Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Clio RS 2013
<<   1, 2, 3
10 besök senaste veckan (34134 totalt)
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

LUX skrev:

Låt oss hoppas att marknadsföringsavdelningen på Renault får mindre att säga till om och att ingenjörerna i Dieppe får en ny chans. thumbs up


Tänk va coolt att Renault som företag agerar så snabbt på ett inlägg på Rejsa!

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210



Hade ju varit fantastiskt om det hade gått att få den med manuell låda längre fram då det nog hade avspeglat sig rätt rejält i priset också och lite styvare fjädrar så hade det nog blivit riktigt bra.

_________________
Christopher Zell
Citera
Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005
Inlägg: 81



Spanade in bilen häromdan hos en handlare.

Satt och lekte lite med menyerna och kom in på "race-mode". Där fanns kartor över olika banor.
Där fanns även tips för bankörning.
Exempelvis att man kunde montera av delar i fronten, för bättre kylning av bromsarna.

Finns många onödiga finesser för oss pryltokiga

_________________
Håkan Bergkvist
Toyota GT86
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Nyaste Fifth gear(avsnitt nr5 för säsongen) har med den i test mot Fiesta ST och Peugot 208 GTI.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210



Vann mot Audi S3 och Fiesta ST i senaste Aftonbladet Bil. Kul med ett test där de fattat grejen med 5 dörrar och automat (dvs. vardagsvänligheten).

_________________
Christopher Zell
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743


Trådstartare
Jag måste ha blivit gammal eftersom jag ser dubbelk. lådan som en av de stora fördelarna med nya Clion.

Efter att snart kört min tjänstepulka i ett år med DSG låda vill jag inte gå tillbaka till vanlig manuell varken på bruksbil, busbil eller racebil.

Till racebilen ligger det en fin sellholm MPG låda och väntar.... ska bli enormt kul att gå över även här, har bara kört manuella race/trackday bilar hitils.

Suck för att behöva bli gammal, eller så kanske jag ändå är ung och fattat grejen med framtidenslådor

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
TURBOCup

Här sen Nov 2004
Inlägg: 78



..Nu har jag beställt en bil.

Bilen är väldigt jämn och trevlig i effektkurvan och tillsammans med DSG och automatlådan går den att använda som shoppingbil, storstadsbil och bansmiskare med lite bättre belägg och annat..

Det ska bli kul!

_________________
Mats Claesson
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Har själv ett litet dilemma som kan passa in i denna tråd. Har avyttrat mitt sommaråk och skall nu inhandla en året runt bil som skall fungera i vardagen och på . Har kört nya clion i en dryg timme och förvånas över hur roligt jag har i den. Var även ute och körde en megane rs250 och jämförde med och nu har jag väldans svårt att komma fram till vad jag skall sikta på!? Mina ambitioner med ringenkörningen är att kunna utvecklas och lära sig banan så gott det går helt enkelt och samtidigt ha den bästa semestern man kan tänka sig . Är lite rädd för att tröttna på meganen som året runt bil(dock ej daily driver) medans potentialen på bana är stor och va det gäller clion är det just banpotentialen som ifrågasätts efter ett par års körning med bilen. Till den kommande bilen uppgraderingsmässigt är fyra fälgar med r-däck samt ev andra belägg det jag planerat skall tilläggas. Vad skall man sikta in sig på? Alla synpunkter är välkomna

_________________
Martin Nymberg
Citera
RenaultSport
Clio RS 2013
<<   1, 2, 3
10 besök senaste veckan (34134 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande