Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Targa -83 (993 RSR Coupe) SÅLD | << 1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29 >> 8 besök senaste veckan (387546 totalt) |
Intera borde kunna fixa biffen: http://www.intera-sverige.se/falgrep _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Var det inte fel modell på centrumet då? De centrumbultade naven skiljer väl sig något i design också förutom själva infästningen. Kanske inte var så, men dubbelkolla ändå för säkerhets skull |
||||||||
|
||||||||
Kolla med www.falgoplatdoktorn.se
Han breddade mina fälgar. Han fixar även bultmönster. Han håller till i Rongedal, utanför Borås vilket är ett sjyst avstånd. Med vänlig hälsning, Mikael _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Japp jag tittade på dom och dom skiljer sig ganska mycket åt både i centrum och delningen vid fälgbanan Delningen längst ut kunde man leva med men att borra en sådan fälg ser lite krångligt ut och kommer ge ett helt annat utseende om det går.
Tack det sporrar! Även om det kommer lugna ner sig en hel del i tråden då pengarna ska räcka till, delar måste hittas till rätt priser plus att det som är gjort nu är saker som syns mycket och nu blir det snart mer småpill Sitter dessutom med nästan 40 graders feber Typiskt när man fixat ett par dagar som jag skulle få greja ostört och nu i stället är sängliggande. Tur att rejsa finns _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||||
993 delar på en gammel elva? Jo bromsarna kan man få dit enkelt men sen är det mkt arbete för att passa in resten...och man får räkna med att köra med svetsad helbur om man plockar bort t-tuben där bak Ang tider..jag hörde mig för med Bosse J och han trodde det gjorde ca 2-3 sekund per varv på knutstorp med hanns gamla bil när han bytte upphängning ang fälgar köp e88 fälgbanor i stället dom gamla magnesium banorna börjar bli....eller handla från staterna där finns ett bättre utbud. Av min erfarenhet så är det mesta som ligger som stö delar på ebay.de avdankade race delar som har bytts ut.. Annars är det en helrätt look... och varför inte slå till på en 996gt3 snurra...passar perfekt i en sådan bil _________________ Pelle Persson |
||||||||
Helt klart borde det göra en del skillnad men en bra uppdaterad "original" hjulupphängning räcker långt för mig som bara ska ha roligt och 2 sekunder hänger nog mer på mig Bromsarna är redan bra uppdaterade så nu är det resten som får kollas över. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||||
Hej,
Mycket roligt och snyggt projekt. Hur kommer du att göra med tätningar mellan fälgbanorna, köper du nya eller använder du något tätningsmaterial. Skall renovera mina fälgar och är därav lite nyfiken. _________________ Peter Einarsson PCS 7739 |
||||||||
Jag vet inte i dagsläget, idag är det ju o-ringar men samtidigt så kommer jag inte ha något direkt behov av att byta fälbanor så ofta (eller inte alls). _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||||
Precis för en hobby åkare eller för gatglidande så funkar orginal "liknande" mer än tillräkligt. Bättre att efterapa rsr, tidig 935 i så fall...mindre jobb-garagetid/pengar. I vilket fall så har du helrätt stuk på din bil Bss rekomenderar att annvända tätringar och inte silicone tätning samt att man byter alla skruvarna när man delar fälgarna..men många siliconar fälgarna och dom håller tätt men det är skit att få rent skarven sen. _________________ Pelle Persson |
||||||||
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||
Nu ska vi inte göra narr av mig Jag hoppas att mitt ofrivilliga inlägg skulle gå omärkt förbi men inte på rejsa Jag blev lite förvånad när jag öppnade rejsa och såg att min tråd låg överst och att det var jag som postat...det var dessutom ett långt inlägg från första sidan som kopierats in som ett nytt inlägg. Hur gick det till...? Och som svar till Johan så kan jag säga att jag tänker varje dag när jag surfar runt på rejsa att "om ända bara jag hade kompetensen som andra har". Jag förstår inte hur vissa kan ALLT känns det som (men tack alla ni som delar med er från er kunskapsbas!!!). _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||||
Spännande tråd och imponerande arbete.
Här finns en hel del delar som borde passa bygget som handsken ;-) http://www.blocket.se/vastmanland/Po Mvh Pelle _________________ Per Engvall PCS 10506 Porsche 964 C2 -91 |
||||||||
_________________ Jakob Josefsson |
||||||||
Tack för tipset, jag har pratat lite med honom och växellådan gick direkt men motorn var kvar. Har inte riktigt dom pengarna idag men om priset går att pressa lite så vet man aldrig...
Den motorn är helt galet vacker men priset per hk är också HELT galet, men specen är mumma Här är dock en boxtermotor med 350 hk runt 50' och man får en bil på köpet http://www.blocket.se/vasterbotten/Subaru_Impreza_STI_360_HK_44273252.htm?ca=15&w=3 _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||||
Undra varför den skulle suttit i en 993 gt2 a låter inte troligt _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Targa -83 (993 RSR Coupe) SÅLD | << 1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29 >> 8 besök senaste veckan (387546 totalt) |