Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12
49999 besök totalt
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



dstr skrev:
Matz olli skrev:

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)


Vad har du för källa som säger att RF betalat notan?


läst på rejsa. i denna tråd och tror att det var magnus som itntervjuade T.johansson, sbf... hittar inte den nu.. men den kändes 100%..

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5496



Magnus Thomé skrev:

På förstasidan www.rejsa.nu


Du refererar till Thomas J, som nyss sa att dom hade 100% koll på ekonomin. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=86493

Har någon frågat RF?

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Torkel K skrev:
Diskussionen om dB-regeln hör inte hemma här, men Magnus skrev ett par grejor jag bara inte kan låta glida förbi. Jag håller nämligen väldigt mycket inte med dig här Magnus:
Magnus Bengtsson skrev:
Publiken finns inte, jag är ytterst tveksam om det är dB sänkningar som orsakat detta, snarare har det skett samtidigt som allmänheten fått fler och fler andra alternativ avseende utbud.
Då vi körde SSM och Falkenberg Classic 2012 kom det tusentals besökare!

Magnus Bengtsson skrev:
Vem skall vi då lobba mot? SBF eller politikerna?
Det är JUST HÄR som denna regel suger som mest fett! Vårt förbund, som ska jobba FÖR svensk motorsport ska lobba mot politikerna! Det är DERAS uppgift och det är DÄRFÖR vi HAR ett motorsportsförbund.

SBF införde dB-regeln för att det var banägarnas sista chans till skydd från kommunerna. Varför behövde banorna denna hjälp? För att SBF totalt misslyckats med att försvara racingens rätt till rättvis bedömning i ljudfrågan. Varför misslyckades man? För att man inte ens har försökt!! SÅ enkelt är det!

Genom att införa denna regel vingklipper man alla som har någon som helst motivation till att försöka påverka oppinionen och politikerna, för den regel vårt eget förbund instiftat ÄR STRÄNGARE! Hur ska man kunna motivera en lagändring om vårt eget förbund ändå har begränsat oss mer?!! Vad skulle vara poängen?

Ursäkta utsvävningen.



TACK! Mycket bra förklaring!! Hoppas fler fattar nu.. det är just detta jag vill få fram.. vet att jag uttrycker mig i en salig röra...

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5496



Matz olli skrev:

läst på rejsa. i denna tråd och tror att det var magnus som itntervjuade T.johansson, sbf... hittar inte den nu.. men den kändes 100%..


Det ser inte riktigt 100% ut när man läser https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=86493 och http://www.motorsportivarmland.nu/Gastbok_Svenska/gastbok.php

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Matz olli skrev:
dstr skrev:
Matz olli skrev:

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)


Vad har du för källa som säger att RF betalat notan?


läst på rejsa. i denna tråd och tror att det var magnus som itntervjuade T.johansson, sbf... hittar inte den nu.. men den kändes 100%..


Ligger bland annat på förstasidan www.rejsa.nu som sagt


Sen är det ju så att jag har lärt mig (kring kapitalförvaltningsdebaclet) att man kan få "politikersvar" av till exempel Tomas jansson, dvs det är rätt i sak utifrån hur han formulerar sig. Meeeeeeeen "Vi har full kontroll" på ekonomin till exempel visade sig vara en kreativt vald formulering med tanke på hur förbundets pengar hanterats Jodå, man kan säga full kontroll när man precis varit i en trafikolycka och efteråt står och tittar på skadorna och har full kontroll på situationen. Om jag spetsar till det lite

_________________
Magnus Thomé
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Jag tycker inte det var bättre förr!

Det som saknas i svensk racing idag är det som jag skriver om tidigare i denna tråd.

Det var faktiskt där jag började i denna debatten så "bättre förr" är inte korrekt epitet att försöka klistra på mig.
(jag kanske uttrycker mig otydligt imellanåt, så jag ber er ha överseende med detta)

så summering:

1. SBF borde verka för högre dB gränser. Anledning = Bättre chans till publik. (inget "jag och min bil" här från min sida.så de så!)

2. SBF borde stötta publiktävlingar i största mån. Annonsering och praktisk hjälp till arrangören .
(dettta kostar givetvis pengar, men är det inte till detta som intäkterna borde gå???)

3. SBF borde vända på kostnaden för publik och publikfri tävling.
(är det inte i förbudets anda att så många som möjligt får ta del av denna fantastiska sport)

4. SBF borde fokusera på de serier som inte är affärsdrivande bolag (stcc tex)

5. SBF borde försöka samordna arrangörer/banägare map dessa serier. Först då kan man få upp en viss "status" och tävla i någon form av mästerskap.

6. SBF borde anpassa dessa verksamheter till den typ av bilar/motorer/team som är relvant för ett litet land/ekonomi.
Det spelar faktiskt ingen roll om bilarna inte är tta, porsche eller nått annat fräckt eller dyrt. För kan man skapa ett tufft "Riksmästerskap" så kommer publik och tv tillbaka till "icke" elitracingen.

Jag förstår att detta inte görs i en handvändning.

Anpassa amatörracingen efter de förutsättningar som finns och skapa ett "RM" det hade varit fint det!

Förslaget kommer i nytråd här på rejsa 21.00 Söndag kväll. (4-klasser RM) (finns lite info tidigare itråden)

hej hopp!
matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Magnus Thomé skrev:
Matz olli skrev:
dstr skrev:
Matz olli skrev:

Och som avrundning..... ja! jag menar på fullaste allvar att de 10 miljoner som sbf slösat bort på sma bråket borde använts till anat. ( ja. Jag vet att RF betalafe notan..)


Vad har du för källa som säger att RF betalat notan?


läst på rejsa. i denna tråd och tror att det var magnus som itntervjuade T.johansson, sbf... hittar inte den nu.. men den kändes 100%..


Ligger bland annat på förstasidan www.rejsa.nu som sagt


Sen är det ju så att jag har lärt mig (kring kapitalförvaltningsdebaclet) att man kan få "politikersvar" av till exempel Tomas jansson, dvs det är rätt i sak utifrån hur han formulerar sig. Meeeeeeeen "Vi har full kontroll" på ekonomin till exempel visade sig vara en kreativt vald formulering med tanke på hur förbundets pengar hanterats Jodå, man kan säga full kontroll när man precis varit i en trafikolycka och efteråt står och tittar på skadorna och har full kontroll på situationen. Om jag spetsar till det lite


jäpp och allt som står på rejsa är 100% riktigt, så var det med det!

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3368



Nu är de även ute å jagar intäkter låååångt utanför motorvärlden...
Fick detta i mailen på jobbet..

http://www.epostservice.se/aspnet/v3/page/read.ashx?issueid=177785&userid=44161396&readid=6814530F5F88

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
AndF
Lund
Här sen Okt 2005
Inlägg: 345

Moderator i ett av underforumen

Knutstorp experimenterade med utställningar redan i höstas.
http://www.entreprenadexpo.se

Dock verkar denna vara väldigt knuten till STCC

EDIT: En bra tanke för arrangören att öka sina intäkter, när inte STCC vill betala och publiken uteblir.

_________________
- Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Jovani skrev:
Nu är de även ute å jagar intäkter låååångt utanför motorvärlden...
Fick detta i mailen på jobbet..

http://www.epostservice.se/aspnet/v3/page/read.ashx?issueid=177785&userid=44161396&readid=6814530F5F88


Eeeh
Det där är ju inget som har med SBF att göra öht.
Att seriepromotorn vill bredda affären kring tävlingarna med ett mässområde, har väl ungefär 0% att göra med bråket mellan SBF och STCC att göra. Och ännu mindre med SBF.s kapitalförvaltning.
Konceptet provades redan förra året på Knutstorp, men då bara avgränsat till leverantörer inom fordons och verkstadssidan. Tycker det är helt rätt om man söker sig utanför bilsporten och bilbranschen i att erbjuda racingen som en plattform för kommunikation och marknadsföring. Chipstrimamre, däclleveranrtörer oljetillvekrare och bilimportörer förslår inte för att bredda sporten utanför de redan frälstas skara.
Ju mer företag och branscher som ser nyttan med att kommunicera genom bilsporten, desto bättre!
Jag har själv haft stöd av försvarsmakten, konfektyr, läsk och the tillverkare. Andra har från tillverkare av kläder, hus, korv, bageriförnödenheter, flygbolag, finansiella tjänster osv. Det är väl knappast något helt nytt???
(sedan kan man iofs fråga sig om konceptet i nuvarande läger är tillräckligt starkt och vad de senaste turerna inneburit för närignslivets intresse att synas i bilsporten) Men det har knappast med erbjudandet/konceptet i sig att skaffa.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Allmänt banåkaforum
SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12
49999 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande