Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 7 besök senaste veckan (138424 totalt) |
Jag kan nog stoltsera med att kunna gå med i den klubben..!
Bettan väger nu 600kg med motor o låda,, räknar på att när man plockat dit bågen,stolar,panel, mm så går väl vikten upp till ca 800-850kg.. Så det blir,,, ca 840kg @ 450hk+ = 1.8kg/hk..! =) Mvh R. _________________ -Nyckeln till framgång är att vara oavbrutet optimistisk även i Motgång..!! -Men vad är då vitsen med att lyckas om det ska känns lika bra att Misslyckas..?? |
||||
läste detta på dahlbäck racing sida!
Efterträdaren till Golf RSI Nu är efterträdaren till Golf RSI på gång! Denna gång handlar det om en Audi A4 med rörchassi, fyrhjulsdrift, kaross i kolfiber och en mittmonterad 3.3-liters biturbo V8. Mer information kommer! kanske inte är en nyhet för er.. men nog kommer den bilen röra på sig =D hans golfs vik/effektförhållande ca 900hk/1440kg = 1,6 hk/kg _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Sciroccon
823 kg/151 hk = 5.45 kg/hk utan mig, reservhjul och annat löst krafs.. -------------------------------------------------------------------------------------- Sharan 1898 kg/150 hk = 12.65 kg/hk utan mig, två ungar men inkl. reserv, 5 st. stolar och en massa löst krafs.. Men för 17 !! Hon driver på trots den lite, på pappret, orkeslösa 1.8T fyran men sen drar hon inte mer än 0.80 - 0.85 blandad körning OCH hon är ovanligt pigg för att vara en personbils/buss i 2 tons-klassen !!! _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
Man kanske skulle byta till Lancia Abarth...........så man kan skruva fast grejorna med M5-skruv....
Har borrat 35 st hål i Novan i dag. M10.......med 16 mm rörhylsor genom ramen.......... Händerna värker något fruktansvärt _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Hmmm, med tanke på att jag hade 110 hk tidigare i samma Rocca när vi hade skojigt så kanske din mardröm snart är ett faktum !?! DÅ var ju situationen en annan, eller hur ??? 7.48 kg/hk... JÄTTEMYCKET mer kilon per ponny !!! Till sist skall jag inte förneka att du har ett antal mer "arbetstimmar" bakom ratten än vad jag har (om jag skall ha något att skylla på när du piper ifrån mig) Får väl anlita Don Rollo i vanlig ordning !?! _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
Det blir en brukskärra. Antingen en ny tjänstebil typ liten kombi (octavia kombi, golf kombi, peugot 306 kombi). Just nu är det dock mycket lockande, för att helt slippa förmånsvärde och bunkra pengar i firman, att köpa en äldre audi 80 eller bmw 318 från tidigt 90 sent 80 tal för så lite pengar som möjligt. Samtidigt fortsätter jakten på indischrot oktober. Porsche 964. Efter många visa ord från bilkompisar har jag åter igen börjat titta på RS modellen då denna har ypperligt andrahandsvärde. Dock är den lite dyr för min budget i inköp, men det kan löna sig i ägande kostnader. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Klart du ska handla på dig en 318 Daniel! Då kan du får vara med i den nystartade sektionen "Max 100hk/ton". Egentligen är det ju max 100 hk och minstavikt 1000kg, men vi kan vara lite flexibla på en kuse eller två...
|
||||
Nu är det rejält OT kanske (med viss anknytning till vikt/effekt fortfarande), men jag hade på känn att du skulle svara något i stil med ovan när jag skrev detta. Jag ska åka och titta på en 318 till helgen. Om den är fin köper jag nog den och när den rasar så blir det kanske ett framtida byggobjekt? Tack för erbjudandet om medlemskap! mvh Daniel EDIT: Jag har redan haft en E30 för 10 år sedan, en 320i från 86.... så det lär bli lite nostalgikänsla! _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Får jag vara med...........om jag ballastar min Nova til 8000 kg _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
OT var ordet! Sorry allihopa! Du kan väl dra en Dumpers eller så bakom? Annars är det bara att lasta! Fast "tanken var ju" att man inte skulle ha så mkt vrid heller... Hmmm |
||||
Porsche 911 Club Sport '87:
1190 kg (fulltankad bil) + 90 kg (ngt överviktig förare) / 250 hk (blueprinrad 3.2:a med SSI och K&N filter) = 5,12 kg/hk Få se nu, om man kunde gå ner ca 20 kg....och sedan köra med halv tank...slänga ut passagerarstolen och reservhjulet... _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||
NSX 4,48 kg/hk.
Den mysiga siffran uppnås genom 1230 kg med full tank utan förare. om man leker med tanken att man kör på ångorna får jag 4.2 kg/hk. Effekten är hyggligt säker då ett flertal jänkare bänkat sina bilar och efter ~10 år fortfarande har 274,2641 hk i motorn. Vikten kommer från en mätstation i rondellen under södra infarten till Linköping från E4:an. Genom att väga bil+kropp, bil, kropp så verkar den kalibrerad. _________________ /Klas Pihl |
||||
Sparade trådar/FAQ Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 7 besök senaste veckan (138424 totalt) |