Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2639 besök totalt |
Hej alla!
Chalmers Tekniska Högskola har fått äran att arrangera ett 3 dagars seminarie den 23-25 Mars med Claude Rouelle från OptimumG. OptimumG utför konsulttjänster inom fordonsdynamik speciellt anpassat för racing. Jag medverkade på detta seminarie i England 2012 och tyckte det gav mig mycket användbar kunskap som jag tillämpade på Chalmers Formula Student bil. Seminariet innefattar bla. följande områden: * Hantering av däcksdata * Kinematik * Steady state weight transfer * Fjädrar, dämpare och transient weight transfer * Data logging Claude Rouelle har 30 års erfarenhet inom motorsport i bla. F1, CART och Nascar som raceingenjör. För mer info, se bifogat material. Anmälan till seminariet görs på http://www.optimumg.com/training/vehicle-dynamics-seminars/seminar-calendar/ Studenter får rabbatterat pris. Mvh. Ibrahim Bakirci ![]() ![]() _________________ Ibrahim Bakirci, Chalmers Formula Student 2012 |
Hej!
Signup before March 1: Group of 3 or more: EUR425 ($505) Individual Price: EUR475 ($575) Signup after March 1: Group of 3 or more: EUR495 ($595) Individual Price: EUR575 ($700) Du måste skicka ett mail med namn, din email address och en skannad kopia av ditt student ID eller kursschema innan anmälan till Rachel Trapp: rachel.trapp@optimumg.com _________________ Ibrahim Bakirci, Chalmers Formula Student 2012 |
|
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2639 besök totalt |