör GTR 2 mer än vad jag gör, Hjälper dej med hur du ska lägga in bilar o banor

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243



Stacken skrev:

Utan tvekan Race07/GTR Evo. Riktigt bra version av Ringen. Köp det så behöver du inte ladda ner något, bara att tuta och köra.


Menar du detta http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=68783&ref= . . . .

RACE 07 + GTR Evolution Expansion
Preliminärt
releasedatum:
Under 2009

eller menar du att båda är bra? vad är i så fall skillnaderna?

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008
Inlägg: 297



hann menar det här tror ja http://cdon.se/spel/gtr_evolution-951476

race07 är huvud spelet och gtr evo e ett tillläggs spel men om du köper som på cdon så är båda i ett.

_________________
Robin Johansson
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Till zim,

se till att du har rätt ratt också, jag har prövat med Thrustmasters Force Feedback och Ferarri 430, det är hopplöst att åka rakt på rakorna, sensorerna är för grova.

Har nu skaffat Logitech G25 som verkar vara det som gäller här på Simulationsidan (jag vill bara lära mig ringen som du), det var en väldig förbättring. Nu går kärran rakt fram och du kan styra i kurvorna med precision, nu funkar det som det ska. Det kostar men det kostar ännu mer att sätta bilen in räcket pa ringen , en bra investering.

GTR Evolution funkar bra som en ringensimulator, jag tycker bara turn-in inte stämmer helt, blir lite senare än på riktigt men kan också vara jag som är seg . Dock när man kollar demon pa Youtube styr dom in mycket tidigare än man ska enligt tex Pahvs guide och videos, kanske stöttar min känsla.

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Tips för oss normala bilister med normala bilar som vill träna för ringen mha GTR Evo (allt med alla hjälpmedel av för att märka var det är lurigt tex Schwedenkreuz guppet osv):

- Den enda bilen med normala gatdäck är R8an, alla andra har för bra grepp speciellt som alla har splitters/vingar utom Kojan, men den har nog minst R svålar. Kojan är väldigt kul att köra och passar nog som sim för en trimmad framkrafsare med R däck, för mig med en normal bakhjulsdriven bil lär den ut fel reaktioner över hopp, på gränsen vid hög fart mm. Dessutom har den fruktansvärt dåliga bromsar! man måste bromsa 30-50% tidigare med den, märkligt ? Växlarna stämmer hyfsat med Peeters guide.

- R8an stämmer bättre för min bil, att den är fyrhjulsdriven märker man inte så mycket av, för mig så är det dessutom inte så tragiskt eftersom jag börjar med Trac DSC på och då har jag traction control, mitt vrid är hyfsat men mina 245or håller det i shack mesta tiden. Dessutom har min ZF låda torqconverter och automatisk mellangas så det blir inga ryck vid nedväxligar etc. Vikt ligger i samma härad, vridet är samma men effekten hälften (Dieseln varvar bara till 4200).

Problemet är om man kör R8an med växlar enligt Peeter Pavhs ringguide eller SportAutos så stämmer ingenting! Så jag började kolla mer än vikt, effekt, vrid etc. Det visar sig att R8an är nästan precis en växel högre än tex min 6 växlade XF. Här nedan data för båda:

_____________XF2.7D_________R8
Vikt__________1760__________1560
Vrid__________440Nm________445Nm
vid varv______2-4000_________7000
1an__________ -60___________ -90
2an__________ -80___________-115
3an__________-120___________-155
4an__________-160___________-195
5an__________-200___________-240
6an__________-240___________-280

Så om man kunde växla om standard R8an vore allt bra men det går ej, alltså måste jag köra med en lägre växel, då borde det stämma bättre. Och se nu stämmer allt thumbs up! om jag dessutom är väldigt lätt på gasen så simulerar jag också att hos mig saknas hälften av kusarna .

Eftersom Peeter skriver att de flesta bilar har en utväxling som stämmer för hans guide (och för mig stämmer det 80%, har kollat med hastighetstabellerna från ringen för liknande bilar) så borde fler än jag bli lyckligare med att tagga ned en växel in GTR Evo.

Hoppas det hjälper någon som var lika förtvivlad över alla avåkningar i Hatschenbach som jag

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Björn Fehrm skrev:
Tips för oss normala bilister med normala bilar som vill träna för ringen mha GTR Evo (allt med alla hjälpmedel av för att märka var det är lurigt tex Schwedenkreuz guppet osv):

- Den enda bilen med normala gatdäck är R8an, alla andra har för bra grepp speciellt som alla har splitters/vingar utom Kojan, men den har nog minst R svålar. Kojan är väldigt kul att köra och passar nog som sim för en trimmad framkrafsare med R däck, för mig med en normal bakhjulsdriven bil lär den ut fel reaktioner över hopp, på gränsen vid hög fart mm. Dessutom har den fruktansvärt dåliga bromsar! man måste bromsa 30-50% tidigare med den, märkligt ? Växlarna stämmer hyfsat med Peeters guide.

- R8an stämmer bättre för min bil, att den är fyrhjulsdriven märker man inte så mycket av, för mig så är det dessutom inte så tragiskt eftersom jag börjar med Trac DSC på och då har jag traction control, mitt vrid är hyfsat men mina 245or håller det i shack mesta tiden. Dessutom har min ZF låda torqconverter och automatisk mellangas så det blir inga ryck vid nedväxligar etc. Vikt ligger i samma härad, vridet är samma men effekten hälften (Dieseln varvar bara till 4200).

Problemet är om man kör R8an med växlar enligt Peeter Pavhs ringguide eller SportAutos så stämmer ingenting! Så jag började kolla mer än vikt, effekt, vrid etc. Det visar sig att R8an är nästan precis en växel högre än tex min 6 växlade XF. Här nedan data för båda:

_____________XF2.7D_________R8
Vikt__________1760__________1560
Vrid__________440Nm________445Nm
vid varv______2-4000_________7000
1an__________ -60___________ -90
2an__________ -80___________-115
3an__________-120___________-155
4an__________-160___________-195
5an__________-200___________-240
6an__________-240___________-280

Så om man kunde växla om standard R8an vore allt bra men det går ej, alltså måste jag köra med en lägre växel, då borde det stämma bättre. Och se nu stämmer allt thumbs up! om jag dessutom är väldigt lätt på gasen så simulerar jag också att hos mig saknas hälften av kusarna .

Eftersom Peeter skriver att de flesta bilar har en utväxling som stämmer för hans guide (och för mig stämmer det 80%, har kollat med hastighetstabellerna från ringen för liknande bilar) så borde fler än jag bli lyckligare med att tagga ned en växel in GTR Evo.

Hoppas det hjälper någon som var lika förtvivlad över alla avåkningar i Hatschenbach som jag



Prova M3 E90 modden. Den är baserad på gatbilen och gatdäck. Klart mest underhållande bilen tycker jag.
R8:an på andra plats .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Tack Stacken, ska jag göra. Föresten, finns det ett enkelt sätt att modda effekt och vrid för en bil i GTR Evo?

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Björn Fehrm skrev:
Tack Stacken, ska jag göra. Föresten, finns det ett enkelt sätt att modda effekt och vrid för en bil i GTR Evo?


Frågar du mig så, ingen aning .
Jag skulle kunna tänka mig R8:an i V10-stuket .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Har nu testat M3an, den är klart agilare och känligare än R8an, känns fin , det står slicks in infodelen men de känns så hala som normala däck.

Det märks att lådan är en SMG låda, man får passa upp så man inte låser bakhjulen i nedväxlingarna (inte så likt min låda men bra träning ).

Vad gäller växlarna så gäller samma för denna, man ska ligga ett steg under vad som Peeters guide säger .

BTW, kan man ställa om G25an så man kan få mer rattutslag, nu är det ett halvt varv?

Edit: Hittade det, kan man ställa in i Global settings i Logitechs profiler .[/quote]

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
Racingsimulatorer
Nürburgring till PC
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
5 besök senaste veckan (127151 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande