Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 17 besök senaste veckan (50051 totalt) |
läst på rejsa. i denna tråd och tror att det var magnus som itntervjuade T.johansson, sbf... hittar inte den nu.. men den kändes 100%.. _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||||
Du refererar till Thomas J, som nyss sa att dom hade 100% koll på ekonomin. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Har någon frågat RF? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
TACK! Mycket bra förklaring!! Hoppas fler fattar nu.. det är just detta jag vill få fram.. vet att jag uttrycker mig i en salig röra... _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||||
Det ser inte riktigt 100% ut när man läser https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Ligger bland annat på förstasidan www.rejsa.nu som sagt Sen är det ju så att jag har lärt mig (kring kapitalförvaltningsdebaclet) att man kan få "politikersvar" av till exempel Tomas jansson, dvs det är rätt i sak utifrån hur han formulerar sig. Meeeeeeeen "Vi har full kontroll" på ekonomin till exempel visade sig vara en kreativt vald formulering med tanke på hur förbundets pengar hanterats Jodå, man kan säga full kontroll när man precis varit i en trafikolycka och efteråt står och tittar på skadorna och har full kontroll på situationen. Om jag spetsar till det lite _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Jag tycker inte det var bättre förr!
Det som saknas i svensk racing idag är det som jag skriver om tidigare i denna tråd. Det var faktiskt där jag började i denna debatten så "bättre förr" är inte korrekt epitet att försöka klistra på mig. (jag kanske uttrycker mig otydligt imellanåt, så jag ber er ha överseende med detta) så summering: 1. SBF borde verka för högre dB gränser. Anledning = Bättre chans till publik. (inget "jag och min bil" här från min sida.så de så!) 2. SBF borde stötta publiktävlingar i största mån. Annonsering och praktisk hjälp till arrangören . (dettta kostar givetvis pengar, men är det inte till detta som intäkterna borde gå???) 3. SBF borde vända på kostnaden för publik och publikfri tävling. (är det inte i förbudets anda att så många som möjligt får ta del av denna fantastiska sport) 4. SBF borde fokusera på de serier som inte är affärsdrivande bolag (stcc tex) 5. SBF borde försöka samordna arrangörer/banägare map dessa serier. Först då kan man få upp en viss "status" och tävla i någon form av mästerskap. 6. SBF borde anpassa dessa verksamheter till den typ av bilar/motorer/team som är relvant för ett litet land/ekonomi. Det spelar faktiskt ingen roll om bilarna inte är tta, porsche eller nått annat fräckt eller dyrt. För kan man skapa ett tufft "Riksmästerskap" så kommer publik och tv tillbaka till "icke" elitracingen. Jag förstår att detta inte görs i en handvändning. Anpassa amatörracingen efter de förutsättningar som finns och skapa ett "RM" det hade varit fint det! Förslaget kommer i nytråd här på rejsa 21.00 Söndag kväll. (4-klasser RM) (finns lite info tidigare itråden) hej hopp! matz _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||||
jäpp och allt som står på rejsa är 100% riktigt, så var det med det! _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||||
Nu är de även ute å jagar intäkter låååångt utanför motorvärlden...
Fick detta i mailen på jobbet.. http://www.epostservice.se/aspnet/v3/page/read.ashx?issueid=177785&userid=44161396&readid=6814530F5F88 _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||||
Knutstorp experimenterade med utställningar redan i höstas.
http://www.entreprenadexpo.se Dock verkar denna vara väldigt knuten till STCC EDIT: En bra tanke för arrangören att öka sina intäkter, när inte STCC vill betala och publiken uteblir. _________________ - Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S |
||||||||
Eeeh Det där är ju inget som har med SBF att göra öht. Att seriepromotorn vill bredda affären kring tävlingarna med ett mässområde, har väl ungefär 0% att göra med bråket mellan SBF och STCC att göra. Och ännu mindre med SBF.s kapitalförvaltning. Konceptet provades redan förra året på Knutstorp, men då bara avgränsat till leverantörer inom fordons och verkstadssidan. Tycker det är helt rätt om man söker sig utanför bilsporten och bilbranschen i att erbjuda racingen som en plattform för kommunikation och marknadsföring. Chipstrimamre, däclleveranrtörer oljetillvekrare och bilimportörer förslår inte för att bredda sporten utanför de redan frälstas skara. Ju mer företag och branscher som ser nyttan med att kommunicera genom bilsporten, desto bättre! Jag har själv haft stöd av försvarsmakten, konfektyr, läsk och the tillverkare. Andra har från tillverkare av kläder, hus, korv, bageriförnödenheter, flygbolag, finansiella tjänster osv. Det är väl knappast något helt nytt??? (sedan kan man iofs fråga sig om konceptet i nuvarande läger är tillräckligt starkt och vad de senaste turerna inneburit för närignslivets intresse att synas i bilsporten) Men det har knappast med erbjudandet/konceptet i sig att skaffa. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
Allmänt banåkaforum SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 17 besök senaste veckan (50051 totalt) |