Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
8239 besök totalt |
Kan varken ladda, logga eller spara?!
Varför i hela fridens namn har min PB slutat logga data när jag kör? Jag kan inte heller ladda start/split-filer, när jag väl trycker på "load" i menyn händer det absolut ingenting. Spara till minneskortet fungerar inte heller. Har testat formatera och använda tre olika SD-kort, samma med alla. Boxen fungerar som den ska i övrigt. SD-korten jag har använt är ScanDisk 4GB respektive 8GB. OBS! Boxen har loggat till minneskort tidigare. Tappade dock bort SD-korten som följde med, efter det uppstod problemen. Vad göra? Kan det vara så att den inte läser minneskort som är större än 2GB?! _________________ Filip Svensson FSV Motorsport |
||||
SD-kort
Det stämmer precis. SD-korten måste vara mindre än 4Gb. Alla kort från 4 och uppåt är så kallade SDHD kort. Dessa har ett annat format än de mindre SD-korten. Testa med ett sådant och om fortfarande är problem så hör av dig. mvh Ralf _________________ Ralf Christensson RC Racing LOS VIKINGOS |
||||
Re: SD-kort
Liten rättelse bara, SDHC kort heter det och Performance Boxen stödjer alltså inte SDHC kort. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||||
Re: SD-kort
Helt korrekt, fingerfladder här. Performancebox stödjer ej SDHC-kort. _________________ Ralf Christensson RC Racing LOS VIKINGOS |
||||
Jag har samma problem och har köpt ett kort med för stor kapacitet.
![]() Jag kommer inte ihåg hur det var med mappar på kortet. Ska kortet innehålla några speciella mappar eller är det bara ladda ned splitfilerna? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
SD-kort till Performancebox och Driftbox
De större SD-korten, SDHC, dvs kort från 4Gb upp till 32Gb, stöds ej av dessa boxar. Dessa använder ett annat format än de lägre SD-korten. På korten skall det finns en mapp som heter DATA. Där lägger man sin split/startstopp-fil mvh Ralf _________________ Ralf Christensson RC Racing LOS VIKINGOS |
||||
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
8239 besök totalt |