Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (20850 totalt) |
FORMULA 1 GRANDE PREMIO PETROBRAS DO BRASIL 2012
Det har varit hyffsat drag i F1-trådarna på sistone, så jag drar redan igång en ny till årets sista GP och den spännande avslutningen på året. ![]() Vem blir mästare? ![]() Som jag ser det kan endast ett generatorhaveri hindra Vettel, han behöver "bara" bli fyra oavsett vad Alonso hittar på. Men, vi har haft en del väldigt rafflande race med lite oväntade utgångar här förr, så allt kan nog fortfarande hända. Prognoserna förutspår dessutom regn. Mycket spännande hur som! |
||||
Jag är så uppskruvad inför finalen så jag knappt kan sova om nätterna
![]() Oavsett vet som vinner blir det helt klart en värdig mästare. Mitt hjärta klappar dock för Vettel och jag hoppas inte något generatorhaveri ska sätta stopp för hans tredje titel. Prognosen säger förövrigt regn på söndag ![]() _________________ Anders Igelström |
||||
Brazilien har ju varit dramatiskt förr, vore kul om det blir det i år också...
Min åsikt är klar, Alonso kommer aldrig att bli förlåten och är aldrig någonsin värd en titel... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Jag håller tummarna för Alonso! Om han lyckas ta VM titeln med nuvarande Ferrari så är det en stor bedrift enligt mig.
Det ska vara kamp hela vägen till mållinjen nu. Inga olyckor eller söndriga generatorer. Det jag inte vill minnas när jga tänker tillbaka på denna säsong är: ![]() Vad betydde det för Alonsos titel chanser? _________________ ![]() |
||||
Re:
Lika mycket som vettels 2 DNFer... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Re:
Vad är det som Alonso har gjort som du inte kan förlåta? _________________ Christoffer Silfverberg |
||||
Re:
Dum mot Hamilton? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jag kan knapp bärga mig och även om jag håller på Alonso så hoppas jag att det blir en fantastisk avslutning på en fantastisk säsong!
Alonso har verkligen gjort allt rätt den här säsongen och förtjänar verkligen titeln. Naturligtvis har Vettel också gjort ett kanonjobb men han har haft en betydligt bättre bil under senare delen av säsongen och därmed en lättare resa. Han kommer ändå att vinna fler VM så Alonso kan väl få detta ![]() Man kan bara hoppas att nästa säsong kommer att bli lika spännande och oförutsägbar! _________________ Peter Vighagen |
||||
Det där med bättre bil är så lustigt
Bästa bilen är ju Maclaren, nu har den inte hållt ihop så bra men den är snabbast ..bullen har bara vart okey här på slutet..inte bäst men okey... Alonso har på nått mirakel sätt lyckats få ihop mycket poäng men det är mer på grund av tur och andras otur. Vet för champion i år och nästa tack sen 2014 kan vi börja om _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Alla ferrari-fans verkar helt ha glömt bort Valencia och de övriga racen där Red Bull haft problem med pålitligheten. Är det enda som finns i huvudet Spa, Japan och Alonsos DNFer?
Jag håller klart på Vettel, jag tycker att Alonso är ganska osympatisk, så enkelt är det för mig. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Re:
Äntligen nån som inte är förblindad som en tjur av det röda.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Alonso hade ju inte varit i närheten av att kunna vinna om han inte haft en så mjäkig teamkompis som gör allt teamet ber om bara för att slippa bli arbetslös.
Alonsos extra sekunder i depåstoppet för ett antal år sen fastnade nog i skallen på många. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
Också en bra poäng...Så igentligen vore det fel att han vann, kolla på but, ham,vet,web, osv dom har slagit mot varandra i början av säsongen medans alo bara glider bananskal _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Jag tycker inte Ferrari har haft tur, de har haft 100% tillförlitlighet och en förare som lyckats ta tillvara på chanserna som getts till 99%, det är därför de ligger så bra till som de gör och det är beundransvärt tycker jag.
Man kan ju inte säga något annat än att Red Bull har varit dominerande sedan Singapore, undantaget Hamilton som är den enda som har kunnat utmana hyfsat. Vettels DNF:er beror på tillförlitlighet som kan förebyggas och Alonsos på yttre faktorer därför kan jag nog tycka att Ferrari haft mer "otur" i det avseendet. (diskutabelt i Japan där jag nog tyckte Alonso gjorde fel) Men jag bryr mig egentligen inte så mycket om vem om vinner, så länge vi slipper ett team som dominerar för då blir det bara så tråkigt... _________________ Peter Vighagen |
||||
Håller med om full dominans är lite tråkigt så det är bra om det är som nu men att vet vinner i sista ronden..
![]() Dessa regn race och sc i början som gjorde att alo är så långt upp dom kvittade upp han otur med krascherna _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Jag tycker absolut att Vettel är värdig vinnare, man kan inte påstå att han haft en säsong på rosor direkt! och det har absolut inte alonso heller haft.
Dessa två förarna vissar att man kan vinna ett vm med en massa problem i ryggsäcken. Sen är det mycket som kan hända i sista racet, dom åker på sista motorerna osv. Men låt bäste man vinna!!!! _________________ R Malmström MSCC |
||||
Jag tycker så här.
Alonso är en värdig vinnare för hans enorma kämparglöd och han lyckas nästan alltid hålla bilen några platser längre fram i fältet än vad alla förväntar sig och skrapar nästan alltid ihop poäng. Ferrarin har inte någon gång i år varit bäst. Troligen den mest kompletta föraren (=bäst) av alla just nu. Det som gör han mindre värdig är just att det förekommer en del osportsligheter kring honom. Jag gillade Alonso som f-n då han tvålade till Schumi -05 och -06 då jag tyckte att äntligen är någon sportslig förare vinnare... Sedan har han gått och blivit precis likadan. ![]() Vettel är en värdig vinnare för han är så j-kla bra helt enkelt. Red Bull har (åtminstone inte utåt) någon uttalad försteförarstatus och Vettel behöver det inte heller. Webber är inte dålig men Vettel leker med honom! han har också haft sin beskärda del otur och mer brutna lopp än Alonso, ändå leder han. Klart värdig. ![]() Hjärtat talar dock för Kimi. ![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (20850 totalt) |