Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16 >> 17 besök senaste veckan (184649 totalt) |
Fik den lige ud i solen og vasket
Den er godt nok stor den spoiler, syntes ikke helt den ligner de originale, er den for hoj eller har jeg monteret den i en forkert vinkel? Men limen holder fint, den sidder bare fast Fik også monteret lidt reklamer/folie ala de originale WRC biler Var rimelig svært men fik hjælp af en tålmodig kompis..... God aften _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Takker......... Har monteret en gummi læbe under kofanger, fik ideen fra rallycross og den holder bedre end glasfiber Det var faktisk svært at få pænt men jeg lagde skiver bag nitterne så blev det ok, en af de ting man sikkert kunne blive god til når man har gjort det 3 gange. Fik også lavet afdækning så den varme koler luft ikke kommer direkte ind på luftfilter Her monteret, den grå slange leder kold luft ind Havde den på rullefeldt i dag hos Alternative Engineering og den har 193hk og 193 nm med den originale manifold, blanding/co stod fint. Han mente dog at han kunne hente lidt ved at justere knasterne så det prover jeg snart. Er gået i gang med at rykke mine nav 50mm ud så der skal forlænges bærearm-styrestang-trækaksel. ikke så nemt men jeg tror jeg har lavet en god plan, her mine nye bærekugler fra en Mazda men o18 ligesom orig. Jeg VIL have de 18" hjul på igen da de klædte bilen rigtig godt _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så har jeg meldt mig til GRC trackday på Knutstorp d.2-4 så må vi se hvad den kan håber ikke der bliver så meget
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Er gået i gang med at lave sporvidde 55mm bredere så jeg kan kore uden spacere, skulle så gerne kunne få mine 18" på igen, startede med at slibe/fjerne bærekuglen
Jeg har så kobt bærekugler fra en Mazda som skal boltes i den orig. arm. får lavet en bosning som bliver presset i der hvor bærekuglen sad og forstærket på bagsiden med 5x25mm fladjern, dette er prototypen Jeg kober nogle stærke bolte 10.9 eller 12.9 så må vi håbe det holder Har også kobt længere trækaksler og led så det burde kunne lade sig gore. Lavede lige 2 små ramper da den er lidt for lav til at komme op på liften.......... GOD PÅSKE _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så er der sat slicks på til i morgen på Knutstorp har også lavet bremse koling med tragte fra Demon Tweeks
Måske skal de males hvide så de ikke er så synlige Satte lige 18" hjulene på da jeg var nede og skifte dæk, de skal bare på om jeg så skal bygge hele bilen om Ligner en legetojsbil str.1-1 Glæder mig til i morgen, sol og forår på Knutstorp _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom jeg til Knutstorp, korte fint de forste 5 omgange men så lugtede den forkert og så kunne jeg se at der var kolervæske i motorrummet, fandt hurtigt ud af at det var mit nye kolerdæksel der var utæt jeg lod den kole af og korte så et par omgange med en ven og der lavede vi lige en 360graders vending for enden af langsiden, så kan man mærke man lever derefter begyndte den at kore underligt og da jeg kom hjem ville den kun kore på 2-3 cylindre, tror jeg har fundet fejlen
Udstodningen har også været meget varm, denne potte var ny og pæn for turen Har nu afmonteret min bagpotte da den ikke har nok flow, jeg skifter til en alm. straight through model, tror at den er blevet meget varm på grund af for stor modstand i bagpotten. Men den korer, styrer og bremser ok. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
|
||
Jeg skal ned og kigge igen i weekenden når jeg har fået nogle nye tændror, håber det bedste, sådan kan det gå når man glemmer at stramme tændrorene ordentlig fast(efter komp.test) _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Nu har jeg fået nye tændror - kolerdæksel og bagpotte, glæder mig til at komme ned og se den i morgen, prover at lyse ned på stemplerne(kolverne) for at se om de har taget skade og prover også en komp. test for at se om alt er tæt. Fik lige et par billeder fra Knutstorp
og et "on track" Tror jeg var den langsomste bil på banen så der er plads til forbedring......... _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Stempler ser ok ud men jeg tog en komp test..........
Tror måske den har brændt udstodningsventiler så nu rykker jeg motor og gearkas. ud så jeg kan få den gennemgået ordentligt, troede ellers lige jeg var klar _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Ja tak Leon det ser sådan ud Ud med motor Og af med toppen Kræver nok ikke en motorteknikker for at finde fejlen, prover med 4 nye ventiler og sliber de andre så tror jeg den kan lidt igen Har lidt små hakker i det ene stempel men cyl. væggen er fin så dem sliber jeg bare væk. God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så fandt jeg et par nye ventiler og fik slebet dem til
Jeg fandt også ud af at ham der har samlet motoren har lavet lofterne om til mekaniske men kobt knaster til hydrauliske så der er alt for lidt spillerum, så nu har jeg bestilt 16 nye hydr. loftere så burde det passe bedre Jeg skifter også diverse pak dåser og pakninger/tandrem og har kobt en stor olie koler så det skal nok blive godt. More to come _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Da jeg havde toppen afmonteret ville jeg lige se på indsugnings ventilerne på den cyl. hvor der kun var 4 bar tryk og det var vist en god ide
Den inderste fjeder var knækket og sad lidt i klemme så nu kommer der en ny på, måske også en grund til den ikke korte så godt så nu sleb jeg også alle indsug. ventiler og chekede fjedrene, men rart at finde fejlen. Fik også en fin pakke i dag 16 friske hydr. loftere. Alle de andre stumper er bestilt så det går fremad _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Det går fremad
Og jeg fandt mig lige et nyt/brugt sæde med FIA godkendelse til 2019, pænt og mere sikkert end det jeg har Så nu sidder jeg hjemme i stuen og "test korer" god dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Motor samlet igen, med frisk tandrem og pakdåser så den ikke spilder olie mere
Er også ved at lave en kopi af en BTCC manifold, som de korte med i slutningen af 90erne Skære- skære Og efter 30 min med saven......... Så skal tragtene fjernes og den skal slibes glat for bedre flow, det tager lidt bundtræk men giver ved hoje omdr. more to come _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Tak for det gode råd Knasterne er lavet til standard hydr. loftere og fjedre så burde virke fint. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så bliver der skåret og slebet...........
Her kan i se noget af det jeg fjernede og nogle odelagte skæreskiver, temmelig kedeligt arbejde Fik også skiftet pakdåse ved krumtappen så det er slut med olie i koblingshuset Den gamle var tætnet med flydende pakning, underligt man ikke har skiftet den hvis man alligevel har været derinde. Nu er svinghjul/kobling på igen og gearkassen er monteret så den står klar til montering. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så fandt jeg ny gevind studs til oliefilter så jeg kan få monteret sandwich pladen og nogle fine alu. propper der kan lukke de overskudende slanger
Fik så monteret det hele Er også blevet færdig med at slibe på manifolden, håber den flower godt Så skal den samles så jeg kan se resultatet. God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16 >> 17 besök senaste veckan (184649 totalt) |