Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 14 besök senaste veckan (184805 totalt) |
Så fik vi kort en meget vellykket test i rallybilen. Det var i Sakskobing på Falster (Sydhavs rally test). Vi kunne kore den samme test prove lige så mange gange vi ville så det blev til 9 omgange med VOLLGASS! proven var super fed (ca 2,5 km) og med noget mere fart på end normalt, den kan sgu kore 123 kmt i anden gear. Vi fik brændt ca 13 ltr benz. af så det er ingen oko racer men den korte bare super. En rigtig god dag og stor ros til Nykobing Falster motorsport for et godt arrangement. Næste gang bliver også dernede 2 påskedag til det rigtige Sydhavsrally. God weekend
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Nu når bilen endelig korer som den skal så er der jo pludselig tid til at lave alle de småting som trænger. Den gamle udstodning gik igennem midten af kofanger men jeg har rykket den på plads. Så nu var der et stort hul.
Så af med kofanger og på med noget alu. tape. Så fik den et godt lag glasfiber og epoxy så var det hul lukket Så spartlede og sleb jeg 2 gange og gav den en gang maling så nu er den helt fin, med klassisk race finish, pæn på 5 mtr. afstand Har også skiftet min store alu. trækojer ud til stropper da de ikke var så glade for dem til teknisk kontrol. Så nu er jeg næsten klar til næste lob God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Så var vi nede og kore Påskeprover, 14 gode prover i og omkring Nykobing Falster. Det gik fint, jeg havde 3 målsætninger, gennemfore alle prover, komme hjem med en hel bil og ikke blive den langsomste og vi klarede alle 3 Jeg kan se at min bil er noget hojt gearet da den korer 123 km/t i 2 gear når den rammer begrænser og topfart ca 225 men det får jeg jo aldrig brug for til rally. Så nu er jeg igang med at bygge ny gearkasse som bliver ca. 20% nedgearet. Har også kobt er "limited slip conversion kit" som skulle virke som en slags spær, det bliver spændende at prove, helt sikkert bedre end ikke noget og det var billigt
Og det var svært at finde en GL4 gearolie til Peo gearkasser med spær, men så fandt jeg ud af at man bare kan tilsætte et additiv, smart Nu har jeg skilt den ene gearkasse ad for at få stumperne ud og så kommer der en kvik kompis og hjælper med at montere det hele på fredag. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Så er mit svinghjul kommet hjem fra England, det ser lækkert ud og burde veje ca 2 kg mindre end det jeg korer med nu.
Og jeg har fået skiftet geeringen i gearkassen, det var lidt kompliceret at få det hele til at virke men det ser ud som om den stadig har 5 gear og et bakgear når jeg prover på arbejdsbordet, bliver spændende at se hvordan den korer, er gået fra 19-75 til 17-77 geering. Mangler lige de sidste packboxer og har malet endedæksel som lige skulle torre så i næste uge kan den kan blive helt færdig God weekend _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Så fik jeg de sidste packboxer så den er helt færdig og tæt nu skal jeg bare have den monteret men der er heldigvis ca 1 md til næste rally så det går nok
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Var også ude og kore sidste weekend, her er lige et par "action" shots
et mere Og en god halv håndbremse vending _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Det var godt jeg havde kobt ny kobling da den gamle var godt brugt
Den korer med rimelig stor kobling på 230mm så tænker den kan kore længe på sådan en frisk Sachs kobling. Har monteret nye GRP.N motorophæng i fast gummi, for var den boltet direkte i karossen så der var mange rystelser, nu foltes det som en helt anden(næsten normal) bil når den står i tomgang, ikke så "hardcore race" men bedre for bilen og mere "comfy" Her et billede af dem/det jeg måtte afmontere Måtte også skære ca 5mm af den ene trækaksel da den ikke kan stikke ind i differentialet mere på grund af det nye spær Fik den helt samlet idag, justeret og kort lidt test rundt om værkstedet men på torsdag skal jeg udstille den og der har jeg proveplader så kan jeg prove en længere tur, det bliver spændende at se hvordan den korer med ny geering i gearkassen og det lettere svinghjul. God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Kul med action-shots, de har jag missat!
Kommer nog bli stor skillnad med annan utväxling! Har läst både ris och ros om den där diffbroms-lösningen - intressant att få dina intryck! Ser fram emot rapport! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
Den korer helt anderledes med den "nye" gearkasse den trækker godt og er meget hurtigere oppe i fart, det virker som om at gear og motor nu passer meget bedre sammen. Syntes ikke jeg kan mærke det "spær" men vi korte mest på asfalt. Har længe syntes at den var meget hård i affjedringen foran så jeg ville kobe blodere fjedre men efter lidt undersogelse fandt jeg ud af at den kun havde ca 3 cm vandring for den ramte bumpstop så derfor virkede den så hård Nu har jeg monteret tårnlejet ned under tårnet da det for kun hang i 4 bolte ovenpå så belastningen nu bliver bedre fordelt, men nu så står den faktisk på bumpstop så noget skulle jeg gore jeg mailede til forskellige firmaer og endte med AVO Suspension så de bygger 2 nye forstoddæmpere til mig som er 7 cm kortere end standard så der bliver god vandring og så skal jeg kore med 375 lbs/inch fjedre
Og det gamle coilover, den nye går kun til top af tape. De nye stoddæmpere som er på vej, der er desværre 8-10 ugers lev. tid _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Action shots _________________ Magnus Thomé |
||||
Skall bli spännande och se hur det blir med de nya dämparna!
Visst älskar man långa leveranstider? :P _________________ Peder Balerado Simdrifter Gammalt: Peugeot 306 Dimma Coupé Peugeot 306 Cabriolet Rotrex Massa Peugeoter R32 GTR, R33 4D, R34 4D, S13 |
||||
Hej Peder, ja det bliver godt at teste friske dæmpere. Kan se vi har samme bilsmag, jeg har også en R33 gtst og en S13 _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Peugeot och Nissan är det som gäller Tyvärr är allt Nissan sålt men en R32 4D står på shoppinglistan någon gång i framtiden _________________ Peder Balerado Simdrifter Gammalt: Peugeot 306 Dimma Coupé Peugeot 306 Cabriolet Rotrex Massa Peugeoter R32 GTR, R33 4D, R34 4D, S13 |
||||
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Så kom mine AVO stoddæmpere endelig og hvad har de så sendt?? Ja et sæt helt normale dæmpere og med 275 lbs fjedre selvom jeg bestilte 375 lbs. Stoddæmperen skulle være spec. lavet og 260mm lang men den er også standard og 310mm, det har jeg nu ventet 2 mdr. på så nu venter jeg på svar fra dem hvordan jeg får det lost
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Så kom de næste stoddæmpere fra AVO, nu lavet i den rigtige længde og med 375 lbs. fjedre men når man korter stoddæmperen 5 cm af så skal fjedre jo også være kortere De er meget venlige hos AVO men ikke videre professionelle. Nu må jeg prove om det kan bruges ellers må jeg bestille et sæt kortere fjedre.
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Nu er jeg ved at lave en "ny" hurtigere tandstang, da den jeg monterede havde 4,4 omdr. fra side til side, nu laver jeg en servo om til alm. ved at skille den ad og fjerne alle pakningerne, så bliver den 3,3 så ca 30% hurtigere, godt når jeg skal rundt på de snævre rallyprover
Her pakningen som skal fjernes så den kan bruges uden servo, Nu skal det hele renses og alle huller lukkes, så samler jeg den med nyt fedt så bliver det nok lækkert God weekend _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Så fik jeg lavet tandstangen færdig. Alle olie huller lukket med Wurth klæbemasse, renset og samlet med ny fedt.
Og færdig samlet og klar Så skal den skiftes når jeg også monterer de nye stoddæmpere, bliver godt _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Så fik jeg tid til at kigge på de nye stoddæmpere, jeg starter med de korte dæmpere og 275 lbs/inch fjedre de skal presses ca 1" sammen for at kunne være der så der er god preload. Håber det passer ok med vægten af bilen. Fik lavet 2 små bosninger så alt passede sammen,
Og det færdige resultat Så skal de bare monteres i næste uge. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 14 besök senaste veckan (184805 totalt) |