Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1236 besök totalt |
Dimension på bränslerör
Vilken dimension ska man välja på bränslerören? från tank till catch, från catch till sprut och sist returen? Kör i dagsläget med K-jet men senare blir det troligtvis MS-avr. Bilmodellen är väl inte intressant för frågan men det är en scirocco -82 med 1.8 16v. När jag ändå är inne på området.. Hur mycket ska lämpliga spridare flöda till den motorn. 139 kusar i standard edition o kanske uppemåt 170-180 senare. Bör man ha tjockare dimension för returen för att minska risken för mottryck som därmed ändrar bränsletrycket mot spridare? _________________ Jörgen Rambris, Malmö Har Audi som transportmedel och jobb. 4 nollor i fronten o en bakom ratten. |
||
_________________ ![]() |
||
vet att man inte skall kasta sten när man sitter i glas hus ...men snälla skicka jöjje ett PM istället med någon trevlig text......tänk på att grabben skall känna sig välkommen ![]() och när det gäller svaret på frågan titta på hur grova rör dom har på ex en porsche med 450hk ...inte speciellt grova 8mm max 10 mm invändigt från pump och när det gäller insprutare så kolla på en modell med k-jetronic och ditt tänkta hk antal ex någon porsche eller audi lycka till ![]() _________________ Jörgen Andersson |
||
[WAY OT]
Även jag har mina dåliga dagar.... ![]() Sen har faktiskt jojje varit här sedan mars förra året så... Men vi har utväxlat trevliga PM osså så det är lugnt ![]() [/WAY OT] ![]() _________________ ![]() |
||
Tjenare.. Jojje här igen.
Dels för att tacka för ett snabbt svar o att jag lugnt kan inhandla mina soppa-pipelines nu. En anledning tilll är väl att jag vill titta på min nya snygga signatur där namnet står med samt lite annan onödigt info. ![]() ![]() ![]() _________________ Jörgen Rambris, Malmö Har Audi som transportmedel och jobb. 4 nollor i fronten o en bakom ratten. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1236 besök totalt |