Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Banåka redan den 4 April - F5 Ljungbyhed
3 besök senaste veckan (4519 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41544

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Klippan Motorsportklubb ordnar bankörning på F5 Ljungbyhed redan den 4 April!

http://www.Opelsportclub.com/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=3& . . . .

http://fullspeed.to/100

Denna banskiss är hämtad från klubbens hemsida och visar att de kör en riktigt omväxlande bana!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Stefan Gsi 16v
Helsingborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 70



Hej Alla Gasglada!!
Klippans Motorsport Klubb anordnar som sagt en träff på F5 Ljungbyhed Den 4 April Klockan 08.00. Föranmälan kan göras på Klippans_Motorsport@hotmail.com kostar 300 för körning och 200 för medlemsskap , sista betalningsdag är de 26 Mars, betalning på plats kan göras, men då tar vi en 100 lapp till.Bilar som vill köra skall vara Skattade ,besiktigade och inneha minst en trafikförsäkring samt att bromsvätskan skall vara i bra kondition, ej för mycket vatten... Föraren skall ha b körkort och rätt utrustning. Hjälm typ Mc/Kross/Moped samt hanskar och heltäckande bomulsklädsel.Max 60 körande Bilar tas in..... Vi kör på en SBF bana, banlicens utfärdad av SBF... Klubben är för tillfälet inte ansluten till SBF, men vi har ansökt om medlemskap.
Mvh Stefan Elg ordf.Kmsk
0739-225330 För mer Info Ring...


_________________
Stefan Elg
ordförande Klippans MsK
Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3)
Opel GSi 16v Cab
Golf GTi 8v
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Magnus Thomé skrev:
Denna banskiss är hämtad från klubbens hemsida och visar att de kör en riktigt omväxlande bana!


Ser ut att vara samma bansträckning som användes i höstas när MGCC hade klubbmästerskapsdeltävling. Att köra på ett flygfält var faktiskt mycket roligare än vad jag föreställt mig, en del sade att det var lite Silverstonekänsla över det hela.

Dessutom var det första gången för mig som jag kört med fyrhjulssladd i 120, där i S-kurvan efter chickanen vid postering 2

Mvh,
P-o (näst sist Roadsport C KM5, en stor framgång )

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
Tobbe A
Furulund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 17



Krävs det någon licens av något slag eller är det bara att betala och gasa?

Var ska man skicka pengarna om man ska betala innan den 26:e?

_________________
Torbjörn Andersson
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1503

Namndispens
Namndispens

Hur lång är banan, ungefär?

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



Tobbe A skrev:
Krävs det någon licens av något slag eller är det bara att betala och gasa?

Var ska man skicka pengarna om man ska betala innan den 26:e?


Tydligen måste man vara medlem i klubben, ett års medlemskap kostar 200kr, sedan så måste man betala för att köra, detta kostar 300kr. men någon speciell licens krävs inte, endast b-behörighet. Gedigen säkerhetsgenomgång kommer att hållas på plats......

[quote="blixten"]Hur lång är banan, ungefär?[quote] Har hört den ska vara ungefär 2,2km

ovanstående svar är så som jag uppfattat det, kan vara fel, hoppas därför att någon kan bekräfta det.

Jag skall i varje fall dit och låta min motorsvaga miata sträcka på benen

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Stefan Gsi 16v
Helsingborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 70



Hej!!
Banan är ca 2.2km lång och det enda som krävs är att du som förare har b behörighet samt heltäckande bomulsklädsel samt hjälm och handskar. Bilens krav är skattad besiktigad inneha minst en trafikförsäkring samt att ha kontrollerat sin bromsvätska... För mycket vatten = ingen körning och inga pengar tillbaka, så byta innan träffen om du/ni vet att det var ett tag sen.
Alla bilmärken välkommna. Anmälan sker genom att sätta in 200:- för medlemskap och 300:- för körningen på bankgiro 5126-2913 Ange namn, adress ,postnummer ,ort ,telenummer. senast den 26/3-04
Mvh Stefan Elg ordf. Kmsk.
Frågor kontakta mig på
0739-225330 eller
Klippans_motorsport@hotmail.com

_________________
Stefan Elg
ordförande Klippans MsK
Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3)
Opel GSi 16v Cab
Golf GTi 8v
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Lite långt dit, men det vore roligt att testa.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Vilka tider är det som gäller? Från - till? Sedan undrar jag hur mycket bankörning det blir? om det skulle dyka up säg 40-50bilar, hur mycket hinner man köra? Vill bara kolla om det är värt besväret att ta sig ner och betala...

_________________
Rachid Rachid
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Rash skrev:
Vilka tider är det som gäller? Från - till? Sedan undrar jag hur mycket bankörning det blir? om det skulle dyka up säg 40-50bilar, hur mycket hinner man köra? Vill bara kolla om det är värt besväret att ta sig ner och betala...


Första mötet som var sent på hösten förra äret, så var det riktigt mycket bantid thumbs up Med lite uppsnabbade funktionärsbyten och inget lunchuppehåll så blir det bra även vid 40-50 bilar, tror det var ca 25-30 bilar i höstas. Stefan kan verifiera det.

_________________
Pär Hylander
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Pär Hylander skrev:
Första mötet som var sent på hösten förra äret, så var det riktigt mycket bantid thumbs up Med lite uppsnabbade funktionärsbyten och inget lunchuppehåll så blir det bra även vid 40-50 bilar, tror det var ca 25-30 bilar i höstas. Stefan kan verifiera det.


Attans det låter som ett bra arrangemang! Kom nu på att det ju på är F1 den dagen och eftersom de kör för första gången på den nya banan så vill inte jag missa det... men tack ändå! Ska ändå jobba kl 1800...

_________________
Rachid Rachid
Citera
Stefan Gsi 16v
Helsingborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 70



Den 4 April Klockan 08.00. Om vi blir maximalt med bilar ,60 st, så får man en effektiv körtid på ca 80 min. Och det blir några varv då Pär klockade vissa och man låg om jag inte minns fel runt 1.40-1.50 per varv.Är man däremot mindre antal så resulterar det så klart i mer körtid. Vi kommer ha effektivare funktionärsbyten samt att lunch pausen skickpas helt och hållet. Lättare förtäring finns på plats i form av Korv, läsk, kaffe bullar m.m som finns till självkostnadspris.
Välkommna
Mvh Stefan Elg


_________________
Stefan Elg
ordförande Klippans MsK
Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3)
Opel GSi 16v Cab
Golf GTi 8v
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



jag kommer - men utan bilen & står flaggvakt igen

K

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Hmm... denna gången blir det nog bara till att komma och kolla - tänkte försöka köra in den nya växellådan lite lugnt Men längre fram i vår ser det bättre ut

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Stefan Gsi 16v
Helsingborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 70



Hej!!
Har idag mottagit ett mycket tråkigt besked från personalen på F5 området och dom meddelade mig att dom har dubbelbokat två evenemang den 4/4 och på så sett måste ett evenemang bort och tyvärr blev det vårt..... Mycket tråkigt tycker vi och vi vet att alla som betalat in och e sugna på att gasa tycker det samma. Vi har däremot bokat upp den 25/4-04 istället och även dubbelkollat så denna missen ej sker igen.... Till dom som betalat:Känner du/ni att du/ni vill ha tillbaka pengarna så hör av er, vill du/ni låta pengarna stå kvar till nästa körning så går det bra då jag har anteckant vilka som betalat. Hoppas att ni förstår att detta inte var vårt fel och att ni väljer att stanna kvar i klubben och att klubbens goda rykte består.
Mvh Stefan Elg ordförande Klippans Motorsport Klubb
0739-225330


_________________
Stefan Elg
ordförande Klippans MsK
Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3)
Opel GSi 16v Cab
Golf GTi 8v
Citera
Inför träffar
Banåka redan den 4 April - F5 Ljungbyhed
3 besök senaste veckan (4519 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande