Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Möjligt att ändra FIA-certifierad bur? | 1 besök senaste veckan (1628 totalt) |
Jag har en skruvbur från Wiechers med FIA-certifikat.
I huvudbågen skulle jag vilja komplettera med en snedsträva och en vågrät sträva till bältesinfästning. Om jag gör dessa förändringar hos en certifierad svetsare gäller fortfarande FIA-certifiketet eller är det på annat sätt möjligt att få buren godkänd för vagnbok? _________________ BMW 323ti Compact -98 - banbilen Nissan 300ZX TwinTurbo -93 - sommarskottet Toyota Aygo+ -08 - skrytbilen |
||
Antagligen får den certbyggare som gör ändringen skriva ett nytt intyg på hela klabbet, dvs använder FIAburen som "råmaterial".
Samma sak kan du göra själv, om material och dimensioner fungerar för egenbygge. Jag har aldrig hört talas om dubbla papper på en bur och de lagats efter skada har behövt inspekterats/lagats av den som givit urspungsintyget. Men jag har haft fel förr, flera gånger |
||
|
||
Godkänd för vad (klass etc)? Min bur följer bara mitt reglemente, den är inte på något sätt certifierad. Problemet med många certade burar är att de inte följer reglementen men är godkända ändå, tex så kan huvudbågen ha för smalt rör för att kunna användas i en hemma-byggd bur. Om en certifierad burbyggare bygger om den så får du nog en ny bur så att säga med deras cert. _________________ Daniel Steiner |
||
Allmänt banåkaforum Möjligt att ändra FIA-certifierad bur? | 1 besök senaste veckan (1628 totalt) |