Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Resultat Race 2 Mugello 030112 - Server#4
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (5313 totalt)
RG
Tyresö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 10



Grattis Kalle till vinsten på server #4, du är blixtrande snabb på Mugello!

Ber om ursäkt om det laggade för er när jag återanslöt till servern (#4) ett par gånger i början av kvalet. Jag fick nämligen 2 bilar med på listan och när jag sedan lämnade depån så var det 2 bilar i ett, en dålig variant av dubbelseende vilket inte var någon höjdare... En omstart av spelet lyckades få servern att släppa min tidigare anslutning. Det blev bara 4 stackars kvalvarv...

Själv kom jag lite dåligt förberedd till Mugello, alldeles för få varv i ryggen för att fintrimma setupen på Porschen. Jag valde standard "DA" setup i sista stund med undantagen mjukare däck samt mindre soppa avsedd för kval. Med förra racet i åtanke där något gick snett mellan klienten och servern och jag missade starten med ett par minuter så vågade jag inte göra några ändringar precis innan sessionsbytet, så det blev till att köra race med kvalsetup. thumbs up
Fick kämpa hårt för att spara på däcken under de 11 varven, Mugellobanan är INTE snäll mot mot däcken om man försöker hålla ett någorlunda tempo, det fick jag snabbt erfara!

Tack än en gång för bra hosting, det flöt på bra tycker jag!

Mvh

_________________
Rickard Gardbrant
BMWCS + BMWSC

BMW 323ti -98
BMW 535d -07
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Tack för det! Roligt att höra att det flöt på bra!

Ja, jag märkte att det var nåt mysko med dina bilar. Du hoppade in och ut.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Veckans bissara händelser:
Kommer in i spelet så där 16,45. Ute i god tid som vanligt...och efter att jag ställt in ratten så går det t.o.m. att ta sig runt banan. Det mesta flyter på, förrutom när R Gardebrant kämpar förtvivlat med att komma in i spelet (ingen kritik, hade antagligen gjort samma grej) då laggar det lite.

Kvalet börjar, och varven börjar sitta. DÅ, på väg ut på rakan har precis börjat ladda fullt på tvåan laggar det, sssaaaattaaann occkså det var ju ett bra varv! Men det var bara början. Plötsligt ändras vyn, och jag befinner mig, fortfarande i min Porsche, 30 METER ÖVER BACKEN, FLYGANDES UTMED MÅLRAKAN, I FEL FÄRDRIKTNING! Det kom som en liten överraskning kan jag säga. "Dimper ner" strax innan bromspunkten och reder upp det. Lyckas sätta en 1,55-tid och är nöjd med det.

Står som trea i racet och gör en halvdan start, men är med ner i startkurvan. Kalle är lustigt nog "bara" tvåa men mer är nog att vänta. Jodå, snart var den ledande Porschen lite strassad och ordningen återställd. Även jag kommer om när Fresingerbilen besöker en grusfålla, och jag är nu tvåa, ett par sek bakom.
Tror det var nu jag plötsligt ser en Ferrari stående mitt på vänster sida av startrakan, vid mållinjen ungefär, så jag håller till höger och laddar. Men precis när jag passerar flyttas bilen till mitt spår och jag passerar igenom det utan kollision. Fast jag är fortfarande tvåa enl. dataloggen. Fast detfinns ingen tid till killen framför längre...
Datorn rättar sig dock efter ett halvvarv, då jag återigen är att par sek efter. DÅ KOMMER NÄSTA RYCK: Rakan igen, nu med sexan i runt mållinjen. Befinner mig plötsligt på högra hjulparet utmed depåmuren i sådär 250km/h och med ett stort grått streck över halva skärmen. Den här gången släpper det dessutom inte förrän 75 m innan grusfållan. Och då jag tabbar mig med kopplingen (behöver den för att reda returer) är det gonatt efter 4 varv.

Får se om jag orkar att komma igen...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Racingsimulatorer
Resultat Race 2 Mugello 030112 - Server#4
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (5313 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande