Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Formel 1 - Malaysia
1, 2   >>
10687 besök totalt
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Återigen verkar Björne ha gjort en fin insats, en total 18:e plats och en tid som är bara 0.2s sämre än Klien. Väldigt bra eftersom Björne antagligen kör på full soppa.. Hursomhelst verkar Michelin-bilarna hänga med bättre nu Jag tror att Renault kommer att bli RIKTIGT farliga detta race. Det var väl förra året som De startade 1-2:a? Alonso tog som sin första pole som yngste förare genom tiderna. thumbs up

Resultat 2:a fredagsträningen:

1 Kimi Räikkönen (FIN) McLaren Mercedes 1:34.395
2 Ralf Schumacher (GER) Williams-BMW 1:34.693 + 0:00.298
3 Mark Webber (AUS) Jaguar 1:35.054 + 0:00.659
4 Michael Schumacher (GER) Ferrari 1:35.094 + 0:00.699
5 Juan Pablo Montoya (COL) Williams-BMW 1:35.100 + 0:00.705
6 Jarno Trulli (ITA) Renault 1:35.115 + 0:00.720
7 Felipe Massa (BRA) Sauber Petronas 1:35.288 + 0:00.893
8 Fernando Alonso (ESP) Renault 1:35.300 + 0:00.905
9 David Coulthard (GBR) McLaren Mercedes 1:35.301 + 0:00.906
10 Rubens Barrichello (BRA) Ferrari 1:35.373 + 0:00.978
11 Jenson Button (GBR) BAR Honda 1:35.407 + 0:01.012
12 olivier Panis (FRA) Toyota 1:35.524 + 0:01.129
13 Ricardo Zonta (BRA) Toyota 1:35.850 + 0:01.455
14 Takuma Sato (JPN) BAR Honda 1:36.292 + 0:01.897
15 Giancarlo Fisichella (ITA) Sauber Petronas 1:36.353 + 0:01.958
16 Christian Klien (AUT) Jaguar 1:36.683 + 0:02.288
17 Anthony Davidson (ENG) BAR Honda 1:36.708 + 0:02.313
18 Bjorn Wirdheim (SWE) Jaguar 1:36.883 + 0:02.488
19 Cristiano Da Matta (BRA) Toyota 1:36.907 + 0:02.512
20 Gianmaria Bruni (ITA) Minardi Cosworth 1:37.818 + 0:03.423
21 Nick Heidfeld (GER) Jordan Ford 1:38.244 + 0:03.849
22 Zsolt Baumgartner (HUN) Minardi Cosworth 1:38.588 + 0:04.193
23 Timo Glock (GER) Jordan Ford 1:38.796 + 0:04.401
24 Giorgio Pantano (ITA) Jordan Ford 1:39.647 + 0:05.252
25 Bas Leinders (BEL) Minardi Cosworth 1:41.485 + 0:07.090

_________________
Rachid Rachid
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

mm, det kan nog bli spännande det här...


_________________
A Eklöw
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Som sagt, det är inget F1-forum här egentligen men en tråd när det är race är ju helt okej. Men inte flera bara....

(F1 hamnar ju inte under eptitetet gräsrotsracing precis )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Som sagt, det är inget F1-forum här egentligen men en tråd när det är race är ju helt okej. Men inte flera bara....

(F1 hamnar ju inte under eptitetet gräsrotsracing precis )


ok flåt

_________________
Rachid Rachid
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347



Jag tror man ska ta in första träningens tider i bilden också för att få en helhetsbild.
M. Schumacher: 1.34.437

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Lennart Mäkinen skrev:
Jag tror man ska ta in första träningens tider i bilden också för att få en helhetsbild.
M. Schumacher: 1.34.437


[gnäll]Börja nu inte igen med märkes o föraridol-glorifiering. Börjar bli LITE tröttsamt.[/gnäll]


F ö verkar det som att det kan bli riktigt spännande på söndag..

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347



Erik (fd Mooseman) skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Jag tror man ska ta in första träningens tider i bilden också för att få en helhetsbild.
M. Schumacher: 1.34.437


[gnäll]Börja nu inte igen med märkes o föraridol-glorifiering. Börjar bli LITE tröttsamt.[/gnäll]
Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag ville ge en mer komplett bild av dagens träning. Som förra året så avstår jag vidare diskussioner i ämnet för en tid.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Jonas Jarlmark
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 379



Vad gör Hr. Webber så högt upp i listan. Tror han att han kör Ferrari eller?

/ Jonas
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Go KIMI!!

The Iceman rules!

o.T, Han har f.ö. hållt upp dörren till herrarnas toalett i stadshuset i Sthlm till mig!!

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Han kanske är färgblind, så han körde verkligen en Ferrari? Brukar inte rött och grönt vara svårt att skilja på...

Angående bråk så brukar ju endel av förarna själva vara bra på att vara lätt osams. Montoya och Ralf köper nog inga dyra julklappar till varandra. Coulthard var lite kul:
Citat:

Q: (Stan Piecha - The Sun) Ralf, after Melbourne Juan Pablo was quoted as saying you nearly had him off the track. Do you have anything to say on that?
RS: Um, the only thing I have to say is that it was a pretty strong move and next time I WILL have him off the track.


DC: Phew, that's brilliant! oh, sorry, I was just meant to think that! I was thinking how mild the question was, because I was thinking you would have said something a bit more like `Juan Pablo said you were an idiot...' you know, really wind him up, but you didn't need to!

Q: (Stan Piecha) Do you feel that strongly about it?
RS: No, it was just a move that was based on me making space for him, which I did not, obviously because that early in the race I did not want to put our positions into danger on the basis of scoring as much as possible and getting the best out of the weekend. I just think that move was not the right thing to do at the time.

Q: (Stan Piecha) And have you had a word with him about it?
RS: I don't need to say anything about it, other than what I said before.

Williams har haft en förmåga att ha förare som inte alltid är sams... Piquet och Mansell var ju lagom goda vänner, speciellt efter Piquets uttalande om att Mansells fru var ful.
Att döma av Zanardis nyutkomna bok var väl inte Ralf en av hans bästa vänner heller, när de var stallkompisar. Ralf missade visst få tillfällen att hånande kommentera Zanardis (brist på) fart på banan, samt efteråt kommentera att det var hans psykningar som knäckte Zanardi.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



RS Patrik skrev:
Go KIMI!!

The Iceman rules!

o.T, Han har f.ö. hållt upp dörren till herrarnas toalett i stadshuset i Sthlm till mig!!

Klar mötte-Lassie varing på den! thumbs up

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



AndersY skrev:
RS Patrik skrev:
Go KIMI!!

The Iceman rules!

o.T, Han har f.ö. hållt upp dörren till herrarnas toalett i stadshuset i Sthlm till mig!!

Klar mötte-Lassie varing på den! thumbs up


Den "varingen" bjuder jag på

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:
Att döma av Zanardis nyutkomna bok var väl inte Ralf en av hans bästa vänner heller, när de var stallkompisar. Ralf missade visst få tillfällen att hånande kommentera Zanardis (brist på) fart på banan, samt efteråt kommentera att det var hans psykningar som knäckte Zanardi.


Var hittar man den boken. Alezandro är ju en av få racerförare som åtminstonde verkar vara en trevlig person. Och åren i Cart glömmer man ju inte i första taget.

I år ska jag följa ETCC noggrant.

_________________
Johan Rådlund
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
[quote="JohanR"]
Citat:

I år ska jag följa ETCC noggrant.


Rydell kör ju Seat Hoppas de blir konkurrenskraftiga iår! Vill se härliga Rydell-race igen

_________________
Rachid Rachid
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



En fascinerande sak med F1 är hur mycket snabbare det går varje år. De flesta serier med hyfsat stabila reglementen brukar ju inte förbättra sig särskilt mycket mellan åren, men i F1 går det nästan alltid snabbare om man inte gör allt för stora förändringar. Detta trots att det alltid brukar vara lite försämringar som att motorn skall hålla hela helgen, framvingen höjs, element försvinner i bakvingen, högre krockkrav, etc. Dessutom ifrån en nivå som ingen annan serie är i närheten av. En Porsche Super Cup-bil skulle t.ex. bli varvad varannat varv om han körde mot en F1:a. När både CART och F1 körde i Montreal så såg man även där vilken stor skillnad det var mot den serie som troligen har de näst snabbaste bilarna.

Snabbaste varven har i Malaysia varit 1.38 för två år sedan, 1.36 ifjol och nu lär det väl hamna på höga 1.32, eller nåt liknande, med tanke på att kvalet gick på 1.33 och loppets snabbaste varv brukar vara några tiondelar under det. Detta trots att reglementet egentligen skulle ge långsammare bilar.

Undrar var det slutar? Jag har för mig att motorreglementet inte får ändras utan medgivande ifrån alla stall, förrän efter 2007 och detsamma gäller väl andra större modifieringar, antar jag. Så 10% till kan det kanske bli?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
AndersY skrev:
En fascinerande sak med F1 är hur mycket snabbare det går varje år. De flesta serier med hyfsat stabila reglementen brukar ju inte förbättra sig särskilt mycket mellan åren, men i F1 går det nästan alltid snabbare om man inte gör allt för stora förändringar. Detta trots att det alltid brukar vara lite försämringar som att motorn skall hålla hela helgen, framvingen höjs, element försvinner i bakvingen, högre krockkrav, etc. Dessutom ifrån en nivå som ingen annan serie är i närheten av. En Porsche Super Cup-bil skulle t.ex. bli varvad varannat varv om han körde mot en F1:a. När både CART och F1 körde i Montreal så såg man även där vilken stor skillnad det var mot den serie som troligen har de näst snabbaste bilarna.

Snabbaste varven har i Malaysia varit 1.38 för två år sedan, 1.36 ifjol och nu lär det väl hamna på höga 1.32, eller nåt liknande, med tanke på att kvalet gick på 1.33 och loppets snabbaste varv brukar vara några tiondelar under det. Detta trots att reglementet egentligen skulle ge långsammare bilar.

Undrar var det slutar? Jag har för mig att motorreglementet inte får ändras utan medgivande ifrån alla stall, förrän efter 2007 och detsamma gäller väl andra större modifieringar, antar jag. Så 10% till kan det kanske bli?


Schumi toh pole med 1.33 blankt....Det går något oerhört fort! Webber tvåa Alonso var snabbast på första kvalet men snurrade i andra Hoppas det händer något som förhindrar Schumis framfart imorgon, vill inte se ännu ett Australien-lopp >

_________________
Rachid Rachid
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Jonas Jarlmark skrev:
Vad gör Hr. Webber så högt upp i listan. Tror han att han kör Ferrari eller?

/ Jonas
Vad är det för fel på honom då? Bara för att någon förare som inte har samma förutsättningar som vissa andra kommer högre upp på listan under tidskvalet så ska det klankas ner på honom direkt. Personligen så tycker jag inte att det är spännande om ett par kända förare ligger i topp lopp efter lopp , det är spännande med lite förändringar Det kan väl inte vara spännande om Schumacher vinner imorgon igen thumbs down

_________________

--VVTS--
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
Jonas Jarlmark skrev:
Vad gör Hr. Webber så högt upp i listan. Tror han att han kör Ferrari eller?

/ Jonas
Vad är det för fel på honom då? Bara för att någon förare som inte har samma förutsättningar som vissa andra kommer högre upp på listan under tidskvalet så ska det klankas ner på honom direkt. Personligen så tycker jag inte att det är spännande om ett par kända förare ligger i topp lopp efter lopp , det är spännande med lite förändringar Det kan väl inte vara spännande om Schumacher vinner imorgon igen thumbs down


Hoppas verkligen inte att Schumi vinner imorgon, det skulle ju ta musten ur mästerskapet efter bara 2 tvälingar. Fast det känns som om det redan är försent. Den fart som Ferrari och Schumi uppvisat gör ju en deprimerad. Schumi är ju säkerheten själv också Kör som en gud, det kan ingen ta ifrån honom.
Morgondagens hjälte tippar jag på att Alonso bli med en uppkörning från sistaplats till en 5:e Håller tummarna på Webber också, kör han bra betyder det ju att Wirdheim sköter sitt jobb thumbs up

_________________
Rachid Rachid
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tycker att G.Bruni utnyttjade sin Minardi på bästa sätt. 16.e plats på griden och snygg körning imponerar på mig thumbs up

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Maciek Matwiejczuk skrev:
Jonas Jarlmark skrev:
Vad gör Hr. Webber så högt upp i listan. Tror han att han kör Ferrari eller?

/ Jonas
Vad är det för fel på honom då? Bara för att någon förare som inte har samma förutsättningar som vissa andra kommer högre upp på listan under tidskvalet så ska det klankas ner på honom direkt. Personligen så tycker jag inte att det är spännande om ett par kända förare ligger i topp lopp efter lopp , det är spännande med lite förändringar Det kan väl inte vara spännande om Schumacher vinner imorgon igen thumbs down


Nu hajjar jag inte var du får att Jonas är negativ till Webber ifrån.
Han är nog likt oss andra mkt imponerad! thumbs up
Jaggan verkar gå bra i år och Webber är en riktigt duktig kille verkar det oxå som.

Sen att Kristian är ett riktigt Minardifan visste vi ju redan...
Kul att ngn inte är som alla andra.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Andreas Lidström skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Jonas Jarlmark skrev:
Vad gör Hr. Webber så högt upp i listan. Tror han att han kör Ferrari eller?

/ Jonas
Vad är det för fel på honom då? Bara för att någon förare som inte har samma förutsättningar som vissa andra kommer högre upp på listan under tidskvalet så ska det klankas ner på honom direkt. Personligen så tycker jag inte att det är spännande om ett par kända förare ligger i topp lopp efter lopp , det är spännande med lite förändringar Det kan väl inte vara spännande om Schumacher vinner imorgon igen thumbs down


Nu hajjar jag inte var du får att Jonas är negativ till Webber ifrån.
Han är nog likt oss andra mkt imponerad! thumbs up
Jaggan verkar gå bra i år och Webber är en riktigt duktig kille verkar det oxå som.

Sen att Kristian är ett riktigt Minardifan visste vi ju redan...
Kul att ngn inte är som alla andra.
Jag kanske över reagerade men jag blir så trött på alla som går och tjötar om Schumacher hittan och dittan , att han är bäst , har den bästa bilen . Fattar inte att folk kan vara så enkel spåriga och snöa in på en enda förare

_________________

--VVTS--
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Formel 1 - Malaysia
1, 2   >>
10687 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande