Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Nürburgring till PC
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
5 besök senaste veckan (127151 totalt)
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

SnAjDaRen skrev:
Väldigt snyggt... men ser det särskilt realistiskt ut så som han puttar på dom andra bilarna utan att hans bil påverkas särskilt av det?
Känns som att det mest är att "åka" runt banan?

/Magnus


Tycker detsamma, väldigt mycket Arkad och lite Simulator kan jag tycka. Men det kanske finns olika lägen i spelet.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ramberg
Säter
Här sen Feb 2010
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Har Race07 / STCC the Game och ska köpa GTR Evolution så man har "samma bana som alla andra" och lite fler bilar.

Just nu sitter jag och kör Nordschleife Raceking 24H ver 0.91, tycker den är okej att köra.
Men om den är helt korrekt låter jag nån som kört ringen svara på, mitt tycke så är den inte allt för lik när man jämför med filmer?

Iaf så undrar jag vad en "bra" tid är tex? Finns det ingen lista på vad folk här har kört för tider i Race07 / STCC the Game / GTR Evolution ?

Har klockat med timer ~7.40 tider med BMW M3 E30 och filmklipp på ~7:59 jag kört med samma bil.
Även tid på 8:09 med 320i E46 STCC och en klockad tid med timer på 6:52 med Radical SR4 252hp.
Anledningen till att jag inte har några in-game tider är att jag kör Additional Events > Time Attack > Add-on > Nordschleife Raceking 24H ver 0.91.

Banan verkar inte ha några "triggers" eller vad det heter utsatta så den tar ej tid, annars tycker jag den är superb att glida runt på.

Mvh

_________________
Mattias Ramberg
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Ramberg skrev:
Har Race07 / STCC the Game och ska köpa GTR Evolution så man har "samma bana som alla andra" och lite fler bilar.

Just nu sitter jag och kör Nordschleife Raceking 24H ver 0.91, tycker den är okej att köra.
Men om den är helt korrekt låter jag nån som kört ringen svara på, mitt tycke så är den inte allt för lik när man jämför med filmer?

Iaf så undrar jag vad en "bra" tid är tex? Finns det ingen lista på vad folk här har kört för tider i Race07 / STCC the Game / GTR Evolution ?

Har klockat med timer ~7.40 tider med BMW M3 E30 och filmklipp på ~7:59 jag kört med samma bil.
Även tid på 8:09 med 320i E46 STCC och en klockad tid med timer på 6:52 med Radical SR4 252hp.
Anledningen till att jag inte har några in-game tider är att jag kör Additional Events > Time Attack > Add-on > Nordschleife Raceking 24H ver 0.91.

Banan verkar inte ha några "triggers" eller vad det heter utsatta så den tar ej tid, annars tycker jag den är superb att glida runt på.

Mvh


Tycker absolut du ska satsa på GTR Evo. Tycker det är den klart bästa versionen av Ringen thumbs up .
Hojta till när du fixat den så är jag gärna med och tampas om tider .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Ramberg
Säter
Här sen Feb 2010
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Stacken skrev:
Tycker absolut du ska satsa på GTR Evo. Tycker det är den klart bästa versionen av Ringen thumbs up .
Hojta till när du fixat den så är jag gärna med och tampas om tider .

Lär först säga att det var STOR skillnad på Nordschleife Raceking 24H ver 0.91 och Nordschleife i GTR Evo!
Den i GTR Evo känns betydligt mer realistisk än Racekings.

Se om man lär sig banan och får till nån tid, pillar man lite på setup och är mer nykter så ska man nog få till en vettigare tid.
Körde för första gången runt ett varv nyss med M3 E30 på 8.25, den tiden skall kapas när man lärt sig banan.
Vart som en helt ny i jämförelse med Racekings version!


Edit kl 17.32 28 Mars:
Kört 2 varv nu och är helt olika banor som sagt så nu lär man lära sig nya bromspunkter och linjer.
Men har iaf redan nu med en setup som inte är 100%ig satt 7:54.001 med rejäla tabbar.
Så det ska kapas än mer framöver!

7:46 nu, det tar sig men fortfarande inte nöjd alls. Många partier jag inte tar bra så det ska gå att köra mycket fortare!

_________________
Mattias Ramberg
Citera
the furious seventh

Här sen Mar 2009
Inlägg: 254

Namndispens
Namndispens

får intryck att gtr evo e alldeles för lättkörd i nurb.. svårt åka av..

testa rfactor eller vänta på gt3, rfactor2

_________________
Tomas M
Citera
O.andersen
Norge
Här sen Okt 2008
Inlägg: 203



Den mest realistiske varianten er til rFactor 1

_________________
Oyvind Andersen
Citera
Racingsimulatorer
Nürburgring till PC
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
5 besök senaste veckan (127151 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande