Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 -73 (med audi motor)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (96345 totalt)
kryckan
gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 21



tokfränt bygge thumbs up

är imponerad av din "grundlighet"

keep it up !!

_________________
www.skogenracing.com - nu med forum
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
ok nu var det länge sen jag skrev! och det är för att jag bott i garaget typ! dock så har jag inte skruvat på min bil utan på min svågers bil! plus att vi har byt garage!

lite bild bevis på att jag inte leggat på soffan dom senaste två månaderna!

bild tagen under tiden vi lyfte utt motorn!





och många timmar senare!




jag har även små jobbat med min bil men inga stor grejor!
tex har jag byggt ett motor och lådställ


jag råckade även köpa på mig en broms våg!


men det bästa är att vi har kommit in i vårat nya garage!
bilderna är när vi flyttade in så det är ingen ording men det ger en bild av stället i allafall




och nu så jagar jag en porsche 993 bakvagn så om du vet av nån så kan du ju pma mig!

_________________
jonny strand
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



e det en S2 din svåger har?

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



helt klart urläkert bygge . Vad ligger effekten uppskattningsvis på?

_________________
Björn Hansson
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
jodå en s2 ä det som svågern har! och den är startad (gåt 4mil nu! ) med en grund mapp ! men själv klart så läkte vevaxel tätningen. Och när det var fixat och man trode att det skulle vara frid och fröjd då ger styrservo pumpen upp! men det är bestält en ny så snart borde den vara klar så den kan mappas på turbo center!(plus lite annat små grejs som lister och indredningen)


hk hmm många är dumt att sia nu före allt är klart men jag kan ju säga att allt under 400hk skulle vara fiasko ;-)

det som är det roliga i kråksången är ju att det är samma motor som ska sitta i min porsche så man lär sig en hel del nu gratis

så nu borde jag kunna jobba lite på min bil också!
har rittat upp lite mer saker i auto cad som ska laser skäras!(fästen till bak kofångare och gt2 vingen)

plus att jag söker med ljus och lycka efter en porsche 993 bakvagn! (om du vet av nån så pma mig)

_________________
jonny strand
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



jag följer ditt bygge med stor häpnan. Asfett bygge du har där. Just att det är en Porsche med Audi-motor. Jag tolkar det som att Audis är bättre än Porsches (är Audiälskare)

_________________
Björn Hansson
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
var på lastbilsskroten och fyndade en ic här om dagen för 500kr! en iveco ic från en 01a den är lite skaddad på en kant men genom att jag inte ska andvända hella icen så gör det inget!
i övright har jag laggat rost så fort jag har varit i garaget! men det är inte klart än men det är bara att bita i hop och få det överstökat!

_________________
jonny strand
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
hmm mycke jobbande har satt käpar i hjulen för mekandet plus massa bröllop och 50 års kallas! men som tur är har jag fåt tummen ur och börjar snickra på insuget!
så jag har ränsatt orignal s2 insuget från sevice kanalerna(är gjort orginal på rs2 insugen som porsche mekade ihop till audi thumbs up ) så efter lite slit så ser insuget utt så här!

måste bara få det svetst då jag inte har nån tig svets själv! har även passat in var spjället ska sitta!



sen har jag hittat en porsche 993 bakvagn som ska skickas till mig snart! plus lite annat godis !

_________________
jonny strand
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Imponerande.. klart mycket vilja och motivation inblandat i den bilen.... thumbs up

//magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Imponerande.. klart mycket vilja och motivation inblandat i den bilen....

//magnus


tackar! ibland undrar man vad man håller på med men då får man fokusera lite tänka på och så blir man mer

skickar med en bild hur jag har tänkt att den ska se utt när den är klar!(dock med röda blikers)

_________________
jonny strand
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
idag blev det lilla jul afton! två paket kom idag! med diverse delar!

i det första fan jag en bakvagn från en porsche 993! plus broms ok. porsche big red ok fram och porsche 993 bak ok. det mystiska paketet (gröna klumpen) till vänster är en 911 framvagn från en porsche 911 -79! synd att man jobbar jag vill så gärna vara i garaget!


vad vackra bromsar kan vara!

_________________
jonny strand
Citera
Björn Athlöf
Lomma
Här sen Jul 2004
Inlägg: 607



Grattis till dom nya delarna, Vet att du har väntat rätt så länge på dom.

Japp jag tror alla har samma problem till att finna tiden till att vara i garaget... men försöker att ta mig i kragen och helt enkelt gå i från jobbet när jag skall

opps glömde... men vilken model kommer bromsarna ifrån ? är det GT2 eller? Själv så kommer jag att använda Doge Vipers bromsok som är 4 kolvs brembo ok dvs väldigt lik dina.

Hur skall du göra med skivorna ? orginall eller skivor med lösa centrum... jagar just nu några vettiga skivor med löst cetrum och gärna med flyttande centrum.

Har du några tipps ???

_________________
Björn Athlöf
I garaget:
Sensor GTR
BMW M3 E30 87
Porsche 997 EVO
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3353



Klart imponerande bygge! Ser fram emot många trevliga bilder under hösten/vintern/våren!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Hur gör du med ihopkoppling av växelspak och ing växelväljaraxel i lådan?

Vajrar, hydrauliskt? (för ingående växelväljaraxel pekar väl bakåt?)

_________________
Pär Hylander
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
opps glömde... men vilken model kommer bromsarna ifrån ? är det GT2 eller? Själv så kommer jag att använda Doge Vipers bromsok som är 4 kolvs brembo ok dvs väldigt lik dina.

Hur skall du göra med skivorna ? orginall eller skivor med lösa centrum... jagar just nu några vettiga skivor med löst cetrum och gärna med flyttande centrum.


bromsoken är från 95-97 porsche 993 Twin Turbo (4 kolvs ok från brembo med 40mm & 44mm kolvar)
broms oken bak är från porsche 993 är också 4kolvs ok (kan inte kolv storlekarna i huvudet)

skivorna fram är jag inte helt säcker hur jag ska göra med än! vet en lösning med vandliga skivor men jag söker en lösning med lösa skivor för ett bra pris(det som är det svåra)

bak blir det orginal 993 skivor!(dom på bilden)





Citat:
Hur gör du med ihopkoppling av växelspak och ing växelväljaraxel i lådan?

Vajrar, hydrauliskt? (för ingående växelväljaraxel pekar väl bakåt?)


nej! den pekar åt sidan! (se bilden har ringat in växelväljaraxel eller vad man kallar den)
och jag har planerat att kör med vajer! om igen kommer med en bätre ide!

_________________
jonny strand
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Mer mer mer!
Hur går det?

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Mer mer mer!
Hur går det?

ok lite kan jag vissa!

hå äntligen har jag slutat för året med jobbet! tyvär dröjer det en vecka eller två innan jag kommer igång då jag ska bygga klart min hemmabio och höststäda lägenheten! men lite har jag gjort i allafall!

först har jag målat bak oken röda(jag vet att det inte går fortare men jag kunde inte motstå!)



sen har jag börja blästra av bakvagn plus delar av framvagnen jag köpte!
det tar tid men man blir så nöjd efteråt! plus att det är gymt kul att jobba med delar som inte är oljiga och skitiga! thumbs up



sen började jag montera ihop bakvagnen men efter som jag inte hade nån press att montera i hjullagrerna så fick jag hitta på nåt ! så här blev det funkade bra!


_________________
jonny strand
Citera
CeDEe
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 88



Alltså man kan ju inte bli annat än imponerad när man ser vad och hur mkt du gör... thumbs up

_________________
MVH

Christopher Djuric
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



Man får hoppas att den får riktigt Audi Ljud. så gött

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Riktigt skönt bygge! Ska bli spännande att följa utvecklingen.

Lycka till!

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Man får hoppas att den får riktigt Audi Ljud. så gött


jodå nog ska vi få ljud ifemman!

_________________
jonny strand
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 -73 (med audi motor)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (96345 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande