Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16 >> 53 besök senaste veckan (184550 totalt) |
Ja det var mig der var træt af at lave motor men jeg er jo godt inde i rytmen, skille topstykke ad, det bliver afleveret til cyl. service i morgen, bliver trykprovet og evt. bukkede ventiler skiftes. Da jeg alligevel havde toppen af blokken ville jeg teste stempelringe for jeg gad trods alt ikke lave mere arbejde end nodvendigt, fik så et trik af vores motor teknikker hos Würth, stille stempler lige hojt og hælde 1 dl benzin ned på. Det gjorde jeg og der var stor forskel, stempel 2 var det væk på ca 30 min stempel 3 tog det ca 2 timer og 1 og 4 var der stadig det meste efter 4 timer. Jeg tog så stempel nr2 op og ganske rigtigt den overste stempelring sad fast i den ene ende så den kunne ikke rotere på stempel og begge samlingerne var lige over hinanden, den fik jeg så afmonteret og renset så nu er den god igen, stempel 3 får snart samme tur. Lidt old school men jeg kan da tydeligt se forskel. Fik også talt med HR Agergård (MR. Peugeot) og de spænder den krumtapsbolt med 160nm og de skifter den ikke hvis den ser fin ud,(der står 40nm+53 grader i rep bogen) men jeg vil stadig være MEGET opmærksom på hvordan jeg monterer tandrem og hjul og dobbelt tjecke at alt er ok og på mærker.
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Nu har jeg jo lovet min store datter at når 206eren er klar(det tager jo sin tid) skal vi til og i gang med at lave den kitcar sammen, hun siger i hverttilfælde at hun gerne vil lidt med på værkstedet så i dag måtte vi i gang. Jeg har været i tvivl om jeg kunne være i den lille ramme jeg er 190cm-90kg så jeg har kobt 2 sæder som det forste da det jo ikke duer hvis jeg ikke kan være i den bil vi bygger men det gik fint også med lange ben. Det er noget vi laver sidelobende med 206eren og der er ikke nogen deadline og vi skal bare hygge os med det, det er vel en del af en god opdragelse. Vi vejede også rammen og den vejer lidt under 80kg. Her tor tester min datter vognen
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
mx5 1,8 + en lille bruger nok hele baghjulsophæng og lidt af det forreste fra mx5 også. Fik lidt inspiration fra en sjov Skoda Pickup
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Blir nog ett lagom sidoprojekt för dig och kanske första projekt för dottern. Att inte göra det för avancerat /dyrt /svårt.
Då är risken att det inte blir färdigt. Och då försvinner ju vitsen lite _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Ja, keep it simple, har et budget på ca 50000 for komplet bil så det SKAL være simpelt. Jeg har dog en del stumper på hylderne som er tilovers fra andre biler eller kobt over de sidste par år så tror det kan lade sig gore. God weekend
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så er der renoveret topstykke med 8 friske udst. ventiler, renset og trykprovet, det er allerede monteret og knaster også på plads men så blev jeg sulten og korte hjem
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Därför man köper med pizza till garaget _________________ |
||
Så lykkedes det endelig
Meget pænt for en "standard" 2 ltr motor. kun indsug. knast skiftet _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Ja nu foler jeg endelig det går lidt fremad, nu hvor den kan kore skal jeg have justeret caster da fjederben næsten står lodret, kan justere på bærekugle montering og tårnleje. Skal også opgradere bremser, 324mm skiver fra en Focus RS 500 og renoverede calipre fra en Peugeot 406 coupe + nyt monterings beslag det kan nok stoppe 1000kg bil.
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Ska bli intressant att se Ford-skivorna på bilen, ta ett par bilder och dela när allt är monterat
_________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||
Jeg får nok ikke tid til at kore i år men måske ud på en lille aften tur har lige fået nye Super-pro bosninger til de forreste bærearme, man skifter kun de bagerste, da huller er offset så giver det lidt ekstra caster vinkel.
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom smeden lige forbi med nye bosninger til bærearmene så jeg kan justere caster også helt ude ved bærekuglen, skal presse den gamle ud og så i med den nye, nu skal der sgu skrues på mandag
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom de gamle bremser af efter lidt hårdt arbejde, den kæmpede imod men jag vandt
man kommer langt med vinkelsliber Jeg skiftede også mine wheelstuds da de gamle korte med frem og tilbage, de nye sidder godt med stærk locktite Så skulle der STORE bremser på og skiven smuttede lige på men det beslag til kaliber passede ikke sådan lige, jeg fandt så ud af at jeg skal lave gevind i kaliber men da jeg ikke havde en m14 snittap så måtte jeg kore hjem igen, men her er da et billede af skiven Men nu er det tæt på, håber på en lille tur på Sturup inden vinter for at teste lidt. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så fik jeg lige en time på værkstedet. Der kom gevind i kalibrene, det gik fint med det rigtige værktoj det var jo i alu. Der skulle også fræses 2-3 mm af så de passede i beslagene, det gik også fint. Efter fræsning skulle der noget farve på igen, jeg måtte dække af så den kun fik farve der hvor jeg havde fræset, nu håber jeg sgu det hele passer på mandag når de skal på
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kunne de endelig monteres, der skulle lige 2 skiver på i hver side som spacere så skiven ikke ramte kaliber, havde disse klodser liggende, hvad mener de med "racing inspired"?
Men det hele kom på Og et billede med hjul på, hjulet er 18" men den kan stadig kore med 17" hvis jeg skulle få lyst til downsizing Nu er der snart ikke flere undskyldninger tilbage, en provetur nærmer sig _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Skulle lige testkore og hvis alt gik godt så på Sturup i morgen aften men som sædvaneligt var der problemer, tror den skal justeres noget mere måske lidt mere benz, over de 5500 omdr. Den lod/korte ellers perfekt på rullefeldt, alt andet virker fint fik ca kort 50 km i dag med både nye bremser og uden servo, men det er jo stadig ikke sjovt når motor ikke virker 100%, jeg har ringet til ham som justerede den så må vi se om han kan trylle lidt mere, men der er langt til Ringsted så han kommer ud til mig så han kan sidde i bilen og justere på landevejen sådan IRL
https://www.youtube.com/watch?v=T8jV _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så har ham der justerede peugoj været forbi, han checkede programmet i boksen da han havde gemt en kopi og det var fint(altså det samme som da den var på rullefelt), han korte med i bilen og provede at justere mens jeg korte med fuld gas på motorvejen i myldretiden, ikke helt optimalt. Den eneste vi kunne var at rykke fejlen lidt op-ned på omdr. skalaen ved at give mere benzin, konklusionen blev at fejlen måtte ligge i noget elektronisk da programmet var fint. Så nu er der kommet 2 tænd moduler-tændror-krumtaps sensor-tændspole-benzinfilter så har den bare at virke
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16 >> 53 besök senaste veckan (184550 totalt) |