Svara på inlägget  Forumlista  ->  Sparade trådar/FAQ
Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande?
25 besök idag (131010 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa>>
   
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13781



Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jan 2003 21:20     Citera



_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13781



Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jan 2003 21:28     Citera

Jag satt och skissade på ett kommande bygge i går.

Cheva Big block.....sexväxlad automat (fast maneullt styrd och koppling)......ihoppskruvad med en Corvette bakaxel (helt i aluminium)....som en bärande enhet.
Sedan framvagn skruvad i motorn, alltså ingen ram.

Kaross i glasfiber fastsatt i burbåge.......som i sin tur srruvad i motor och låda.

Bör inte väga mer än 700 kg.............800 hk........


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Micke Fredriksson
Umeå



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jan 2003 21:44     Citera

Låter lite som en Massey Ferguson med mycket motor och fjädrad bakvagn Det råder inget tvivel, den kommer att bli snabb!!! thumbs up


_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13781



Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jan 2003 21:47     Citera

Naturligtvis ska det vara riktiga race-hjulhäng......så det svänger också.


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
PeterF
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jan 2003 22:02     Citera

Elise 726/157=4,62
S40 T4 1375/240=5,73

Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Micke Fredriksson
Umeå



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jan 2003 22:10     Citera

ButterflyRacing skrev:
Naturligtvis ska det vara riktiga race-hjulhäng......så det svänger också.


thumbs up


_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Micke Holmström
Täby



Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jan 2003 22:29     Citera

Magnus Thomé skrev:
Micke Holmström skrev:
ca 1100 kg med förare och 250 hk = 4,4
Det är i vart fall inte pulvret som sätter gränsen runt kullen.




Men det hade du inte i år väl? Det är ju kralligare än min ju!


Nej, det är riktigt.
I början av säsongen åkte jag med besiktningsmotorn, ca 150 hk. Efter att den generalrasade på Kullen (34 mil hemifrån) köpte jag en "ny" på skroten ett par veckor innan nästa tur till Kullen. När den var monterad 6 dar före träffen höll den i tre mil innan ett vevlager gav upp...
Då monterade jag istället turbomotorn för att kunna åka på Kullen, ett svårfunnet problem med laddtrycksstyrningen dock att motorn gick ner i "limp home" läge. Efter allt strul ville jag ändå få till något och satsade friskt vilket resulterade i 1.06 med ca 180-190 hk och 95 kg i högerstolen.

I år är målsättningen 1.04


_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Lennart Jarmyr
Motala



Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 07:38     Citera

1425 kg och 115 hk = thumbs down >


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Johan..
Guildford / London



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2219



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 08:15     Citera

Lennart Jarmyr skrev:
1425 kg och 115 hk = thumbs down >


Bruksbil: 1350kg (minst) och 102 hk = 13,2 kg/hk thumbs up


_________________
Johan Carlström
Banbilsabstinensen börjar bli påtaglig..
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Lennart Jarmyr
Motala



Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 08:19     Citera

[quote="Johan f.k.a M3E30"]
Lennart Jarmyr skrev:
1425 kg och 115 hk = thumbs down >

Bruksbil: 1350kg (minst) och 102 hk = 13,2 kg/hk thumbs up


Aldrig får man vära värst. (12,4 kg/hk)


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Peter Eklöf




Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 08:21     Citera

tja när jag vägde "bettan" på eskilstuna sopstation i våras vägde hon ca 1050kg och det finns väl ungefär 200hk.. 5,25kg/hk då
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Karl B.
Täby



Här sen Dec 2002
Inlägg: 842



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 08:27     Citera

Åkatilljobbetbilen: 18.3kg/hk

Åkapåbanbilen: 3.63kg/hk


_________________
Karl Brag
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Andreas Lidström
Mantorp



Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 09:41     Citera

Senaste banturen: SAAB 9-3 Aero (tävlingsbil) ca 1100kg/386hk=2,85kg/hk (Eller <2kg/Nm thumbs up )

Förhoppningsvis kommande lånbanbil: Morsans 316 -90 ca 1070kg/100hk=10,7kg/hk. thumbs up

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)


_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13781



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 09:51     Citera

Peter E skrev:
tja när jag vägde "bettan" på eskilstuna sopstation i våras



Har du kastat bilen på tippen............... .......


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Tim
Uppsala



Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 10:24     Citera

men micke.. du kan ju inte mätat mot butterfly racing =)
har måste ju säkert lägga ner 100tusen mer än vad du gör

så om du hade samma ekonomi som han så då jävlar =D
hayabusa motor med turbo 400+hk liksom på 400kg!


_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Westfield
Danderyd - Stockholm



Här sen Dec 2002
Inlägg: 4332



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 10:43     Citera

"original"/bruks-miatan 980+70kg/116hk=9,05kg/hk
Andra miatan 970+70kg/+180hk=5,77kg/hk

Viss skillnad...


_________________
mvh Michael Blix (Kallerman)
Porsche 996 4S
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13781



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 10:44     Citera

Maxpower skrev:
ner 100tusen mer än vad du gör

så om du hade samma ekonomi som han så då jävlar



Näää.........nu skrattar jag ihjäl mej.........och min sambo Gråter............

Ärligt talat så har jag inte lagt ut 2000.- på bilen .

Jag och min kompis har samlat ihop vad vi har på hyllorna......från avsomnadr prodjekt och gamla dragracing bilar.......


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Peeter
Torshälla/Eskilstuna



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2989



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 10:48     Citera

AL skrev:
Förhoppningsvis kommande lånbanbil: Morsans 316 -90 ca 1070kg/100hk=10,7kg/hk. thumbs up

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)

Det låter som det kan bli ganska jämnt oss emellan på banan!


_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Daniel Nihlén
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 10:52     Citera

Jag kör ett litet kassaskåp som väger 1560kg och 270 hk = 5.8 kg/hk

Men nu är den såld och till helgen åker den ifrån mig...

Daniel


_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Anders Carlsson
Stenungsund



Här sen Nov 2002
Inlägg: 1022



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 10:55     Citera

AL skrev:

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)


Jag är med, 1050 kg/ca 100 hk. (än så länge )

/Anders C


_________________
/Anders C
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Andreas Lidström
Mantorp



Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 11:04     Citera

Peeter skrev:
AL skrev:
Förhoppningsvis kommande lånbanbil: Morsans 316 -90 ca 1070kg/100hk=10,7kg/hk. thumbs up

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)

Det låter som det kan bli ganska jämnt oss emellan på banan!


AL skrev:

Vi kanske ska ha en egen del av depån för "100hk-klubben" Peeter? (Fast kravet är bilar utan cykelskärmar eller/och en vikt över 1000pannor!)


Jag är med, 1050 kg/ca 100 hk. (än så länge )

/Anders C


Jämnt kan det nog bli, om jag kan fila bort min rattrost. Men det ska nog inte vara nga problem. Låter skojjigt!

Kan hota med att samtal till Pelle på Stötdämparexperten har förekommit i veckan...

och Anders, min teamchef tyckte att "...om du nu ska åka "felhjulsdrift" så får du väl iaf sätta fläkt på den..." Vem vet, kanske vi har lite delar över från ngn av våra Racesaabar... igen. Fast då får man ju inte vara med i klubben så....jag fortsätter snacka med Pelle!

Vem har beggade R-däck till studentpris?

Upps... OT så det bara stör!!!


_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Sparade trådar/FAQ
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Sparade trådar/FAQ
Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande?
25 besök idag (131010 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa>>