Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15   >>
17 besök senaste veckan (184204 totalt)
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg skiftet alle mine stumper men det hjalp selvfolgelig ikke, MEN da jeg lå inde under instrumentbord ramte jeg en ledning som sad lidt lost i den ene ende, det var stel forbindelsen til styreboksen. Efter jeg fik fikset den så korer den perfekt. Korte den hjem i dag ca 15km uden problemer og jeg tror sgu at alle hestene er hjemme nu er den puttet for vinteren hjemme i garagen, så skal der laves "to do liste"


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Alex Eriksson
Märsta
Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Den ser bra ut den däringa franska mackapären!

_________________
Alex N Eriksson
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom den ud af garagen. Startede med at prove at indlæse det rigtige program til styreboksen, fik hjælp af en god ven men grundet nyt datakabel manglede jeg en driver i computeren, selv med telefon hjælp og weiss beer gik det ikke, men i dag fik jeg det fikset.



Fik kort den ned på mit lille værksted og fik skiftet koblings pedalen, jeg havde selv lavet den om til et andet type kabel men da pedalen er i plastik var det en mærkelig svampet folelse, meget fransk og Peugeot agtigt


På med en pedal fra en almindelig GTI den er i jern og meget mere stabil. så kom der ordentlig folelse i pedalen, fik også lavet et stop på speeder så jeg ikke belaster kablet for meget




Skulle også have skiftet hele koleropsætningen ud til originalt men manglede et beslag så det må blive næste gang


Og så lige et stemnings billede


God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom mit beslag hjem, jeg bestilte det hos Næstved autodele(ophugger) fredag og han lod lidt forvirret men lovede at sende det fredag måske så jeg fik det lordag. Det var jeg så 110% sikker på ikke ville ske men da jeg åbnede hoveddoren kl.8 lordag morgen stod der en kasse lige ved doren. Hva faen god service og hurtig levering, det er efterhånden så sjældent at man bliver helt overrasket, og beslaget var det rigtige! Nu er det malet og skal nok på i morgen, efter at have set rally træning i Roskilde i lordags fik jeg lidt blod på tanden...

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg monteret min nye koler og alle slanger



Fik også presset nye bosninger i så den får ca 0,5 grader mere caster vinkel



havde den på rullefeldt i dag for lidt finjustering og den endte på 213,5hk og 223nm. Skal på Sturup på lordag det glæder jeg mig til

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Var til aftentræning på Sturup i går, det gik fint, jeg måtte trækkes ind 2 gange grundet lose forbindelser ved et relæ og en sikring men efter det blev fikset så korte den lækkert meget glad efter 2,5års kamp endelig at kunne kore som den skal



Og et mere da den skulle trækkes ud



Men til sidst virkede den bare


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare




thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Ja nu har jeg fejret min succes med et sæt oz magnesium hjul 8x17, de vejer ca 7,5kg pr stk og dem jeg korer med som er Superturismo 8x18 vejer lidt over 11kg, vil tro jeg samlet med dæk mister ca 5 kg. pr. hjul så den bliver 20kg lettere der hvor det tæller, det glæder jeg mig til at prove, går så ned på 17" rallydæk med lidt mindre diameter så bliver min gearing også bedre. Korte hele Sturup i 2-3 gear

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har jeg fået hjulene hjem 7,8kg på badevægten det er nok ca 2kg lettere end samme hjul i alu. - Samme vægt som ultra leggera men skulle være meget stærkere.


Har provet at finde dem til salg men kan ikke finde dem. Har læst at de kun blev lavet til proff. rally teams. Det lyder cool (hvis det er rigtigt)


Nu bliver de sandblæst og får hvid pulverlak så skal de nok blive fine igen.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Skulle lige være helt sikker på at hjulene er lige og runde for de bliver malet. Så en tur i maskinen og de er heldigvis alle 4 rigtig gode.



Jeg har også kobt nogle brugte dæk og sælgeren sagde de max var 5 år gamle, er de ikke fra 2007?


De virker fine uden sprækker i siderne og blode i gummi.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Japp, 2007 men de är tillverkade vecka 41 så det är ju sent 2007 iaf

Har de aldrig använts så kan de ju vara helt okej. Är de ordentligt använda för många år sen så... märker du det Men även om de inte ger supergrepp så kan man ju köra på dom ändå thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
OK jeg prover dem, 2 af dem har aldrig kort. Når de er slidt op prover jeg at finde nogle nyere
thumbs up



Men de var billige

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er hjulene afleveret til maleren for en gang pulver, de startede med ikke at ville tage dem da han havde dårlige erfaringer med magnesium hjul. Men efter en god snak tog han dem ind. Har også brugt den som udstilling til åbent hus, forste gang brændte den et tændings modul på motorvejen kl.6.30 mens der var godt med trafik, jeg fik den dog hjem på 2 cyl, ikke nogen fed oplevelse. I går skulle vi have åbent hus i Hillerod og alle 3 flotte biler som jeg havde aftale med kunne ikke komme, så frem med peo igen og denne gang gik alt fint. Jeg blev dog enig med mig selv om at det var tid til at investere. Så denne her har jeg brugt alle mine lommepenge på. Den er helt ny, kan laste 1110 kg og totalvægt 1500 som min bil må kore med. Den er 195cm bred så den kan også være der i bredden. Bliver spændende at få bilen op og se hvordan alt passer, har også kobt et spil så jeg ikke skal skubbe den op NÅR den går i stykker. God weekend


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg testet traileren med bil på. Den passede fint og var god og stabil at kore med


Jeg skulle fixe lidt småting som lavede el fejl sidst jeg var på Sturup. Nu fik den nyt relæ og alle stik skiftet og en sikringsholder der var dårlig blev justeret, sidst skiftede jeg til mit nye mindre batteri 8 kg mod 12kg for, her er dagens afklip, nu starter den perfekt igen.


Og det nye batteri



Er også ved at montere min gps lap timer/speedometer men der var ikke rigtig noget godt sted så nu er jeg ved at lave plads ved at fjerne luft dysserne



Det var alt for denne gang

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er der kommet håndbremse fra Compbrake 450mm lang


Har også fået mig en race katalysator



Og så har jeg hentet mine nymalede OZ Chrono magnezio fælge, de blev desværre ikke så flotte som ventet da magnesiummen var irret under malingen så der er små fordybninger men de er fine til race. Race flotte på 5 mtr afstand.


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Jeg var blevet inviteret til en dag på Sjællandsringen i Roskilde hvor unge kan komme og se på forskellig typer motorsport for at undgå ulovlig race andre steder. Så frem med 206eren og derned, der var streetrace-drifting- gocart- MC- rally og bane biler.



Jeg skulle kore 3 gange af 10 min, og efter lidt start problemer. et relæ og 4 tændror så korte den perfekt alle 3 gange det er jo helt rart når det bare virker thumbs up

God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har jeg fået lavet trailer parkering bagerst i haven så den står trygt og godt og helt skjult. Så er konen glad


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Perfekt parkering ju thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
knotan skrev:
Perfekt parkering ju thumbs up


Ja tak. HAPPY WIFE HAPPY LIFE

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15   >>
17 besök senaste veckan (184204 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande