Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
En tripp till England - del 1, Bealieu och Morgan
2493 besök totalt
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5740


Trådstartare
I helgen hade jag förmånen att få ta en tripp till England, huvudmålet var Goodwood Revival men på väg dit passerade vi Beaulieu (Motormuseum) och Morganfabriken.

Jag är sällan sådär riktigt tänd på bilmuseum, jag tycker det är ganska dött med bilar som bara står still och inte brummar det allra minsta. Det här var väl egentligen inget undantag, även om det fanns några guldkorn. Det är alltid kul att se motorer (Fords F1-maskiner i detta fall), det är alltid kul med specialbyggen. Bondtema där några av de klassiska fordonen fanns var ju skoj, men roligast var nästan Top Gears värsta byggen. Så roligt att jag inte fotograferade dem

Några härliga rejsbilar fanns det också och där kan man göra av med många timmar för att studera detaljer.

Morgan är en helt annan sak. Att få se bilarna växa fram är fantastiskt intressant, och det är enormt kul att se hur Morgan använder ny teknik i det gamla skalet. Man är smart och företagsam genom att använda motorer från Ford, växellådor från Mazda och bakaxel från Holden. Eller drivlinor från BMW... Att man samtidigt håller fast vid Sliding pillar (eller pillow som en av medbesökarna ständigt kallade det) får väl ses som Engelskt quirky...

Ett urval av foton kommer här, en del sådär lagom ur fokus och kassa men det bjuder jag på!

/Gustaf

Klicka för större bilder!

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Bilder o videos
En tripp till England - del 1, Bealieu och Morgan
2493 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande