Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses
<<   1, 2, 3 ... , 10, 11, 12   >>
49999 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Naqref skrev:
P.P. skrev:
Magnus Thomé skrev:
Är det någon mer än jag som känner sig lurad? Alltså inte att jag är lurad. Bara känns förvirrat Allt detta kaos och ståhej och sen så är allt tillbaka till nollpunkten - som om inget hade hänt. Känns liksom lite som "ehh... va fan hände "


Näe, jag känner mig bara luttrad. Det är inte så många år sen det på "allvar" snackades om en utbrytarliga inom F1. Och kan de, så kan alla.


+1. Allt handlar om förhandlingsläge. Det är en slags ekonomisk demokrati. Har man tillräckligt många bakom sig så vinner man förhandlingsposition.


Jo, det har jag förstått hela resan men nog tusan spelade man högt, för jag ser att det absolut fanns en reell risk för två suriga läger och härdsmälta för team och racingserier. De spelade ett onödigt hårt och högt spel, dessutom med andra som insats.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Lars Gustafsson skrev:
Fastlane skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Fastlane skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Matz olli skrev:


Mer db= mer publik

Låt sbf verka för det som dess medlemmar önskar.

Så fungerar ett förbund med lite balans.

Jag önskar att de 10 miljoner sbf och rf "slösade" bort i rättegången mot sma. I stället gått till att stämma röva av gnällbänken


Så du tycker SBF skulle lägga 10 milj på att försöka öka publikmängden på dom "publikfria" tävlingar som 99.9 % av medlemarna kör. Mmmm låter ju som en strålande idè.




Och varför är de publikfria?


Gissar att lagstiftningen i Sverige ställer mycket högre krav på arrangörer vid "publika" tillställningar.


Publik ökar utgifterna men möjliggör intäkter. Publik skapar intresse från sponsorer vilket också ökar intäkter.

Synergi.


Och allt detta bara genom att bilarna låter mera, låter helt otroligt...

Hur många småserier i landet är det som tar betalt av puplik? Ööhh, nää. det var visst ingen.
Då måste man ju fråga sig varför inte. Publiken måste ju ha stömat till banorna innan den nya 95 dB regeln kom. Nähä, inte det heller.

Handen på hjärtat så handlar det nog mest om att det är skitjobbigt att behöva bygga om bilen.


Inte endast.

Helt rätt att det är för många serier, färre hade varit bättre.

Det är inte en orsak till att det gått utför.

95 dB gränsen är väl snarare grädde på moset så att säga.

Ljud har en större betydelse än vad man kan tro, drar en lite historia hur det började för mig.

Körde lite alfa och så på sent 90tal början av 2000 och tyckte det var rätt kul med bilar, bana osv. Åkte med till Anderstorp för att kolla ETCC lajv. Väl där vart jag inte speciellt farcinerad av ETCC på bana, det såg slött ut och lät inget - det var roligare att strosa runt i depån men det var en annan klass som fångade mitt fulla intresse på banan. FIA GT med massor av GT3or, vipers, Ferrari 550, 360, mclaren gtr, lister storm. Det lät som ljuv musik och det lät HÖGT! Gick kanske inte så fort men ljud och bild upplevelsen var total - jag var hooked for life.

Därför ligger GT bilar mig varmast om hjärtat, jag kan inte hjälpa det :-D

Så nog fn spelar ljudet roll, det kan du aldrig prata bort.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Magnus Thomé skrev:
Naqref skrev:
P.P. skrev:
Magnus Thomé skrev:
Är det någon mer än jag som känner sig lurad? Alltså inte att jag är lurad. Bara känns förvirrat Allt detta kaos och ståhej och sen så är allt tillbaka till nollpunkten - som om inget hade hänt. Känns liksom lite som "ehh... va fan hände "


Näe, jag känner mig bara luttrad. Det är inte så många år sen det på "allvar" snackades om en utbrytarliga inom F1. Och kan de, så kan alla.


+1. Allt handlar om förhandlingsläge. Det är en slags ekonomisk demokrati. Har man tillräckligt många bakom sig så vinner man förhandlingsposition.


Jo, det har jag förstått hela resan men nog tusan spelade man högt, för jag ser att det absolut fanns en reell risk för två suriga läger och härdsmälta för team och racingserier. De spelade ett onödigt hårt och högt spel, dessutom med andra som insats.


Mina rena spekulationer men jag undrar om inte STCC blev lite för euforiska av möjligheterna av KKV domen, möjligheter vilka absolut finns ur deras egna perspektiv. Vad jag tror de i samma andetag helt missbedömde var intresset och/eller möjligheterna hos arrangerade klubbar och deltagande förare/team att lämna/verka utanför SBF.

Det har framgått att samarbetsgruppen av banor och klubbar som togs fram den 8:e mars blir kvar.
Ursprungliga syftet för samarbetsgruppen var för att genomföra SM som en följd av STCC AB:s annonserade avhopp, mötet idag planerades för ett möte med denna samarbetsgrupp och inte i första hand som ett möte för fortsatt förhandling med STCC AB, men tidpunkten blev ändå en (sista?) möjlighet för förhandlingslösning.
En möjlighet som togs tillvara.
Både SBF och STCC AB kommer att försöka framstå som vinnare men ett som är säkert är att de stora förlorarna av förhandlingsprocessen i slutändan enbart är förarna och teamen, då övriga inblandade kan överleva ändå på nåt sätt (som alltid).

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Ordination till racingsverige:



...att intas vid varje känsla av att racing inte egentligen är på skoj.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Magnus,

tack för utmärkt och balanserad bevakning av frågan. thumbs up

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



RBC-Lars skrev:
Magnus,

tack för utmärkt och balanserad bevakning av frågan. thumbs up
+1 får jag tillägga för att balansera min (inte helt oseriöst menade) blajning och för att jag tycker så. thumbs up

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Lars Gustafsson skrev:
Fastlane skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Fastlane skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Matz olli skrev:


Mer db= mer publik

Låt sbf verka för det som dess medlemmar önskar.

Så fungerar ett förbund med lite balans.

Jag önskar att de 10 miljoner sbf och rf "slösade" bort i rättegången mot sma. I stället gått till att stämma röva av gnällbänken


Så du tycker SBF skulle lägga 10 milj på att försöka öka publikmängden på dom "publikfria" tävlingar som 99.9 % av medlemarna kör. Mmmm låter ju som en strålande idè.




Och varför är de publikfria?


Gissar att lagstiftningen i Sverige ställer mycket högre krav på arrangörer vid "publika" tillställningar.


Publik ökar utgifterna men möjliggör intäkter. Publik skapar intresse från sponsorer vilket också ökar intäkter.

Synergi.


Och allt detta bara genom att bilarna låter mera, låter helt otroligt...

Hur många småserier i landet är det som tar betalt av puplik? Ööhh, nää. det var visst ingen.
Då måste man ju fråga sig varför inte. Publiken måste ju ha stömat till banorna innan den nya 95 dB regeln kom. Nähä, inte det heller.

Handen på hjärtat så handlar det nog mest om att det är skitjobbigt att behöva bygga om bilen.


Icke så.. bygga bil är det minsta problemet.
Jag har hållit på med detta ett tag så jag kommer allt ihåg när något stolpskott på sbf helt sonika och omotiverat kom på den briljanta idén att sänka från 110 dB till 100...då vart de värre med ombyggnad.

Sen dess har publiken på de tävlingar som faktiskt körs som publiktävling minskat stadigt till nästan ingenting. .

Klubbtävlingar är väl trevligt. Men det är inte det jag åsyftar. Det finns ett behov av tävlingsmomentet för att kunna få fram nya talanger och alla kan inte köra stcc, camaro eller porschecup..

Jag hoppas att det är många som följer den här tråden och jag brukar inte ha några åsikter här på rejsa men någonstans går gränsen.

25 säsonger med sbf licens och det blir bara dummare agerade för varje år.

Ett förbund skall verka för alla sina medlemmar inte bara för en handfull i elitserien.

Så nu tar jag mig ton. Vore väl fel att stilla tigande bara se på när snäppet under elitracingen faller i graven helt och det bara blir klubbracing och stcc kvar.

Sbf borde ta sitt ansvar och fokusera på annat än stcc.

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)

Med vänliga hälsningar och nuförtiden en bestämd åsikt

Matz Olli

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



dubbelpost

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Matz olli skrev:
Icke så.. bygga bil är det minsta problemet.
Jag har hållit på med detta ett tag så jag kommer allt ihåg när något stolpskott på sbf helt sonika och omotiverat kom på den briljanta idén att sänka från 110 dB till 100...då vart de värre med ombyggnad.

Sen dess har publiken på de tävlingar som faktiskt körs som publiktävling minskat stadigt till nästan ingenting. .

Klubbtävlingar är väl trevligt. Men det är inte det jag åsyftar. Det finns ett behov av tävlingsmomentet för att kunna få fram nya talanger och alla kan inte köra stcc, camaro eller porschecup..

Jag hoppas att det är många som följer den här tråden och jag brukar inte ha några åsikter här på rejsa men någonstans går gränsen.

25 säsonger med sbf licens och det blir bara dummare agerade för varje år.

Ett förbund skall verka för alla sina medlemmar inte bara för en handfull i elitserien.

Så nu tar jag mig ton. Vore väl fel att stilla tigande bara se på när snäppet under elitracingen faller i graven helt och det bara blir klubbracing och stcc kvar.

Sbf borde ta sitt ansvar och fokusera på annat än stcc.

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)

Med vänliga hälsningar och nuförtiden en bestämd åsikt

Matz Olli


Japp, du har rätt

Det var bättre förr och SBF har inte en siffra rätt.

Helt klart slösade SBF bort 10 milj på stämningen av Skoghag när dom istället kunnat stödja svensk motorsport genom att "stämma röva av gnällbänken" för att vi ska kunna låta mer på banorna.

När jag var ung så satt man obältad i bilen, det fanns bara två tv kanaler och det var inte ett dugg farligt att röka.Men som tur är så går utveckligen framåt.

Så ja, jag har oxå varit med en stund

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Fredrik - SLC skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Fastlane skrev:


Och varför är de publikfria?


Gissar att lagstiftningen i Sverige ställer mycket högre krav på arrangörer vid "publika" tillställningar.


Njae, det gör faktiskt inte lagen...... för som arrangör så har du samma krav på skydd mot publik oavsett om det är "Publikfritt" eller officiell publiktävling....

däremot så kan polisen ställa krav på polisbevakning och även debitera det om det är stora publiktävlingar som då drivs av Aktiebolag och inte ideella föreningar.


Som jag förstått det, så är det dyrare att arrangera ett publikarrangemang, än ett publikfrit hos SBF.
Och arrangerar man ett publikfritt.....kan man inte marknadsföra det.

Ang ljud, så tycker jag inte det passar i denna tråd. Men vi var först att åka med ljuddämpare i Sverige.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Matz olli skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Fastlane skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Fastlane skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Matz olli skrev:


Mer db= mer publik

Låt sbf verka för det som dess medlemmar önskar.

Så fungerar ett förbund med lite balans.

Jag önskar att de 10 miljoner sbf och rf "slösade" bort i rättegången mot sma. I stället gått till att stämma röva av gnällbänken


Så du tycker SBF skulle lägga 10 milj på att försöka öka publikmängden på dom "publikfria" tävlingar som 99.9 % av medlemarna kör. Mmmm låter ju som en strålande idè.




Och varför är de publikfria?


Gissar att lagstiftningen i Sverige ställer mycket högre krav på arrangörer vid "publika" tillställningar.


Publik ökar utgifterna men möjliggör intäkter. Publik skapar intresse från sponsorer vilket också ökar intäkter.

Synergi.


Och allt detta bara genom att bilarna låter mera, låter helt otroligt...

Hur många småserier i landet är det som tar betalt av puplik? Ööhh, nää. det var visst ingen.
Då måste man ju fråga sig varför inte. Publiken måste ju ha stömat till banorna innan den nya 95 dB regeln kom. Nähä, inte det heller.

Handen på hjärtat så handlar det nog mest om att det är skitjobbigt att behöva bygga om bilen.


Icke så.. bygga bil är det minsta problemet.
Jag har hållit på med detta ett tag så jag kommer allt ihåg när något stolpskott på sbf helt sonika och omotiverat kom på den briljanta idén att sänka från 110 dB till 100...då vart de värre med ombyggnad.

Sen dess har publiken på de tävlingar som faktiskt körs som publiktävling minskat stadigt till nästan ingenting. .

Klubbtävlingar är väl trevligt. Men det är inte det jag åsyftar. Det finns ett behov av tävlingsmomentet för att kunna få fram nya talanger och alla kan inte köra stcc, camaro eller porschecup..

Jag hoppas att det är många som följer den här tråden och jag brukar inte ha några åsikter här på rejsa men någonstans går gränsen.

25 säsonger med sbf licens och det blir bara dummare agerade för varje år.

Ett förbund skall verka för alla sina medlemmar inte bara för en handfull i elitserien.

Så nu tar jag mig ton. Vore väl fel att stilla tigande bara se på när snäppet under elitracingen faller i graven helt och det bara blir klubbracing och stcc kvar.

Sbf borde ta sitt ansvar och fokusera på annat än stcc.

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)

Med vänliga hälsningar och nuförtiden en bestämd åsikt

Matz Olli


Jag är benägen att hålla med Lars Gustavsson.
Nu får jag väl fan men:
Publiken finns inte, jag är ytterst tveksam om det är dB sänkningar som orsakat detta, snarare har det skett samtidigt som allmänheten fått fler och fler andra alternativ avseende utbud. Det har också funnits publik som avstått pga högt ljud, tex barnfamiljer. Man kan alltid drömma tillbaka men det löser knappast nuvarande 95dB, vilket är ett faktum för banor som SBF har rättat sig efter, inte uppfunnit.
Tror allmänheten fortfarande att om man håller sig utanför SBF så får man bullra mer? Det SBF "hittat på" är att lägga ribban på samma nivå som gäller för många banor pga myndighetsbeslut, och utan någon flexibilitet. Suger det? Ja. Vem skall vi då lobba mot? SBF eller politikerna?
Flexibiliteten kan man ju alltid diskutera men då skall man vara medveten om att det enda det skapar är diskussioner och tjafs på banorna vid varje tillfälle.

Jag sticker ut hakan och påstår att SBF har en helt annan uppmärksamhet åt racingverksamhet på klubbnivå än för ett år sedan. Det har inte visat sig ännu men hoppas och tror att det kommer positiva nyheter inom området.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Diskussionen om dB-regeln hör inte hemma här, men Magnus skrev ett par grejor jag bara inte kan låta glida förbi. Jag håller nämligen väldigt mycket inte med dig här Magnus:
Magnus Bengtsson skrev:
Publiken finns inte, jag är ytterst tveksam om det är dB sänkningar som orsakat detta, snarare har det skett samtidigt som allmänheten fått fler och fler andra alternativ avseende utbud.
Då vi körde SSM och Falkenberg Classic 2012 kom det tusentals besökare!

Magnus Bengtsson skrev:
Vem skall vi då lobba mot? SBF eller politikerna?
Det är JUST HÄR som denna regel suger som mest fett! Vårt förbund, som ska jobba FÖR svensk motorsport ska lobba mot politikerna! Det är DERAS uppgift och det är DÄRFÖR vi HAR ett motorsportsförbund.

SBF införde dB-regeln för att det var banägarnas sista chans till skydd från kommunerna. Varför behövde banorna denna hjälp? För att SBF totalt misslyckats med att försvara racingens rätt till rättvis bedömning i ljudfrågan. Varför misslyckades man? För att man inte ens har försökt!! SÅ enkelt är det!

Genom att införa denna regel vingklipper man alla som har någon som helst motivation till att försöka påverka oppinionen och politikerna, för den regel vårt eget förbund instiftat ÄR STRÄNGARE! Hur ska man kunna motivera en lagändring om vårt eget förbund ändå har begränsat oss mer?!! Vad skulle vara poängen?

Ursäkta utsvävningen.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bra med tankar kring racing i Sverige thumbs up

-------------------------------------------------------------------------------

När det gäller 95 dBgränsen:

Istället för att lägga krut på att diskutera om och hur regeln påverkar så tycker jag att alla som
är intresserade av frågan lägger krut på att diskutera om och hur man kan påverka regeln.

För även om det finns olika åsikter vilken påverkan ljudnivåregeln har så är vi nog överens om att en högre gräns vore okej liksom



Här finns diskussion kring ljudnivåfrågan för de som vill försöka påverka : https://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=93

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det här tycker jag är så viktigt så jag tar i så jag spricker och sätter det i fetstil:

Jag anser att SBF idag sitter i ett läge där det är dags att skala ner och fokusera på kärnverksamheten. Och att tydligt formulera vad kärnverksamheten är.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Torkel K skrev:
Vårt förbund, som ska jobba FÖR svensk motorsport ska lobba mot politikerna! Det är DERAS uppgift och det är DÄRFÖR vi HAR ett motorsportsförbund.

SBF införde dB-regeln för att det var banägarnas sista chans till skydd från kommunerna. Varför behövde banorna denna hjälp? För att SBF totalt misslyckats med att försvara racingens rätt till rättvis bedömning i ljudfrågan. Varför misslyckades man? För att man inte ens har försökt!! SÅ enkelt är det!

Genom att införa denna regel vingklipper man alla som har någon som helst motivation till att försöka påverka oppinionen och politikerna, för den regel vårt eget förbund instiftat ÄR STRÄNGARE! Hur ska man kunna motivera en lagändring om vårt eget förbund ändå har begränsat oss mer?!! Vad skulle vara poängen?

Ursäkta utsvävningen.

VI är SBF (dvs de som är SBF medlemmar), kanske dags att sluta med att betrakta SBF som "dom" och istället i egenskap av VI bemöta och lobba mot politiker och myndigheter?

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Magnus Thomé skrev:
Jag anser att SBF idag sitter i ett läge där det är dags att skala ner och fokusera på kärnverksamheten. Och att tydligt formulera vad kärnverksamheten är.
Mycket väl uttryckt!

Magnus Bengtsson skrev:
VI är SBF (dvs de som är SBF medlemmar), kanske dags att sluta med att betrakta SBF som "dom" och istället i egenskap av VI bemöta och lobba mot politiker och myndigheter?
Du och jag må vara medlemmar, men vi sitter knappast i beslutande position och JAG får i alla fall ingen som helst av lön av SBF. Som Magnus tydligt bevisat har vi faktiskt inte ens tillgång till det underlag som de beslutande väger sina beslut mot, som t ex STCCs kravlista.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5495



Matz olli skrev:

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)


Vad har du för källa som säger att RF betalat notan?

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Magnus Bengtsson skrev:
VI är SBF (dvs de som är SBF medlemmar), kanske dags att sluta med att betrakta SBF som "dom" och istället i egenskap av VI bemöta och lobba mot politiker och myndigheter?


Vi är klubbarna. Och överlag nog också distrikten. Men jag håller inte med om att vi är SBF. Tyvärr. Min åsikt är att den demokratiska strukturen som förbundet är uppbyggt på tyvärr gör att det finns ett avstånd mellan vi medlemmar och SBFs ledning. Det är förvånansvärt bökigt att påverka den demokratiska vägen.

Den väg som går att påverka - den väg som används framgångsrikt av en hel del - är att ha personlig kontakt direkt in i utskotten. Men inte alla typer av frågor kan gå den vägen, vissa frågor passar helt enkelt inte in i något utskott. Och för de frågorna är den demokratiska korrekta vägen oändligt lång.

Att den ofta använda och fungerande vägen att påverka, via utskotten, är odemokratisk bör man kanske också notera.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
dstr skrev:
Matz olli skrev:

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)


Vad har du för källa som säger att RF betalat notan?


Jag skrev här på Rejsa att jag fått ett mycket rakt besked av Tomas Jansson per telefon att RF tagit hela kostnaden. Tyvärr fick jag inga summor angivna, dvs hur mycket extra RF skjuter till för just detta. Det kan ju finnas lite gummiband i definitionen "hela". Jag gissar att SBF inte får extra från RF för alla interna arbetstimmar med lönekostnad som lagts på tvisten. Som ett exempel på gummiband av defintionen "hela" alltså.


EDIT:
"10 miljoner" är den högsta summan jag hört än så länge. Externa kostnader jag hört ligger väl mellan 5 och 7 miljoner. Inte för att principfrågan kring handlandet påverkas av eventuell skillnad mellan 10 en lägre siffra på "bara" 7

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



dstr skrev:
Matz olli skrev:

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)


Vad har du för källa som säger att RF betalat notan?


Det stod i något tidningsklipp eller som svar på frågor till SBF.
Men det är så många trådar som korsar vrandra i detta ämne...så jag kan inte hitta det nu.
Sanningshalten i det, har jag ingen aning om.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
dstr skrev:
Matz olli skrev:

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)


Vad har du för källa som säger att RF betalat notan?


Det stod i något tidningsklipp eller som svar på frågor till SBF.
Men det är så många trådar som korsar vrandra i detta ämne...så jag kan inte hitta det nu.
Sanningshalten i det, har jag ingen aning om.


På förstasidan www.rejsa.nu


_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses
<<   1, 2, 3 ... , 10, 11, 12   >>
49999 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande