Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Targa -83 (993 RSR Coupe) SÅLD | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29 >> 18 besök senaste veckan (387556 totalt) |
Tack, roligt att ni gillar den Nu sitter monoball från Elephant Racing äntligen monterade i stället för äckelgummit. Tyvärr så var inre packboxen till hjullagret kass på ena sidan och det var 7 dagar leverans på den... Så bara ena sidan blev klar. Sedan provade jag min nya röda pulverlack då jag passade på att montera öglor på dämparna bak när dom ändå var nere. Jag har även varit och inhandlat delar till nästa vinters motorbygge men mer om det senare _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Needspänning vid körning på trailer eller på rullande landsväg. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Ja inte alls dumt, fram har jag dock ingen liknande lösning. Lite klurigare med infästning där utan att det blir mycket brytningar. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
I brist på byggbilder så kan jag säga att det lagts mycket tid på att klura på framtida motorspec och nu är det nästan spikat hur den kommer se ut så nu blir det till att leta efter dom sista delarna som saknas. Jag har det mesta men det kommer behövas en del jobb med kabelmattor och div fix.
Jag har ändrat mig en del och konceptet kommer i grova drag bli 993 grenrör, singelturbo, Turbokraft intercooler och VEMS styrsystem med wasted spark tändning. 3.2:an är ju en ganska gammal konstruktion så det blir en del ombyggnad av givare m.m. för att kunna mata rätt info till VEMS:et. Troligtvis kommer jag köra på E85 pga kompressionsförhållandet (10,3:1) i motorn (om jag inte ändrar kompet), jag kommer ladda ca 0,5 bar. Målet blir 100+ kusar till i motorn (så runt 330-350hk) vilket kommer passa Porschens knappa 1100 kg bra Tanken är att ha alla delar klart för montering till hösten. Och lite bilder (det kommer ramla ner en hel del i brevlådan till detta den kommande tiden ) _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Tackar! Jo jag hoppas att helheten finns där efter nästa vinter då motorn bör vara klar. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jag bestämde mig för att göra mig av med den polerade kanten på fälgarna, jag tyckte denna såg lite "duktig" ut så det blev helsvart. Nu är all hjulupphängning på och efter en del justerande så tycker jag att höjden blev ganska bra, blir lite till justerande med kontroll av fjäderväg m.m. Nästa steg blir att göra hjulinställning. Den fick också andas lite frisk luft och då passade jag på att knäppa lite kort. Det blev bra med helsvarta fälgar, tycker jag... _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Tackar Igår fick jag för en gång skull ganska många timmar i sträck i garaget. Dom flesta av dom lades på att justera höjden på bilen samt att utföra hjulinställning vilket är lite bökigt med 911:ans bakvagn... Men jag fick också gjort andra viktiga saker som att blästra och pulverlacka alla hjulmuttrar Riktigt pilljobb men jag köpte några nya muttrar och då såg resten sunkiga ut Sedan tog jag tag i bagaget som såg lite rörigt ut (innan): Jag pulverlackade en hel del småprylar samt att jag täckte igen en del hål mellan bagaget och kupén, Jag fick även lust att hitta på något som täckte fläktenheten. Jag masakerade en gammal sunkig fläkttäckpanel som jag hade liggandes och använde fästkonsolerna från den: Dom pulverlackades och sedan klippte jag till och formade en perforerad plåt som pulverlackades grön: Med lackeringen av en del prylar plus täckplåten på plats tycker jag att bagagerummet blev trevligare: Sedan en bonnmecklösning för alla er som har problem med att locket till säkringsterminalen lossnar hela tidan _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Plåten är repig. Det får du nog göra om. |
||||
Nu retas du Med lite vax så blir det nog okej (den är omlackad...) Faktum är att det irreterat mig lite (blir lite trött på mig själv) men för att få loss och pulverlacka den så måste jag plocka ur alla kablar i hela säkringscentralen... Det får bli när jag uppdaterar till flatstiftsäkringar _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
För tre veckor sedan så kom andra barnet till världen och med en tvååring hemma sedan innan är tid en bristvara...men förberedelserna är i full gång inför Elmia Jag hoppas att jag får se lite rejsafolk under helgen. Min bil kommer stå i Hall X i OijOij's monter så välkomna dit
I väntan på delar så roade jag mig med att fixa till min hjälm lite (inte godkänd längre pga ålder men funkar till slalomkörningar). Jag kollade vilka kulörer jag hade hemma och vilka dekaler jag kunde få tag och det resulterade i en RedBull-teaminspirerad hjälm. Blev lite roligare än helvitt... Silver som bas, sedan maskera och på med blått får att sedan maskera och på med gult på toppen. Dekaler på och sedan klarlack över. Färdig, inger superlack men klart mycket roligare än innan. Körde även på lite Porschedekaler under klarlacken och flagga/namn på visiret _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Nu är det finlir inför Elmia...
Det snickras det vidare med detaljerna, jag bestämde mig för att byta ut strålkastarglasen. Ingen som har kommenterat dem och jag tyckte inte de var så farliga till jag fick hem de nya... Lite skillnad, gamla: Och nya: Jag polerade även upp reflexrampen bak och lagade en spricka, men efter vattenslipning och polering så var jag ändå inte riktigt nöjd...så det blev till att investera i en ny som levererades från Tyskland idag. Jag fick också tag på ett komplett original 993 kablage till allt ljus bak, detta kommer fixas ihop med 911:ans kablage i stället för dagens hemmasnickrade variant. Alltid gott när det är rätt även när det gäller sådant som inte syns :thumbup: _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Mitt eviga dilemma med detta bygge, "när du gjort så fint så kan du inte snåla in nu utan du måste satsa på den här dyra saken också..." Men vist är det som du säger att den säkert kommer bytas ut i framtiden men med största sannolikhet så kommer den sitta där när jag bygger ihop motorn. Förra 911:n den satt på gick riktigt bra och bromsade 450hk. Jag behöver säkert lite tips längre fram vad jag ska välja! Nu handlar det om att försöka få ihop pengar till att förbereda motorn inför överladdning och allmän översyn (någon som är sugen på att ta på sig jobbet kan gärna höra av sig, kolvbyte plus översyn är det som gäller). Jag kan också meddela att vi berikades med en son för tre veckor sedan (plus att vi har en tvååring) så byggtråden kanske kommer halta lite nu _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
_________________ Magnus Wideman Nya VW Golf MK8 R Performance Pack https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Targa -83 (993 RSR Coupe) SÅLD | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29 >> 18 besök senaste veckan (387556 totalt) |