Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Targa -83 (993 RSR Coupe) SÅLD
<<   1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29   >>
8 besök senaste veckan (387546 totalt)
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Speedster skrev:
Supramannen skrev:
Speedster skrev:
Supramannen skrev:
Ja kör en 12 bak med 315 eller 335 det blir guld...

Köpte du inte av cayman gt1 han hade ju fler fälgar... köp ett par fram och lek med fälgbanorna så blir det ju guld detta


Han hade bara för centrumbult tyvärr (jag köpte dom två som "ej" var för centrumbult), annars hade jag köpt ett par 10.5" av honom.


Aha, går att borra om lätt

Annars kan jag fixa 2 i rätt bredder och allt men det är andra pengar


Vilka kan göra ett sådant jobb? Vet du var det går löst på? I så fall kunde jag ju köpa två till av gt1.


Intera borde kunna fixa biffen: http://www.intera-sverige.se/falgreparationer.html

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12858



Speedster skrev:
Supramannen skrev:
Speedster skrev:
Supramannen skrev:
Ja kör en 12 bak med 315 eller 335 det blir guld...

Köpte du inte av cayman gt1 han hade ju fler fälgar... köp ett par fram och lek med fälgbanorna så blir det ju guld detta


Han hade bara för centrumbult tyvärr (jag köpte dom två som "ej" var för centrumbult), annars hade jag köpt ett par 10.5" av honom.


Aha, går att borra om lätt

Annars kan jag fixa 2 i rätt bredder och allt men det är andra pengar


Vilka kan göra ett sådant jobb? Vet du var det går löst på? I så fall kunde jag ju köpa två till av gt1.


Var det inte fel modell på centrumet då? De centrumbultade naven skiljer väl sig något i design också förutom själva infästningen.
Kanske inte var så, men dubbelkolla ändå för säkerhets skull
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Stort vill ha begär!

Helt rätt fälgar du fått tag på med.

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1056



Kolla med www.falgoplatdoktorn.se
Han breddade mina fälgar. Han
fixar även bultmönster.
Han håller till i Rongedal, utanför Borås vilket är ett sjyst
avstånd.
Med vänlig hälsning, Mikael

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Gaah!
VILKEN TRÅD! thumbs up
Fälgarna gör ju detta till en av de mest önskvärda trådarna att uppdateras just nu!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:


Var det inte fel modell på centrumet då? De centrumbultade naven skiljer väl sig något i design också förutom själva infästningen.
Kanske inte var så, men dubbelkolla ändå för säkerhets skull


Japp jag tittade på dom och dom skiljer sig ganska mycket åt både i centrum och delningen vid fälgbanan Delningen längst ut kunde man leva med men att borra en sådan fälg ser lite krångligt ut och kommer ge ett helt annat utseende om det går.



Lillen skrev:
Gaah!
VILKEN TRÅD! thumbs up
Fälgarna gör ju detta till en av de mest önskvärda trådarna att uppdateras just nu!


Tack det sporrar! Även om det kommer lugna ner sig en hel del i tråden då pengarna ska räcka till, delar måste hittas till rätt priser plus att det som är gjort nu är saker som syns mycket och nu blir det snart mer småpill

Sitter dessutom med nästan 40 graders feber Typiskt när man fixat ett par dagar som jag skulle få greja ostört och nu i stället är sängliggande. Tur att rejsa finns thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 794



And ersJepp sson skrev:
Blir hur bra som helst det här

BBS-skruvar brukar finnas på ebay.de för någorlunda bra pengar har jag för mig thumbs up


Hur blir det med väghållningen? Passar 993-delar rakt av, eller använder du 964-delar? Skiljer väl en hel del i hur fort det går att köra modellerna utan att behöva byta kallingar? Eller det kanske går att få till med lämpliga 964-prylar också?

993 delar på en gammel elva? Jo bromsarna kan man få dit enkelt men sen är det mkt arbete för att passa in resten...och man får räkna med att köra med svetsad helbur om man plockar bort t-tuben där bak
Ang tider..jag hörde mig för med Bosse J och han trodde det gjorde ca 2-3 sekund per varv på knutstorp med hanns gamla bil när han bytte upphängning

ang fälgar köp e88 fälgbanor i stället dom gamla magnesium banorna börjar bli....eller handla från staterna där finns ett bättre utbud. Av min erfarenhet så är det mesta som ligger som stö delar på ebay.de avdankade race delar som har bytts ut..
Annars är det en helrätt look...
och varför inte slå till på en 996gt3 snurra...passar perfekt i en sådan bil

_________________
Pelle Persson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Helt rätt

e88a centrum i MAg är det bara en tidsfråga på innan dom spricker..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Härligt bygge, denna tråden ska bevakas! thumbs up
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Pelle Persson skrev:

993 delar på en gammel elva? Jo bromsarna kan man få dit enkelt men sen är det mkt arbete för att passa in resten...och man får räkna med att köra med svetsad helbur om man plockar bort t-tuben där bak
Ang tider..jag hörde mig för med Bosse J och han trodde det gjorde ca 2-3 sekund per varv på knutstorp med hanns gamla bil när han bytte upphängning


Helt klart borde det göra en del skillnad men en bra uppdaterad "original" hjulupphängning räcker långt för mig som bara ska ha roligt och 2 sekunder hänger nog mer på mig

Bromsarna är redan bra uppdaterade så nu är det resten som får kollas över.

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
PE
Strängnäs
Här sen Dec 2006
Inlägg: 71



Hej,

Mycket roligt och snyggt projekt.

Hur kommer du att göra med tätningar mellan fälgbanorna, köper du nya eller använder du något tätningsmaterial. Skall renovera mina fälgar och är därav lite nyfiken.

_________________
Peter Einarsson

PCS 7739
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
PE skrev:
Hej,

Mycket roligt och snyggt projekt.

Hur kommer du att göra med tätningar mellan fälgbanorna, köper du nya eller använder du något tätningsmaterial. Skall renovera mina fälgar och är därav lite nyfiken.


Jag vet inte i dagsläget, idag är det ju o-ringar men samtidigt så kommer jag inte ha något direkt behov av att byta fälbanor så ofta (eller inte alls).

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 794



Speedster skrev:
PE skrev:
Hej,

Mycket roligt och snyggt projekt.

Hur kommer du att göra med tätningar mellan fälgbanorna, köper du nya eller använder du något tätningsmaterial. Skall renovera mina fälgar och är därav lite nyfiken.


Jag vet inte i dagsläget, idag är det ju o-ringar men samtidigt så kommer jag inte ha något direkt behov av att byta fälbanor så ofta (eller inte alls).


Precis för en hobby åkare eller för gatglidande så funkar orginal "liknande" mer än tillräkligt. Bättre att efterapa rsr, tidig 935 i så fall...mindre jobb-garagetid/pengar. I vilket fall så har du helrätt stuk på din bil
Bss rekomenderar att annvända tätringar och inte silicone tätning samt att man byter alla skruvarna när man delar fälgarna..men många siliconar fälgarna och dom håller tätt men det är skit att få rent skarven sen.

_________________
Pelle Persson
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Min dator la in ett inlägg själv...

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



Sjukt imponerad!

Önskar jag hade kompetensen själv! Stort ha-begär!

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



krämbulle skrev:
Sjukt imponerad!

Önskar jag hade kompetensen själv! Stort ha-begär!

//Johan
Då syftar du på Petters föregående inlägg om datorn...?

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Wankelsport skrev:
krämbulle skrev:
Sjukt imponerad!

Önskar jag hade kompetensen själv! Stort ha-begär!

//Johan
Då syftar du på Petters föregående inlägg om datorn...?


Nu ska vi inte göra narr av mig Jag hoppas att mitt ofrivilliga inlägg skulle gå omärkt förbi men inte på rejsa

Jag blev lite förvånad när jag öppnade rejsa och såg att min tråd låg överst och att det var jag som postat...det var dessutom ett långt inlägg från första sidan som kopierats in som ett nytt inlägg. Hur gick det till...?

Och som svar till Johan så kan jag säga att jag tänker varje dag när jag surfar runt på rejsa att "om ända bara jag hade kompetensen som andra har". Jag förstår inte hur vissa kan ALLT känns det som (men tack alla ni som delar med er från er kunskapsbas!!!).

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Pelle E
Lund
Här sen Sep 2006
Inlägg: 196



Spännande tråd och imponerande arbete.

Här finns en hel del delar som borde passa bygget som handsken ;-)

http://www.blocket.se/vastmanland/Porsche_911_3_2_Carrera_motor_mm_448 . . . .

Mvh

Pelle

_________________
Per Engvall

PCS 10506
Porsche 964 C2 -91
Citera
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005
Inlägg: 271



den här borde väl passa ännu bättre i bilen...

http://www.blocket.se/vi/44797581.htm

_________________
Jakob Josefsson
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Pelle E skrev:
Spännande tråd och imponerande arbete.

Här finns en hel del delar som borde passa bygget som handsken ;-)

http://www.blocket.se/vastmanland/Porsche_911_3_2_Carrera_motor_mm_448 . . . .

Mvh

Pelle


Tack för tipset, jag har pratat lite med honom och växellådan gick direkt men motorn var kvar. Har inte riktigt dom pengarna idag men om priset går att pressa lite så vet man aldrig...

Jakob.Josefsson skrev:
den här borde väl passa ännu bättre i bilen...

http://www.blocket.se/vi/44797581.htm

Den motorn är helt galet vacker men priset per hk är också HELT galet, men specen är mumma


Här är dock en boxtermotor med 350 hk runt 50' och man får en bil på köpet http://www.blocket.se/vasterbotten/Subaru_Impreza_STI_360_HK_44273252.htm?ca=15&w=3

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Jakob.Josefsson skrev:
den här borde väl passa ännu bättre i bilen...

http://www.blocket.se/vi/44797581.htm


Undra varför den skulle suttit i en 993 gt2 a låter inte troligt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Targa -83 (993 RSR Coupe) SÅLD
<<   1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29   >>
8 besök senaste veckan (387546 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande