Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Hjälp ett pucko!
1820 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
För att undvika förra veckans spektakel då jag låg på en säker 3:e plats då skärmen blev svart och datan undrade om jag ville koppla ur eftersom jag varit inaktiv i 20minuter (?!) tänkte jag ändra lite på nerkoplingsfunktionen.

Men jag är inte f-n att hitta vart i XP den finns. Snälla hjälp mig, jag börjar bli desperat.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



edit: *harkel* låter ju konstigt att uppkopplingen skulle få för sig att du vart inaktiv! det sänds ju o skickas hela tiden när man spelar... mycket underligt!

Hör efter på nått datårforum.. typ www.sweclockers.com(?) eller nått.. annars kanske vi har nån datormeistro här ibland oss?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Är det inte modemuppkopplingen du menar?

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Magnus: Jo, det var det datorn frågade om. För inte fan går internet ner sig bara för att skärmen slocknar?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

För alla som har Telia ADSL kan jag rekommendera ett program som heter TeliaLogin. Den finns på följande länk: http://www.telialogin.nu/.

Det blir en liten ruta nedtill höger som är röd. Höger musklick på den och välj "Koppla upp", så kopplar den upp till Internet. Rutan blir grön. Mycket enkelt att logga in och ur på detta sätt.

Det programmet också gör att den då och då skickar lite ettor och nollor fram och tillbaka. Detta gör att inte uppkopplingenbryts vid inaktivitet, vid tex en lång nedladdning.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Tanka LF Connection Keeper istället... en polare som knåpat ihop och det funkar skitbra, använder dessutom inte explorer som det andra programmet gör (det står nåt om klickljud i deras manual).

Finns att hämta (gratis) på:

http://www.lfdomain.com/prgConnectionKeeperWin.php

(Lennarts program var först ut, alla andra är bara bleka kopior ;-) )

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



P.P. skrev:
Men jag är inte f-n att hitta vart i XP den finns. Snälla hjälp mig, jag börjar bli desperat.


Nu har jag inte modem på denna datorn (och inte XP heller för den delen) så jag höftar lite

Högerklicka på "My Network Places"/"Mina Nätverskplatser"
Där bör du ha något som "Telia Internet" eller liknande, det är iaf den som inte är Lokal Nätverksanslutning/Local Area Connection. Högerklicka på denna och ta properties - där inne hittar du inställning för att koppla ner vid inaktivitet.


Blev det rätt?

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Jag funderar på om det kan vara så att din dator inte tycker att rattrörelser är 'aktivitet' utan det var nåt strömsparläge som drog igång? .. du kanske måste trycka på typ Ctrl eller Shift då å då för att inte datorn ska stängas av...?

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



P.P. skrev:
För att undvika förra veckans spektakel då jag låg på en säker 3:e plats då skärmen blev svart och datan undrade om jag ville koppla ur eftersom jag varit inaktiv i 20minuter (?!) tänkte jag ändra lite på nerkoplingsfunktionen.

Men jag är inte f-n att hitta vart i XP den finns. Snälla hjälp mig, jag börjar bli desperat.


Hade samma symptom på min burk när jag körde tidigare. Efter 20 minuter blev skärmen svart.

Som Åke påpekar berodde detta på att strömsparläge slog till, i mitt fall bara för skärmen. Uppenbarligen uppfattar inte windows (jag kör win2k) GTR2002 som någon aktivitet. Om detta då även gäller XP så borde ju även den släcka ner om strömsparläge är aktiverat.

Det kanske är något annat, men hoppas du får det löst så du kan köra!

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Racingsimulatorer
Hjälp ett pucko!
1820 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande