Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Targa -83 (993 RSR Coupe) SÅLD
<<   1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29   >>
18 besök senaste veckan (387556 totalt)
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Den här 911:an alltså.... Den är så j*vla vacker så jag vet knappt vart jag ska ta vägen.

Mange K skrev:
helt sinnesjukt vacker bil


Tack, roligt att ni gillar den thumbs up thumbs up

Nu sitter monoball från Elephant Racing äntligen monterade i stället för äckelgummit. Tyvärr så var inre packboxen till hjullagret kass på ena sidan och det var 7 dagar leverans på den... Så bara ena sidan blev klar.




Sedan provade jag min nya röda pulverlack då jag passade på att montera öglor på dämparna bak när dom ändå var nere.




Jag har även varit och inhandlat delar till nästa vinters motorbygge men mer om det senare

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Vad har man öglorna till?

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8036



ThomasT skrev:
Vad har man öglorna till?

.


Needspänning vid körning på trailer eller på rullande landsväg.
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



Ett par såna öglor ska jag också montera dit. Det hade jag glömt bort.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Otroligt fiffigt med öglorna, hur ser det ut fram?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
964RS skrev:
Otroligt fiffigt med öglorna, hur ser det ut fram?


Ja inte alls dumt, fram har jag dock ingen liknande lösning. Lite klurigare med infästning där utan att det blir mycket brytningar.

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
I brist på byggbilder så kan jag säga att det lagts mycket tid på att klura på framtida motorspec och nu är det nästan spikat hur den kommer se ut så nu blir det till att leta efter dom sista delarna som saknas. Jag har det mesta men det kommer behövas en del jobb med kabelmattor och div fix.

Jag har ändrat mig en del och konceptet kommer i grova drag bli 993 grenrör, singelturbo, Turbokraft intercooler och VEMS styrsystem med wasted spark tändning. 3.2:an är ju en ganska gammal konstruktion så det blir en del ombyggnad av givare m.m. för att kunna mata rätt info till VEMS:et.

Troligtvis kommer jag köra på E85 pga kompressionsförhållandet (10,3:1) i motorn (om jag inte ändrar kompet), jag kommer ladda ca 0,5 bar. Målet blir 100+ kusar till i motorn (så runt 330-350hk) vilket kommer passa Porschens knappa 1100 kg bra thumbs up

Tanken är att ha alla delar klart för montering till hösten.

Och lite bilder (det kommer ramla ner en hel del i brevlådan till detta den kommande tiden )










_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Kymi
Kristianstad
Här sen Sep 2007
Inlägg: 219



Äntligen en motor som gör denna giftgröna skönhet rättvisa thumbs up thumbs up Bilen är bara så go,och det tack vare en byggare med god smak för detaljer.Ska bli kul att följa med in i nästa fas

_________________
Andreas Nilsson
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Kymi skrev:
Äntligen en motor som gör denna giftgröna skönhet rättvisa thumbs up thumbs up Bilen är bara så go,och det tack vare en byggare med god smak för detaljer.Ska bli kul att följa med in i nästa fas


Tackar! Jo jag hoppas att helheten finns där efter nästa vinter då motorn bör vara klar.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag bestämde mig för att göra mig av med den polerade kanten på fälgarna, jag tyckte denna såg lite "duktig" ut så det blev helsvart. Nu är all hjulupphängning på och efter en del justerande så tycker jag att höjden blev ganska bra, blir lite till justerande med kontroll av fjäderväg m.m.

Nästa steg blir att göra hjulinställning.



Den fick också andas lite frisk luft och då passade jag på att knäppa lite kort. Det blev bra med helsvarta fälgar, tycker jag...












_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4101



Alla pusselbitar faller på plats och helheten blir grym thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Janne J skrev:
Alla pusselbitar faller på plats och helheten blir grym thumbs up


Tackar thumbs up

Igår fick jag för en gång skull ganska många timmar i sträck i garaget. Dom flesta av dom lades på att justera höjden på bilen samt att utföra hjulinställning vilket är lite bökigt med 911:ans bakvagn...

Men jag fick också gjort andra viktiga saker som att blästra och pulverlacka alla hjulmuttrar Riktigt pilljobb men jag köpte några nya muttrar och då såg resten sunkiga ut


Sedan tog jag tag i bagaget som såg lite rörigt ut (innan):


Jag pulverlackade en hel del småprylar samt att jag täckte igen en del hål mellan bagaget och kupén, Jag fick även lust att hitta på något som täckte fläktenheten. Jag masakerade en gammal sunkig fläkttäckpanel som jag hade liggandes och använde fästkonsolerna från den:


Dom pulverlackades och sedan klippte jag till och formade en perforerad plåt som pulverlackades grön:


Med lackeringen av en del prylar plus täckplåten på plats tycker jag att bagagerummet blev trevligare:


Sedan en bonnmecklösning för alla er som har problem med att locket till säkringsterminalen lossnar hela tidan

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1369



Grymt, sa Grisen thumbs up

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
limso
Vetlanda
Här sen Dec 2009
Inlägg: 45



Mycket bättre med helsvarta fälgar, cleant! thumbs up

_________________
Emil Stenvall

BMW M3 E46
Citera
seb280z
klippan
Här sen Mar 2009
Inlägg: 159



Man blir lika glad varje gång man kikar i denna tråden, allt är så jäkla snyggt och genomtänkt. thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Sebastian Ekelund

1977 Datsun 280Z (SCCA widebody)
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12861



Speedster skrev:
Sedan en bonnmecklösning för alla er som har problem med att locket till säkringsterminalen lossnar hela tidan


Plåten är repig. Det får du nog göra om. thumbs down
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:

Plåten är repig. Det får du nog göra om. thumbs down



Nu retas du Med lite vax så blir det nog okej (den är omlackad...)

Faktum är att det irreterat mig lite (blir lite trött på mig själv) men för att få loss och pulverlacka den så måste jag plocka ur alla kablar i hela säkringscentralen... Det får bli när jag uppdaterar till flatstiftsäkringar thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
För tre veckor sedan så kom andra barnet till världen och med en tvååring hemma sedan innan är tid en bristvara...men förberedelserna är i full gång inför Elmia thumbs up Jag hoppas att jag får se lite rejsafolk under helgen. Min bil kommer stå i Hall X i OijOij's monter så välkomna dit




I väntan på delar så roade jag mig med att fixa till min hjälm lite (inte godkänd längre pga ålder men funkar till slalomkörningar). Jag kollade vilka kulörer jag hade hemma och vilka dekaler jag kunde få tag och det resulterade i en RedBull-teaminspirerad hjälm. Blev lite roligare än helvitt...





Silver som bas, sedan maskera och på med blått får att sedan maskera och på med gult på toppen.



Dekaler på och sedan klarlack över.



Färdig, inger superlack men klart mycket roligare än innan. Körde även på lite Porschedekaler under klarlacken och flagga/namn på visiret






_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Nu är det finlir inför Elmia...

Det snickras det vidare med detaljerna, jag bestämde mig för att byta ut strålkastarglasen. Ingen som har kommenterat dem och jag tyckte inte de var så farliga till jag fick hem de nya...


Lite skillnad, gamla:


Och nya:


Jag polerade även upp reflexrampen bak och lagade en spricka, men efter vattenslipning och polering så var jag ändå inte riktigt nöjd...så det blev till att investera i en ny som levererades från Tyskland idag.


Jag fick också tag på ett komplett original 993 kablage till allt ljus bak, detta kommer fixas ihop med 911:ans kablage i stället för dagens hemmasnickrade variant. Alltid gott när det är rätt även när det gäller sådant som inte syns :thumbup:

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Blir sjukt snyggt allt

Men eBay turbon känns inte rätt på ett sånt fint bygge, hitta nån KKK Are istället ?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Supramannen skrev:
Blir sjukt snyggt allt

Men eBay turbon känns inte rätt på ett sånt fint bygge, hitta nån KKK Are istället ?


Mitt eviga dilemma med detta bygge, "när du gjort så fint så kan du inte snåla in nu utan du måste satsa på den här dyra saken också..." Men vist är det som du säger att den säkert kommer bytas ut i framtiden men med största sannolikhet så kommer den sitta där när jag bygger ihop motorn. Förra 911:n den satt på gick riktigt bra och bromsade 450hk. Jag behöver säkert lite tips längre fram vad jag ska välja!

Nu handlar det om att försöka få ihop pengar till att förbereda motorn inför överladdning och allmän översyn (någon som är sugen på att ta på sig jobbet kan gärna höra av sig, kolvbyte plus översyn är det som gäller).

Jag kan också meddela att vi berikades med en son för tre veckor sedan (plus att vi har en tvååring) så byggtråden kanske kommer halta lite nu

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1146



Galet läcker!

Snygg hjälm!

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Targa -83 (993 RSR Coupe) SÅLD
<<   1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29   >>
18 besök senaste veckan (387556 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande