Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
5 besök senaste veckan (138277 totalt)
Robban@Uhr
Norrköping..
Här sen Nov 2002
Inlägg: 27



Jag kan nog stoltsera med att kunna gå med i den klubben..!
Bettan väger nu 600kg med motor o låda,, räknar på att när man plockat dit bågen,stolar,panel, mm så går väl vikten upp till ca 800-850kg..

Så det blir,,, ca 840kg @ 450hk+ = 1.8kg/hk..! =)



Mvh R.

_________________
-Nyckeln till framgång är att vara oavbrutet optimistisk även i Motgång..!!
-Men vad är då vitsen med att lyckas om det ska känns lika bra att Misslyckas..??
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



läste detta på dahlbäck racing sida!


Efterträdaren till Golf RSI
Nu är efterträdaren till Golf RSI på gång! Denna gång handlar det om en Audi A4 med rörchassi, fyrhjulsdrift, kaross i kolfiber och en mittmonterad 3.3-liters biturbo V8. Mer information kommer!


kanske inte är en nyhet för er.. men nog kommer den bilen röra på sig =D



hans golfs vik/effektförhållande

ca 900hk/1440kg = 1,6 hk/kg

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Du menar 1,6kg/hk

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Är det någon som provkört en SMART........ ..........Det är skitkul

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



ButterflyRacing skrev:
Är det någon som provkört en SMART........ ..........Det är skitkul
Jag har provat! Nästan så jag köpte en direkt, men jag lyckades slita mig.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Som vinterbil 1200/108 = 11.1kg/hk
Som räser 1050/200 = 5.25kg/hk förhoppningsvis i April nån gång

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Jag vinner!!

Mazda E2000 2l förgasarsnurra och 2500kg
Borde har ungefär 100hk vilket ger:

2500kr/100hk = 25kg/hk

och det är en riktig race-bil (eller rättare sagt race-lastbil)

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Sciroccon

823 kg/151 hk = 5.45 kg/hk utan mig, reservhjul och annat löst krafs..
--------------------------------------------------------------------------------------
Sharan

1898 kg/150 hk = 12.65 kg/hk utan mig, två ungar men inkl. reserv, 5 st. stolar och en massa löst krafs..
Men för 17 !! Hon driver på trots den lite, på pappret, orkeslösa 1.8T fyran men sen drar hon inte mer än 0.80 - 0.85 blandad körning OCH hon är ovanligt pigg för att vara en personbils/buss i 2 tons-klassen !!!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Man kanske skulle byta till Lancia Abarth...........så man kan skruva fast grejorna med M5-skruv....

Har borrat 35 st hål i Novan i dag.
M10.......med 16 mm rörhylsor genom ramen..........

Händerna värker något fruktansvärt

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Hazze skrev:
Sciroccon

823 kg/151 hk = 5.45 kg/hk utan mig, reservhjul och annat löst krafs..

Men då ska du ju hålla ungefär samma tempo som M3'an då:
1650 kg / 321 hk = 5,14 kg/hk

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Magnus Thomé skrev:
Hazze skrev:
Sciroccon

823 kg/151 hk = 5.45 kg/hk utan mig, reservhjul och annat löst krafs..

Men då ska du ju hålla ungefär samma tempo som M3'an då:
1650 kg / 321 hk = 5,14 kg/hk

thumbs up


Hmmm, med tanke på att jag hade 110 hk tidigare i samma Rocca när vi hade skojigt så kanske din mardröm snart är ett faktum !?!
var ju situationen en annan, eller hur ??? 7.48 kg/hk...

JÄTTEMYCKET mer kilon per ponny !!!

Till sist skall jag inte förneka att du har ett antal mer "arbetstimmar" bakom ratten än vad jag har (om jag skall ha något att skylla på när du piper ifrån mig)
Får väl anlita Don Rollo i vanlig ordning !?!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Rolle's Scirocco lär få helt andra siffror när det gäller hk tror jag .... när den blir klar

_________________
Magnus Thomé
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Magnus Thomé skrev:
Rolle's Scirocco lär få helt andra siffror när det gäller hk tror jag .... när den blir klar


Jooo, blir väl nått i stil med Håkans ??

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



DanielB skrev:
Jag kör ett litet kassaskåp som väger 1560kg och 270 hk = 5.8 kg/hk
Men nu är den såld och till helgen åker den ifrån mig...
Daniel


Vad blir det nu?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



BTG skrev:
DanielB skrev:
Jag kör ett litet kassaskåp som väger 1560kg och 270 hk = 5.8 kg/hk
Men nu är den såld och till helgen åker den ifrån mig...
Daniel


Vad blir det nu?


Det blir en brukskärra. Antingen en ny tjänstebil typ liten kombi (octavia kombi, golf kombi, peugot 306 kombi). Just nu är det dock mycket lockande, för att helt slippa förmånsvärde och bunkra pengar i firman, att köpa en äldre audi 80 eller bmw 318 från tidigt 90 sent 80 tal för så lite pengar som möjligt.

Samtidigt fortsätter jakten på indischrot oktober.
Porsche 964. Efter många visa ord från bilkompisar har jag åter igen börjat titta på RS modellen då denna har ypperligt andrahandsvärde. Dock är den lite dyr för min budget i inköp, men det kan löna sig i ägande kostnader.

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Klart du ska handla på dig en 318 Daniel! Då kan du får vara med i den nystartade sektionen "Max 100hk/ton". Egentligen är det ju max 100 hk och minstavikt 1000kg, men vi kan vara lite flexibla på en kuse eller två...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



AL skrev:
Klart du ska handla på dig en 318 Daniel! Då kan du får vara med i den nystartade sektionen "Max 100hk/ton". Egentligen är det ju max 100 hk och minstavikt 1000kg, men vi kan vara lite flexibla på en kuse eller två...


Nu är det rejält OT kanske (med viss anknytning till vikt/effekt fortfarande), men jag hade på känn att du skulle svara något i stil med ovan när jag skrev detta. Jag ska åka och titta på en 318 till helgen. Om den är fin köper jag nog den och när den rasar så blir det kanske ett framtida byggobjekt?

Tack för erbjudandet om medlemskap!
mvh
Daniel

EDIT: Jag har redan haft en E30 för 10 år sedan, en 320i från 86.... så det lär bli lite nostalgikänsla!

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



AL skrev:
nystartade sektionen "Max 100hk/ton".


Får jag vara med...........om jag ballastar min Nova til 8000 kg

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



ButterflyRacing skrev:
AL skrev:
nystartade sektionen "Max 100hk/ton".


Fåt jag vara med...........om jag barlastar min Nova til 8000 kg


OT var ordet! Sorry allihopa!

Du kan väl dra en Dumpers eller så bakom?
Annars är det bara att lasta! Fast "tanken var ju" att man inte skulle ha så mkt vrid heller... Hmmm

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Porsche 911 Club Sport '87:

1190 kg (fulltankad bil) + 90 kg (ngt överviktig förare) / 250 hk (blueprinrad 3.2:a med SSI och K&N filter) = 5,12 kg/hk

Få se nu, om man kunde gå ner ca 20 kg....och sedan köra med halv tank...slänga ut passagerarstolen och reservhjulet...

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



NSX 4,48 kg/hk.

Den mysiga siffran uppnås genom 1230 kg med full tank utan förare. om man leker med tanken att man kör på ångorna får jag 4.2 kg/hk.
Effekten är hyggligt säker då ett flertal jänkare bänkat sina bilar och efter ~10 år fortfarande har 274,2641 hk i motorn.
Vikten kommer från en mätstation i rondellen under södra infarten till Linköping från E4:an. Genom att väga bil+kropp, bil, kropp så verkar den kalibrerad.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Sparade trådar/FAQ
Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
5 besök senaste veckan (138277 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande