Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi S2 -93
1, 2, 3   >>
20674 besök totalt
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
Ja, det börjar dra ihop sig till en presentation efter 2½ års smygläsande....

Motor:
Std ABY block, balanserad vev med verdistakar, std kolvar.
Portad topp, kammar från 7a, dvs sugmotorkammar.
Insug från MTM, "vänt" på flödesriktningen för kortare väg mellan ic och gasspjäll.
Grenrör ursprungligen från Audi Sportquattro, numera rosfritt-förhoppningsvis spricker det inte vid bankörning...
Turbo KKK k26/27, portad samt mod turbinaxel/vingar. Detta utfördes i min ungdom innan jag insåg vad skoj det var att köra på bana-så varvtalsregistret är något uppflyttat jämfört med innan
Std wastegate.
3" rostfritt från turbo och bakåt från Ferritta.
Programvara från Ace Competition/ Hohenester.

Växellåda:
RS2, förstärkta packboxar.
Förstärkt koppling från Ace Competition.

Chassie:
Kompletta fjäderben från Sellholm, ställbara i höjdled.
Stötdämpare/fjädrar Sellholm.
Std krängningshämmare so far, ev byte till justerbara från Whiteline?
Bromsar från Sellholm, AP Racing 6kolvsok fram med 343*34mm skivor fram, tvåkolvsok bak på 310*25 mm skivor.

Inredning:
Sparco Pro 2000 förarstol, Sparco sprint passagerarstol......i garaget. Fyrpunktsbälten.
(Beställde Sexpunkt och fick efter 5v fyrpunkt, vid det laget vara jag så glad att jag fick ngt överhuvudtaget att jag inte iddes skicka tillbaka dom...)
Brandsläckare från Fredrik C.
Inget baksäte.
Bur planerad, ej budgeterad än bara...
Ganska fullutrustad från fabrik med 4*elhissar, ellucka, skinn, eluppvärmda stolar samt klimatanläggning.
Numera lite mera spartansk, det enda av ursprunglig utrustning som är kvar är elhissar/taklucka.

Kaross:
Helt original sånär som RS2 stötfångare fram,RS2 grill samt ögonlock. Svarta baklus från Treser.

Hjul:
BBS RC 8,5*18 alt Ace Dino 7,5*18 med Pirelli P Zero Corsa.

Hmmm...så var det det där med bilder då. Efter att ha kollat igenom datorn, så inser jag att jag måste ut och knäppa lite-alla kort jag har på bilen ligger på papperskopior
Nåja, är det inte alltför stressigt imorgon eftermiddag ska jag backa ut elendet ur garaget och knäppa nåt!

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004
Inlägg: 778



gick ju fint när Du fick allt att funka har nog ingen bra bild men...
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
Vart är det där nånstans? Ingången till chikanen?
Hittade en bild på ett skitigt motorum i Mickes mride-tråd iaf:

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
pär grip
Sthlm Söder om Söder
Här sen Apr 2003
Inlägg: 417



Tobbe... skrev:
Vart är det där nånstans? Ingången till chikanen?


Är väl i ingången till långhögern efter start/mål. Kurva 2 med andra ord.

Fin bil förresten, jag var och smög lite på banan i lördags!
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
Ser vilken kurva det är nu
Backade ut bilen idag och knäppte några kort-alldeles för stora dock.
Hur komprimerar man ner dom med irfanview så dom blir lite mindre?

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



det ärr lättare med Paint, om du har windows. gå bara upp i menyn så finns storlek där. sen bara drar du ner procenten så funkar det thumbs up

_________________
Björn Hansson
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
Då ska vi se om det funkar bättre med paint:



Hmmm...vart tog dom andra bilderna vägen egentligen?
Tror inte jag kommer in på nån hackerskola med mina gedigna kunskaper

Notera så propert det ser ut med golmattan, ingen ljudisolering kvar under den-och det skojiga är att jag fick bort 9kg utan att det märks nån gigantisk skillnad]så länge det inte regnar....

och brandsläckaren från Fredrik Cednert, ska flyttas till en mer åtkomlig position längre fram.

Det "felvända" insuget, original så sitter gasspjället längst upp på insuget isf längst ner.

Här har det varit vaaaarmt, jag måste fabricera en värmeskäld ovanför downpipe-samt styra in lite friskluft som ventilation. Glasfibehuv, nån? Då kan man ju kapa hejvilt utan att få dåligt samvete thumbs up

Fler bilder på själva bilen kommer.

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Hmmm vad har du för nav till den där ratten? Skulle vilja få ut min ratt en smula oxå men jag gillar original ratten. Kanske inte e möjligt att behålla den dock?

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Så vacker bil!








Hittade lite gammalt skräp på hemsidan.

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
Gustav Uhlander skrev:
Hmmm vad har du för nav till den där ratten? Skulle vilja få ut min ratt en smula oxå men jag gillar original ratten. Kanske inte e möjligt att behålla den dock?


Momo. Passar perfekt-för mig iaf. Men jag har ju lite märklig kroppsform, benen slutade växa innan resten av kroppen sas.

LeWaN: Long time no see

Lite mer bilder:


Lägg märke till han som sitter brevidoch ger telefonintervju till tjejen sin samtidigt-hon undrar vad det är som är så kul att köra runt runt på samma bana

Bild på ägaren själv, som tuggar på kinden samtidigt som jag funderar på exakt hur lösningen på lösskutna tryckslangar ska bli-en vecka senare hittade jag problemet som bestod av taskiga gängor

För er som undrar vart dimljusen är så ligger dom hemma i garaget. Är kluven till om dom ska monteras tillbaka öht, eller om det ska bli luftstyrningar till bromsarna istället? Snyggare med, bättre utan-OM jag kan hitta plats för slangarna dvs-det är TRÅNGT på sina ställen där bakom!

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Ingen hjälm vid bankörning

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
nick-nyc
Simrishamn
Här sen Sep 2005
Inlägg: 55



Gustav Uhlander skrev:
Momo. Passar perfekt-för mig iaf. Men jag har ju lite märklig kroppsform, benen slutade växa innan resten av kroppen sas.


Ja men då borde du ju köpa Alfa istället...

182cm med 30" "inseam" när man köper jeans... Italiensk passar utmärkt....


N

_________________
Niclas Ericson

1969 Alfa Bertone | 2006 SAABaru 9-2X Aero | Snart 2016 Alfa 4C
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Tobbe... skrev:
Gustav Uhlander skrev:
Hmmm vad har du för nav till den där ratten? Skulle vilja få ut min ratt en smula oxå men jag gillar original ratten. Kanske inte e möjligt att behålla den dock?


Momo. Passar perfekt-för mig iaf. Men jag har ju lite märklig kroppsform, benen slutade växa innan resten av kroppen sas.

LeWaN: Long time no see

Lite mer bilder:

Lägg märke till han som sitter brevidoch ger telefonintervju till tjejen sin samtidigt-hon undrar vad det är som är så kul att köra runt runt på samma bana

Bild på ägaren själv, som tuggar på kinden samtidigt som jag funderar på exakt hur lösningen på lösskutna tryckslangar ska bli-en vecka senare hittade jag problemet som bestod av taskiga gängor

För er som undrar vart dimljusen är så ligger dom hemma i garaget. Är kluven till om dom ska monteras tillbaka öht, eller om det ska bli luftstyrningar till bromsarna istället? Snyggare med, bättre utan-OM jag kan hitta plats för slangarna dvs-det är TRÅNGT på sina ställen där bakom!


Ahhh ok jag har ju då rakt motsatta problem. På tok fär långa ben så jag når inte riktigt ratten på ett vettigt sätt om jag sätter stolen i det läget jag vill ha. Hmmm du har ingen koll på om ratten kom närmare dig??? [/code]

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
Krille_hlm skrev:
Ingen hjälm vid bankörning



Jag visste att den kommentaren skulle komma, det var bara en tidsfråga...

Vi var på väg att sopa banan efter att en 740 som var med hade provat om sandfållan funkade som det är tänkt.

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
Gustav Uhlander skrev:
Tobbe... skrev:
Gustav Uhlander skrev:
Hmmm vad har du för nav till den där ratten? Skulle vilja få ut min ratt en smula oxå men jag gillar original ratten. Kanske inte e möjligt att behålla den dock?


Momo. Passar perfekt-för mig iaf. Men jag har ju lite märklig kroppsform, benen slutade växa innan resten av kroppen sas.

LeWaN: Long time no see

Lite mer bilder:

Lägg märke till han som sitter brevidoch ger telefonintervju till tjejen sin samtidigt-hon undrar vad det är som är så kul att köra runt runt på samma bana

Bild på ägaren själv, som tuggar på kinden samtidigt som jag funderar på exakt hur lösningen på lösskutna tryckslangar ska bli-en vecka senare hittade jag problemet som bestod av taskiga gängor

För er som undrar vart dimljusen är så ligger dom hemma i garaget. Är kluven till om dom ska monteras tillbaka öht, eller om det ska bli luftstyrningar till bromsarna istället? Snyggare med, bättre utan-OM jag kan hitta plats för slangarna dvs-det är TRÅNGT på sina ställen där bakom!


Ahhh ok jag har ju då rakt motsatta problem. På tok fär långa ben så jag når inte riktigt ratten på ett vettigt sätt om jag sätter stolen i det läget jag vill ha. Hmmm du har ingen koll på om ratten kom närmare dig??? [/code]



Ratten med rattnav bygger ganska exakt 1 cm mer än originalratten, men nu när jag för det på tal slår det mig att jag har även förlängt navet med en bit av ett annat rattnav
Hmmm...jag ska se om jag kan mäta lite nån dag så kan du få en exakt siffra på skillnaden i djupled, jag har en originalratt hängande att mäta på-det gäller ju bara att komma ihåg att göra det
Det är den fyrekrade ratten du har, eller?

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Tobbe... skrev:
Det är den fyrekrade ratten du har, eller?

Han har den 3-ekrade utan airbag.

Jag tycker du ska köpa luftintagen, mycket snyggare än med dimljusen.
Sen kan du sälja dimljusen dyrt om det är nån som vill köpa dom...

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
Ja, sälja dimljusen dyrt kan ju inte vara ngt problem med tanke på nypris
....å andra sidan måste dom ju säljas dyrt med tanke på vad luftintagen kostar...minns inte pris idag, men som till allt annat till Porsche måste det vara gjort i titan sett till kgpriset

NEo (för oinsatta: Fredrik C:s brorsa) har ju lagt beslag på både en uppsättning luftintag och en uppsättning luftintag med dimljus-och eftersom han inte kan bestämma sig var som ser bäst ut skulle han behålla bägge två

Men...jag ska bara ta reda på vart han har parkerat sin S2a, så ska han få lite nya fel att undersöka när han fått ordning på växellådan -förr eller senare måste han bli tvungen att sälja nån av uppsättningarna billigt till mig

Btw, skulle inte du sälja Porschen? ...billigt till mig?

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Tobbe... skrev:
Ja, sälja dimljusen dyrt kan ju inte vara ngt problem med tanke på nypris
....å andra sidan måste dom ju säljas dyrt med tanke på vad luftintagen kostar...minns inte pris idag, men som till allt annat till Porsche måste det vara gjort i titan sett till kgpriset

NEo (för oinsatta: Fredrik C:s brorsa) har ju lagt beslag på både en uppsättning luftintag och en uppsättning luftintag med dimljus-och eftersom han inte kan bestämma sig var som ser bäst ut skulle han behålla bägge två

Men...jag ska bara ta reda på vart han har parkerat sin S2a, så ska han få lite nya fel att undersöka när han fått ordning på växellådan -förr eller senare måste han bli tvungen att sälja nån av uppsättningarna billigt till mig

Btw, skulle inte du sälja Porschen? ...billigt till mig?



1450:-/sats


2650:-/sats

www.nioelva.se

Vill du höra en hemlis?
Jag vet vart NEo's S2 står..

Porschen är till salu, men dåligt med annonser ute.
Så är du riktigt snäll, så kan du får den för ca 350.000:-
Så jag får en kontantinsats till en GT3 RS... VILL HA!

Men den dagen den sorgen... synd att man inte kan gatregga en gammal 996 Cup vagn från tyskland, det hade varit perfekt annars.

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
NEO
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 442





Tobbe... skrev:
Ja, sälja dimljusen dyrt kan ju inte vara ngt problem med tanke på nypris
....å andra sidan måste dom ju säljas dyrt med tanke på vad luftintagen kostar...minns inte pris idag, men som till allt annat till Porsche måste det vara gjort i titan sett till kgpriset

NEo (för oinsatta: Fredrik C:s brorsa) har ju lagt beslag på både en uppsättning luftintag och en uppsättning luftintag med dimljus-och eftersom han inte kan bestämma sig var som ser bäst ut skulle han behålla bägge två

Men...jag ska bara ta reda på vart han har parkerat sin S2a, så ska han få lite nya fel att undersöka när han fått ordning på växellådan -förr eller senare måste han bli tvungen att sälja nån av uppsättningarna billigt till mig

Btw, skulle inte du sälja Porschen? ...billigt till mig?

_________________
/NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 ::
Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +-
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
NEo skrev:




Hmm...betyder dom där symbolerna att bu bestämt dig för vilken uppsättning du ska sälja till mig?

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Jag vet vart hans bil står så jag kan sälja luftintagen billigt till dig thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi S2 -93
1, 2, 3   >>
20674 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande