Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES Bilar
KÖPES: Fin e28!
2974 besök totalt
Stefan1985
Karlsborg
Här sen Nov 2011

Trådstartare
Försöker att få tag i en fin e28!

Drömmen vore ju att få tag i en fin m535 men det är skicket som är avgörande så kan även tänka mig 535i samt 528i

Ej intresserad av rosthinkar, det vill jag inte pyssla med! Men om omlack krävs pga sliten lack så är detta inte ett hinder, skall avspegla sig i pris!

Ej heller intresserad av eftermarknadsstylade bilar med vingar högt och lågt, om inte detta kan återställas på smidigt sätt.

Förädlade bilar, chassi, bromsar, fälgar, motor är inga problem om det gjorts på ett bra sätt med bra produkter, är ingen originalnörd ned till minsta skruv. Ej turbokonverterat!

Så vad kan jag tänkas betala då? Här är ju återigen skicket samt motor/utrustning som är avgörande, kan tänka mig att betala uppåt 100k för rätt bil.

Så om du har en bil eller om du kan tänkas veta någon som är i säljartagen tveka inte att kontakta mig!

Om du som säljare kontaktar mig så får du gärna ha funderat ut vad du vill ha för bilen samt att du kan skicka över lite utförligare information/bilder på mailen.

OBS! Har absolut ingen brådis att handla, väntar hellre på en bil som känns rätt!

Pengar finns framme samt har inga problem att åka en bra bit för rätt bil!
Kan även tänka mig att importera.

Kan även tänka mig andra alternativ till entusiastbil e30 325iM 320is eller liknande.

Mvh Stefan Rydén Karlsborg

Karlsborg
Här sen Nov 2011

Trådstartare
Inga tips?

Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008

Stefan1985 skrev:
Inga tips?

Finns en M535 på Autopower, är väl lite o pyssla med, men verkar vara ett hyffsat objekt iaf.

http://autopower.se/powerborsen/annonsbilder/in/00213208_90857.jpg

Torbjörn Svensson
81 BTG

BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005

Har du tittat på dom "vanliga" utlandssidorna, typ denna ?

http://www.autoscout24.se/Details.aspx?id=223449279&cd=63492160285 . . . .

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002

Karlsborg
Här sen Nov 2011

Trådstartare
Har varit i kontakt med säljarna till samtliga bilar ni tipsar om.

Den första är lite mycket kapad i för min smak och kommer att kräva många sköna tusenlappar för att få i det skicket jag vill, men säkerligen ett bra projekt.

Hollandsbilen verkar vara en fin bil men får inte riktigt grepp om säljaren, har väl inte legat på allt för hårt just för att jag fick upp ögonen för Lidköpingsbilen. Så den är absolut inte "avskriven" från listan.

Mycket seriös och trevlig ägare till Lidköpingsbilen! Som verkade ha riktigt fin ordning på dokumentation samt svarade tillfredsställande på samtliga frågor. Bilen uppfyller samtliga mina krav/önskemål om utrustning/dokumentation!

Men efter att ha funderat ett par veckor har jag nog insett att den ligger utom räckhåll för mig prismässigt.
Har iofs lovat mig själv att just köpa något som är i det närmaste färdigt/komplett, så man slipper plöja ner 30-40% av lönen i bilen varje månad
Problemet är väl att det blir så även om bilen är "mint" och har ett högt inköpspris

Förädlingsdjävulen sätter klorna i en och man hittar helt plötsligt massa "måsteuppgraderingar".

Skulle dock vara tråkig om bilen skulle hamna utomlands(Norrmännen är ju heta på't)

Men ni ska ha stort tack för tipsen!

Lidköping
Här sen Nov 2002

Stefan1985 skrev:
Har varit i kontakt med säljarna till samtliga bilar ni tipsar om.

Den första är lite mycket kapad i för min smak och kommer att kräva många sköna tusenlappar för att få i det skicket jag vill, men säkerligen ett bra projekt.

Hollandsbilen verkar vara en fin bil men får inte riktigt grepp om säljaren, har väl inte legat på allt för hårt just för att jag fick upp ögonen för Lidköpingsbilen. Så den är absolut inte "avskriven" från listan.

Mycket seriös och trevlig ägare till Lidköpingsbilen! Som verkade ha riktigt fin ordning på dokumentation samt svarade tillfredsställande på samtliga frågor. Bilen uppfyller samtliga mina krav/önskemål om utrustning/dokumentation!

Men efter att ha funderat ett par veckor har jag nog insett att den ligger utom räckhåll för mig prismässigt.
Har iofs lovat mig själv att just köpa något som är i det närmaste färdigt/komplett, så man slipper plöja ner 30-40% av lönen i bilen varje månad
Problemet är väl att det blir så även om bilen är "mint" och har ett högt inköpspris

Förädlingsdjävulen sätter klorna i en och man hittar helt plötsligt massa "måsteuppgraderingar".

Skulle dock vara tråkig om bilen skulle hamna utomlands(Norrmännen är ju heta på't)

Men ni ska ha stort tack för tipsen!

Om du inte har varit och tittat på den röda så tycker jag att du ska ta en sväng, särskilt om du bor så nära. Visst är det mycket pengar för en gammal bil men jag var imponerad av skicket, det går säkert att lägga ett bud . Fanns 17" Hartge till den men om han har kvar dessa vet jag inte, tyckte bilen passade bättre me de.

Karlsborg
Här sen Nov 2011

Trådstartare
Nej har inte varit och kollat på bilen.
Har insett(efter mycket funderande) att den ligger såpass utanför budget(100k) att det bara skulle kännas dumt, när jag inte kan lägga ett rättvist bud.

Tror Hartge hjulen fanns kvar men dessa var i ganska risigt skick.

Karlsborg
Här sen Nov 2011

Trådstartare
Lidköpingsbilen verkar dessvärre vara på väg att hamna i Dansk ägo

Ingen vänlig själ som sitter på en hög med pengar som kan vara med att sponsra
Skämt åsido, skulle vara kul om bilen stannade inom Sveriges gränser.

///Stefan

KÖPES: Fin e28!
2974 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande