Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
MSCC KM5 Knutstorp eftersnack
2 besök senaste veckan (5110 totalt)
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
MSCC KM5 Knutstorp eftersnack


MSCC KM5, Knutstorp
Liten Racerapport
Avfärd från Oxie 06.45 efter att ha ätit frukost och gjort toalettbestyren

I år har det blivet lite mer trailande då jag köpt ett "tippbart" flaksläp med lemmar, så färden gick in till Malmö och hämta den redan preparerade trailern med bilen på

Ankomst ca 08.00 och snabb avlastning för att få besiktigat bilen efter anmälan till Mats ek

Förarmöte 08.45, numera ljussignaler på banan i stället för flaggor, detta fungerar bra

Första tidsträningen går på torrt underlag och jag får en tid på dryga 1.10 som inte är någon fantomtid men jag hamnar ca mitt i fältet av A och B bilar, vi åker i samma stint

Andra tidsträningen gick lite bättre och jag får en startposition som nr 7 till höger på gridden

Race ett, får till en hyfsatt bra start och håller min position racet igenom, ett lite tråkigt race pga jag inte kommer ifatt framförvarande sex bilar och heller inte får direkt några hungriga förare / bilar efter mig

Race två ungefär som race ett men jag presterar några snabbare varv men det skiljer för mycket framåt, dock skapar jag en lite större lucka bakåt denna gång, en femteplats blir det pga att två bilar bröt

Ett årsbästa på 1.08.862 får jag vara nöjd med (PB 1.07.8)

En summering av årets åkningar, jag är kass på att åka vått men har presterat lite bättre i år än de två senaste åren

En tredjeplats totalt i MSCCs klubbmästerskap blir det 2012, trägen vinner



/ Bengt Metz



Lite depåbilder som vanligt

Klicka för större bilder!

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Hejsan!
Även detta höstrejs så presterades bra varvtider, i tt1 var vi 3 förare i roadsport A som kom under 1:06.
I race1 hade jag en spännande fajt med Hans och där kom han 0.447 sek före mig i mål.
I race2 kom Hans tyvärr bara 5 varv pga gaswiren gick av, men på sista varvet så fick han till en fantomtid på 1:04:915! Vilket om jag förstått rätt nytt varvrekord på Knutstorp för roadsport A!
Grattis Hans! Nu höjde du ribban!

Tiderna hittar ni här: http://www.amigoo.se/event/388

Det blev dåligt med film den här gången pga kassa batterier i kameran (7varv i race 1 och 5sek i race 2)

Det var någon som har glömt kvar nödreservhjul, domkraft och lite verktyg på Knutstorp.
Sakerna finns för upphämtning i mitt garage i Malmö.

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Vill passa på att tacka alla i MSCC som ställde upp som funktionärer och alla som körde
En fantastiskt rolig dag med mycket körning. Två tidsträningar och två race samma dag ger inte mycket vila och snack mellan körningarna.

Stort grattis till Hans Egonsson som satte en ruskigt snabb tid i race 2

Själv hade jag de två roligaste rejsen hittills med riktigt nära fighter under både rejs 1 och 2 med Bo Johansson och i andra rejset var även Peter Öfverman med och tampades.

Film från Race 1:



Film från Race 2:


_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
MSCC
MSCC KM5 Knutstorp eftersnack
2 besök senaste veckan (5110 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande