Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Vilken del av Ringen tycker ni bäst om att köra.
5 besök senaste veckan (4336 totalt)
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Vi måste ha ett forum om var vi tycker den bästa delen är på banan.

Jag har ett parti som jag riktigt njuter av att köra och det är i mellan Karussellen och Hohe-Acht.
och jag tror att det beror på att jag har en motorsvag bil (115hk) så jag behöver inte släppa gasen förrän jag är uppe på toppen.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Jag säger nästan som johann sa i den andra tråden : ungefär från Antoniusbruche till Galgenkopf....

Men allvarligt talat, jag återkommer när jag hunnit åka några varv i huvet o tänkt efter!


_________________
Magnus Thomé
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Bridge to Gantry är rätt som sagt rätt kul.

Kommer faktiskt inte på ngt ställe som inte är riktigt skoj men det som sticker ut som bäst är nog från Klostertal 2 till och med Eschbach.

T13 fram till och med Aremberg är också rätt skoj liksom Eiskurve till och med Galgenkopf.

Äh. allt är bra!
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Hmmm.. jag har en udda böjelse för Ex-Mühle och partiet fram till
Bergwerk. Kanske inte något av banans mest klassiska partier, men det
liknar ju inget annat parti i världen och man kan åka FORT här om man
vågar. Omkörningar genom Lauda-vänstern är skoj, men framkallar en
del handsvett...

_________________
--
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Nu har jag kört banan i huvet några ggr I princip allt är ju skoj! På olika sätt liksom. Men de bästa bitarna då:

- Hatzenbachslalomen är ju lite min stil... gillar jag!

- När man precis går in i Flugplatzhögern o gasar o gasar o gasar först i de långa två böjarna o vidare hela vägen till Schw-X. Det är en speciell känsla

- Aremberg är kul för den är så himla doserad, man kan verkligen satsa stenhårt och balansera bilen hela vägen genom den.

- Sen är jag ju svag för lite långsamma slingriga partier så jag gillar partiet med den långsamma vänstern i Metzgesfeld ner till Kallenhard. Återigen ett parti man kan satsa benhårt igenom, lite slalomaktigt sådär

- Miss-hit-miss! Huvva vad det går o bilen bara hänger i däcken precis i svackan vid "hit" Ja, jävlar!!

- Sen tycker jag det är skitkul när man "dyker" genom Wehrseifen!!!

- Adenau kommer jag älska bara jag känner mig lite lite tryggare med den där stora stenmuren så nära... Jag vågade inte riktigt utnyttja hela banans bredd där... men härligt när man går över bron o sen svackan efter så sätter sig bilen så ordentligt o man får kanongrepp!

- Klostertal2 eller om den heter Steilstreckekurve. SÅ mycket asfalt att ta i ordentligt på, sikta in ett lite sent apex o bara satsa JÄRNET genom hela böjen med rumpan precis på gränsen! och tack vare att den är öppen (man ser igenom) så kan man lätt satsa precis så hårt så att man driftar ut till vänstercurbsen där man sen skjuter uppför backen som en kanonkula! Skitskoj! Bara satsa allt

- Wipperman! Upp på curbsen!!! Tjohooooooo!

- och sen kommer ju en kanonbit, uppför backen, över krönet och ner mot Eschbach, Brunnchen... ja nu är det ju skoj HELA vägen en bra bit !

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Kanske inte svårast/snabbast/roligast, men Fuchsröhre är i alla fall hårigast tycker jag! Håll tungan rätt i mun och sikta!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Lennart Jarmyr skrev:
och jag tror att det beror på att jag har en motorsvag bil (115hk) så jag behöver inte släppa gasen förrän jag är uppe på toppen.


Jag har lite mer mos (193 hk) och jag behöver inte heller släppa gasen förrän på toppen.

Mina favvos:
Hatzenbach
Flüplatz
Rävgrytet
Lauda och Kesselchen (Lätta och därmed oerhört belönande!)
Planzgarten I och Planzgarten II

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Citat:

Jag har lite mer mos (193 hk) och jag behöver inte heller släppa gasen förrän på toppen.

Mina favvos:
Hatzenbach
Flüplatz
Rävgrytet
Lauda och Kesselchen (Lätta och därmed oerhört belönande!)
Planzgarten I och Planzgarten II


Lägg på lite mera "mos" och du kommer att se att grillkurvan och Kesselchen inte är så enkla. Fråga Nikki och Roland Asch!

Anders Jonsson

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Anders Jonsson skrev:
Lägg på lite mera "mos" och du kommer att se att grillkurvan och Kesselchen inte är så enkla. Fråga Nikki och Roland Asch!


Nej, de är väl enkla för mig eftersom jag inte har så värst mycket "mos".

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



[quote="Anders Jonsson"]
Citat:
Lägg på lite mera "mos" och du kommer att se att grillkurvan och Kesselchen inte är så enkla. Fråga Nikki och Roland Asch!

Anders Jonsson

Var det Roland Asch som kraschade när han skulle försöka sätta nytt varvrekord? Var kraschade han?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



[quote="Peeter"]
Anders Jonsson skrev:
Citat:
Lägg på lite mera "mos" och du kommer att se att grillkurvan och Kesselchen inte är så enkla. Fråga Nikki och Roland Asch!

Anders Jonsson

Var det Roland Asch som kraschade när han skulle försöka sätta nytt varvrekord? Var kraschade han?


Han kraschade i Kesselchen.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
Citat:

Jag har lite mer mos (193 hk) och jag behöver inte heller släppa gasen förrän på toppen.

Mina favvos:
Hatzenbach
Flüplatz
Rävgrytet
Lauda och Kesselchen (Lätta och därmed oerhört belönande!)
Planzgarten I och Planzgarten II


Lägg på lite mera "mos" och du kommer att se att grillkurvan och Kesselchen inte är så enkla. Fråga Nikki och Roland Asch!

Anders Jonsson


Grillkurve är en barnlek det finns mkt gott om plats där för oss.

Keselchen är ju väldigt skumpigt när det börjar gå undan så med 200-300 hk till kan jag tänka mig att det blir riktigt svårt, tycker det är att av få ställen på Ringen där man vill ha mjukare fjädring.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



johann skrev:


Keselchen är ju väldigt skumpigt när det börjar gå undan så med 200-300 hk till kan jag tänka mig att det blir riktigt svårt, tycker det är att av få ställen på Ringen där man vill ha mjukare fjädring.

Jo tack, jag vet!!! Turbo Cupen var en utmaning att köra uppför Kesselchen, med sin stenhårda fjädring!
Den hoppade i sidled, så man fick snällt försöka hålla sig mitt i banan för att den inte skulle hoppa utanför asfalten. :woot:

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Peeter skrev:
johann skrev:


Keselchen är ju väldigt skumpigt när det börjar gå undan så med 200-300 hk till kan jag tänka mig att det blir riktigt svårt, tycker det är att av få ställen på Ringen där man vill ha mjukare fjädring.

Jo tack, jag vet!!! Turbo Cupen var en utmaning att köra uppför Kesselchen, med sin stenhårda fjädring!
Den hoppade i sidled, så man fick snällt försöka hålla sig mitt i banan för att den inte skulle hoppa utanför asfalten. :woot:


M3:an hoppar en del den med.
Citera
Nürburgring
Vilken del av Ringen tycker ni bäst om att köra.
5 besök senaste veckan (4336 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande