Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
5 besök senaste veckan (138277 totalt)
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



Maciek Matwiejczuk skrev:


Men Sigman är inte fy skam den eller. Sitter väl en V6 i den och det brukar vara skapligt drag i dom


Det är ju mest en komfort-bil med ballongdäck så den är ju inte sådär jättekul när det svänger. Men motorn är verkligen en pärla, den har faktiskt lite av samma karaktär som Miata-motorn fast det är mycket mer av allt.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
I mitt senaste bygge (turbo triken) siktar jag på 400kg/260hk = 1,54kg/hk eller 650hk/ton thumbs up

obs!!! + förare!!

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

I karten: 1,55 kg/hk utan förare, 2,33 kg/hk med...
Nä jag är inte tung, det är bilen som är lätt

/Benjamin

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Tråkig tråd - jag vägrar vara med

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
bamazonen
karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 47



siktar på 950kg ca och 300hk men de ska tillläggas att de blir 4,88 utvxl


=3,16~

_________________
viktor karlsson
är inte så mycke för datorer men rejsa.nu är kul

Amazing rejsing
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Trodde jag hade skrivit här.. men, men...

Bruxet: 990kg/112hk= 8,84kg/hk
Räser: ca 1240kg/163hk=7,61kg/hk (kommer förhoppningsvis bli lättare )

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Dennis Kullman skrev:
Tråkig tråd - jag vägrar vara med


Hehe!

_________________
Magnus Thomé
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Jag funderar lite på It's fun 2.. Om den väger 1200 kilo och har sisådär 800 hästar borde den vara i täten.

Någon som kan få Qvarnis att klämma ur sig hur pass obesiktningsbar den är egentligen?

_________________
Anders Hansson
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Missat denna tråd, kan ju alltid bidra med lite siffror!

Brux-pendel-Tdi-(rejser): 1060kg 115Hk=9,22 kg/Hk...ja, den drar ju rätt lite iaf..
(Förbrukning snitt 0,54liter/mil)

Porschen 1400kg 270Hk =5,18 kg/Hk...suck, det var en del trots allt..
Förbrukning...alldeles för mycke
Blandat:1.5l/mil
Bana närmare 2l/mil kanske över..
Kan köra på 1l/mil motorväg typ

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



968CS väger väl ca 1340 kilo och har 240hk + ev några till = 5.58 kg/hk

Eftersom Eric skrev bensinförbrukningen på sin törstiga Turbo här ovan så får jag väl bräcka honom lite

0.8-1.0 (max) vid blandad någorlunda laglig körning...bana däremot ledigt 3 liter eller så

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Anders Larsson skrev:
968CS väger väl ca 1340 kilo och har 240hk + ev några till = 5.58 kg/hk

Eftersom Eric skrev bensinförbrukningen på sin törstiga Turbo här ovan så får jag väl bräcka honom lite

0.8-1.0 (max) vid blandad någorlunda laglig körning...bana däremot ledigt 3 liter eller så


Tack, tack....siffrorna var inte mycke att hänga i granen!
Sugmotorn har sina fördelar..jag vet!
Har rätt dåligt med underlag på normal, blandad körning,
Kör ju mest bankörning med bilen, och i mellan det blir det några svängar på småvägar...knappast normalkörning, eller stadstrafik... >
Men när vi var till Gotland i somras körde vi på banan första dagen, sen tankade fullt
och körde sen ca 70mil blandad körning, ibland lite fortare...(Bro-rakan)
tankade o fick i 70liter..var ändå ganska nöjd..
Men, men, nog om detta, det var ju effekt vi prata....

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Bil Porsche 944 -83
Vikt (kg) inkl lättning ej klar------ 1080 kg
Effekt--------------------------------163 Hk
Vikt /effekt--------------------------6.63 kg/hk

Vikt, (kg)inkl förare o 10 liter-----1180 kg
Effekt---------------------------------163 Hk
Vikt / effekt--------------------------7.24 kg/hk

Sådär! Men mer lättning väntar....

_________________
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



tja... har ju inte bänkat eller nåt men Jan Carneborn på ENEM lär väl inte ljuga allt för mkt...

Calibra turbo 4wd

250 hk på 1420 kg... -> 5.7 kg/hk enligt regbevis

med förare och kvartstank -> 6 kg/hk enligt våg i Lunda (HA eller vad pappersåtervinnings firman heter...)

soppaförbrukning har noterats på 0.76 långkörning en gång... annars så är ju 2.5- 3l /mil inte onåbart...

edit: massa grejjer blev det ändrat i...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Spirou944t skrev:

Porschen 1400kg 270Hk =5,18 kg/Hk...suck, det var en del trots allt..
Förbrukning...alldeles för mycke
Blandat:1.5l/mil
Bana närmare 2l/mil kanske över..


Va, gasar du inte på banan ? Drar nog mycket mer än så tror jag


F ö har räserbilen 7.0 kg/hk, 170 inte så vilda hästar..... Bilen är t o m uppviktad för att hamna precis på rätt sida gränsen. Det tråkiga är ju att vildare är roligare och detta är inte så vilt precis.

Boulevardräsern (944 S2 cab) är t o m vildare med 6.9 kg/hk

Bruxholken är dock synnerligen ovild, 193 hk på 1800 kg Volvo 9.3 kg/hk

Allra värst är är dock räserbilsdragaren med efterhängande trailer och räserbil, 2200 kg Chrysler Voyager + 350 kg trailer + 1090 kg tom räserbil + 100 kg extrahjul och verktyg blir sammanlagt ca 3470 kg att fördela på ca 150 hk 3.3 liters V6 ..... ca 25 kg/hk.......

_________________
Pär Hylander
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Pär Hylander skrev:
Spirou944t skrev:

Porschen 1400kg 270Hk =5,18 kg/Hk...suck, det var en del trots allt..
Förbrukning...alldeles för mycke
Blandat:1.5l/mil
Bana närmare 2l/mil kanske över..


Va, gasar du inte på banan ? Drar nog mycket mer än så tror jag



Jag har en helt exakt siffra på vad vår 944a (2,5l N/A) drar runt knutstorp. 135 liter på 247 varv á 2,07km ger 2,64l/min. En turbo lär vara betydligt törstigare än så.

För övrigt 150 hk i 970kg bil (utan förare), 6,5kg/hk.

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



6,0 kg/hk

Förhoppningsvis 4,0 kg/hk nästa säsong

_________________
BMW MC-klubben
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



Denna säsong 5.88 kg/hk nästa säsong ca. 4,6kg/hk kan ju bli roligare

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Henrik E
Värnamo / Linköping
Här sen Feb 2003
Inlägg: 102



På både och bilen har jag enligt regbeviset 1430kg/186hk = 7,69 kg/hk.

Inte så häftigt men det är kul ändå

_________________
Henrik Egerbo
Lancia Dedra HF Integrale -92
Yamaha YZF750R -94
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Pär Hylander skrev:
Spirou944t skrev:

Porschen 1400kg 270Hk =5,18 kg/Hk...suck, det var en del trots allt..
Förbrukning...alldeles för mycke
Blandat:1.5l/mil
Bana närmare 2l/mil kanske över..


Va, gasar du inte på banan ? Drar nog mycket mer än så tror jag




Jo, jag vet..... ...det var ett önsketänkande!!

och gasar, det gör jag, så mycket det bara går...
det kan mina bakdäck intyga..

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Roggaman
Örnsköldsvik
Här sen Okt 2004
Inlägg: 758



Trevlig tråd!

Bruksbil: Ford Probe GT - 1340kg/165hk = 8,12kg/hk
Hobbybil: Datsun 280ZX - ca1200kg/ca340hk = 3,5kg/hk
Projekt: Datsun 240Z med turbo 4:a - <900kg/>400hk =max2,25kg/hk

_________________
Roger Näslund

Datsun 240Z -73 Blivande banbil
Datsun 280ZX -80 Sommarbil
Ford Probe GT -93 Såld
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Rejsbilen: 5,35kg/hk
Bruxbilen: 16kg/hk Trots att det är i stort sett samma effekt som i rejsbilen...
Raggarbilen: 27kg/hk Trots att den väger prick lika mycket som rejsbilen...

Någon som får ihop bilparken?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Sparade trådar/FAQ
Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
5 besök senaste veckan (138277 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande