Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Mk III -2014
<<   1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30   >>
230 besök senaste veckan (388142 totalt)
Prozac
Tierp
Här sen Okt 2006
Inlägg: 83



A

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Claes Åström.
Citera
Prozac
Tierp
Här sen Okt 2006
Inlägg: 83



pjocke skrev:
Riktigt fina bilar, snyggt jobbat!

Blev ombyggnaden till sekventiell växling realiserad?


Inte riktigt färdigt ännu, kändes viktigare att få klart bilarna. Är lite fräs/svarv och montering kvar..

_________________
Claes Åström.
Citera
Prozac
Tierp
Här sen Okt 2006
Inlägg: 83



A

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Claes Åström.
Citera
William Lewis
USA
Här sen Maj 2014
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


It's quite relieving knowing I dont have to deal with that stupid thing, I dont think it works terribly well anyways. This is a fantastic build though, I'm looking forward to following suit!

_________________
William Lewis
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1186


Trådstartare
Då har man varit och fått bilen reggad, så nu är det bara att vänta på att plåtarna ska dimpa ner i brevlådan.

Fabrikat:AJDÉN MK III
Färg:Flerfärgad
Fordonsslag:PB
Fordonsår:2014
Skattevikt, kg: 980
Tjänstevikt, kg: 985
Totalvikt, kg: 1200
Ursprunglig totalvikt, kg: 1200
Max släpvagnsvikt, kg:1100
Max släpvikt kg, obromsad:
Släpets maximala totalvikt vid körkortsbehörighet B: 2300
Släpets maximala totalvikt vid utökad körkortsbehörighet B:3050
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 215
Kopplingsanordning : KULA
Max axelavstånd axel 1-2, mm: 2340
Däckdimension axel 1: 205/50R16
Fälgdimension axel 1: 7X16
Däckdimension axel 2: 225/45R16
Fälgdimension axel 2: 8X16
Längd, mm: 3500
Bredd, mm: 1850
Drivmedel 1: BENSIN
Tankvolym, liter: 45
Motoreffekt, kW: 147,0
Effektnorm: DIN
Ljudnivå dB, vid körning: 82
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 181,0 g/km
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419



Grattis thumbs up

Vet du hur lång tid det tar innan plåtarna dyker upp?

_________________
Johnny knudsen
Citera
scaryeyes
hässleholm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 292



GRATTIS!

Det var som.... Lika bred som corvette c5, en meter kortare och hög som en gocart.

Hur fick du till 1100 kg på släpvagnsvikt? Jag fick uppgift på min att det är max 750. Kanske lönt att bråka om det när det blir dags?

_________________
Magnus nilsson
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1186


Trådstartare
scaryeyes skrev:
GRATTIS!

Det var som.... Lika bred som corvette c5, en meter kortare och hög som en gocart.

Hur fick du till 1100 kg på släpvagnsvikt? Jag fick uppgift på min att det är max 750. Kanske lönt att bråka om det när det blir dags?


Det var det jag dimensionerade draget mot, skrev en rapport med analyser för att bevisa att det skulle hålla, det håller förmodligen för mer än 1100kg men tyckte det var lite onödigt.
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1186


Trådstartare
Racingse skrev:
Grattis thumbs up

Vet du hur lång tid det tar innan plåtarna dyker upp?


Har för mig at det går ganska fort, på hundkojan jag byggde tror jag det gick på under en vecka.
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1091



thumbs up thumbs up

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Knodde
Täby
Här sen Aug 2009
Inlägg: 160



Grattis! Imponerande byggfart. Är 985 kg verkliga vikten eller var den nedtyngd inför besiktning?

_________________
Andreas Andersson
Citera
Johan Lekås
Sollentuna
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1267



Härligt jobbat!
thumbs up thumbs up

_________________
Johan Lekås
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1186


Trådstartare
Idag tog jag bilen till jobbet. :-)


Uppladdad med Rejsas Android-app.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5507



thumbs up Härligt! Funkar allt bra?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1186


Trådstartare
2fast4u skrev:
thumbs up Härligt! Funkar allt bra?


Jodå på det stora hela funkade det bra, lite mappning till och en vettig styrning till turbon, sitter just nu bara en slang mellan wastegate och turbo ska dit en magnetventil så jag kan få en mjukare effektkurva.
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1186


Trådstartare
Eftersom Claes är lite snål med uppdateringar tänkte jag hjälpa till lite med det.

Uppladdad med Rejsas Android-app.
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1186


Trådstartare
Förbredd för bankörning imorgonkväll på mittsverigebanan om vädret tillåter.

Uppladdad med Rejsas Android-app.
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635



per_cooper skrev:
Förbredd för bankörning imorgonkväll på mittsverigebanan om vädret tillåter.

Trevligt thumbs up
Då kanske vi ses, jag är lite sugen på att testa lite.

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1186


Trådstartare
Monterat dit ny värmasköld med logga, så folk vet vem de blir omkörd av. :-)

Uppladdad med Rejsas Android-app.
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3433



Hur gick bankörningen på Mittsverige?

Har du bytt fjädrar sedan sista gången då jag vill minnas att du tyckte den var för mjuk.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1186


Trådstartare
Wärhner skrev:
Hur gick bankörningen på Mittsverige?

Har du bytt fjädrar sedan sista gången då jag vill minnas att du tyckte den var för mjuk.


På det stor hela gick det bra, dock så känns det som man saknar en växel mellan 2:an och 3:an varvstoppet på 2:an ligger straxt över 100 medans 3:an först har fullt laddtryck vid 100. Så i kurvor som man åker en bit under 100 så känns det lite brutalt att slänga i tvåan men blir lite klen på trean. Lösningen på problemet får nog vänta tills i vinter då det förmodligen blir en ny topp från en sugmotor med andra kammar, och ny turbo med twin entery så ska förhoppningsvis effekten och laddtrycket komma längre ner i registret.
Upptäckte även framåt slutet av kvällen att batteriet skvimpade ut syra så det blev till att åka hem tidigare än tänkt och sanera, nu sitter det ett gel-batteri på plats så nu ska det problemet vara borta.
Tiden blev 1,12,7 som bäst på de varv jag mätte, sista vändan jag körde hade tidtagaren slagit av sig så då blev det inte några tider. Var även en extra chikan av koner på E4:a-rakan för att det skulle vara tillåtet att köra med gatreggade bilar. Finns nog en hel del tid att kapa när jag vant mig mer med bilen och fått göra lite justeringar.
Vad det gäller fjädrarna så var det inte det som var felet, hade snetänkt när jag ritade rockerna till i bak så fjädringen blev omvänt progressiv, hjulkonstanten blev alltså mindre ju längre in den fjädrade men det fixades med nya rockers.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Mk III -2014
<<   1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30   >>
230 besök senaste veckan (388142 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande