Sparade trådar/FAQ
Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande?
125 besök senaste veckan (135971 totalt)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 13929




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 13929



Jag satt och skissade på ett kommande bygge i går.

Cheva Big block.....sexväxlad automat (fast maneullt styrd och koppling)......ihoppskruvad med en Corvette bakaxel (helt i aluminium)....som en bärande enhet.
Sedan framvagn skruvad i motorn, alltså ingen ram.

Kaross i glasfiber fastsatt i burbåge.......som i sin tur srruvad i motor och låda.

Bör inte väga mer än 700 kg.............800 hk........

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Låter lite som en Massey Ferguson med mycket motor och fjädrad bakvagn Det råder inget tvivel, den kommer att bli snabb!!! thumbs up

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 13929



Naturligtvis ska det vara riktiga race-hjulhäng......så det svänger också.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Elise 726/157=4,62
S40 T4 1375/240=5,73
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Naturligtvis ska det vara riktiga race-hjulhäng......så det svänger också.


thumbs up

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Magnus Thomé skrev:
Micke Holmström skrev:
ca 1100 kg med förare och 250 hk = 4,4
Det är i vart fall inte pulvret som sätter gränsen runt kullen.




Men det hade du inte i år väl? Det är ju kralligare än min ju!


Nej, det är riktigt.
I början av säsongen åkte jag med besiktningsmotorn, ca 150 hk. Efter att den generalrasade på Kullen (34 mil hemifrån) köpte jag en "ny" på skroten ett par veckor innan nästa tur till Kullen. När den var monterad 6 dar före träffen höll den i tre mil innan ett vevlager gav upp...
Då monterade jag istället turbomotorn för att kunna åka på Kullen, ett svårfunnet problem med laddtrycksstyrningen dock att motorn gick ner i "limp home" läge. Efter allt strul ville jag ändå få till något och satsade friskt vilket resulterade i 1.06 med ca 180-190 hk och 95 kg i högerstolen.

I år är målsättningen 1.04

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



1425 kg och 115 hk = thumbs down >

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2232



Lennart Jarmyr skrev:
1425 kg och 115 hk = thumbs down >


Bruksbil: 1350kg (minst) och 102 hk = 13,2 kg/hk thumbs up
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



[quote="Johan f.k.a M3E30"]
Lennart Jarmyr skrev:
1425 kg och 115 hk = thumbs down >

Bruksbil: 1350kg (minst) och 102 hk = 13,2 kg/hk thumbs up


Aldrig får man vära värst. (12,4 kg/hk)

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



tja när jag vägde "bettan" på eskilstuna sopstation i våras vägde hon ca 1050kg och det finns väl ungefär 200hk.. 5,25kg/hk då
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 842



Åkatilljobbetbilen: 18.3kg/hk

Åkapåbanbilen: 3.63kg/hk

_________________
Karl Brag
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Senaste banturen: SAAB 9-3 Aero (tävlingsbil) ca 1100kg/386hk=2,85kg/hk (Eller <2kg/Nm thumbs up )

Förhoppningsvis kommande lånbanbil: Morsans 316 -90 ca 1070kg/100hk=10,7kg/hk. thumbs up

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 13929



Peter E skrev:
tja när jag vägde "bettan" på eskilstuna sopstation i våras



Har du kastat bilen på tippen............... .......

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



men micke.. du kan ju inte mätat mot butterfly racing =)
har måste ju säkert lägga ner 100tusen mer än vad du gör

så om du hade samma ekonomi som han så då jävlar =D
hayabusa motor med turbo 400+hk liksom på 400kg!

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Westfield
Danderyd - Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4332



"original"/bruks-miatan 980+70kg/116hk=9,05kg/hk
Andra miatan 970+70kg/+180hk=5,77kg/hk

Viss skillnad...

_________________
mvh Michael Blix (Kallerman)
Porsche 996 4S
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 13929



Maxpower skrev:
ner 100tusen mer än vad du gör

så om du hade samma ekonomi som han så då jävlar



Näää.........nu skrattar jag ihjäl mej.........och min sambo Gråter............

Ärligt talat så har jag inte lagt ut 2000.- på bilen .

Jag och min kompis har samlat ihop vad vi har på hyllorna......från avsomnadr prodjekt och gamla dragracing bilar.......

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2991



AL skrev:
Förhoppningsvis kommande lånbanbil: Morsans 316 -90 ca 1070kg/100hk=10,7kg/hk. thumbs up

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)

Det låter som det kan bli ganska jämnt oss emellan på banan!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Jag kör ett litet kassaskåp som väger 1560kg och 270 hk = 5.8 kg/hk

Men nu är den såld och till helgen åker den ifrån mig...

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1024



AL skrev:

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)


Jag är med, 1050 kg/ca 100 hk. (än så länge )

/Anders C

_________________
/Anders C
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Peeter skrev:
AL skrev:
Förhoppningsvis kommande lånbanbil: Morsans 316 -90 ca 1070kg/100hk=10,7kg/hk. thumbs up

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)

Det låter som det kan bli ganska jämnt oss emellan på banan!


AL skrev:

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)


Jag är med, 1050 kg/ca 100 hk. (än så länge )

/Anders C


Jämnt kan det nog bli, om jag kan fila bort min rattrost. Men det ska nog inte vara nga problem. Låter skojjigt!

Kan hota med att samtal till Pelle på Stötdämparexperten har förekommit i veckan...

och Anders, min teamchef tyckte att "...om du nu ska åka "felhjulsdrift" så får du väl iaf sätta fläkt på den..." Vem vet, kanske vi har lite delar över från ngn av våra Racesaabar... igen. Fast då får man ju inte vara med i klubben så....jag fortsätter snacka med Pelle!

Vem har beggade R-däck till studentpris?

Upps... OT så det bara stör!!!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Sparade trådar/FAQ
Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande?
125 besök senaste veckan (135971 totalt)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>