Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Lämplig APP för loggning med I-phone?
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (13052 totalt)
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Hej.

Jag undrar om någon kan rekommendera en lämplig APP för loggning av varvtider och hastighet etc för min I-phone4?

Jag vill nog helst inte ha någon video som tar en massa plats på minneskortet utan en ren typ GPS-loggning med bangrafik / slinga skapad av tefonens position samt varvtider.

Jag har försökt hitta något vettigt men finner endast sådana APP:ar där man tar video samtidigt.

//Ricky.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



köp en billig smartphone med android eller en gammal nalle med S60 så har du kanonprogram gratis.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Jag har en gammal SonyEricsson Experia som bara ligger och skräpar, kan det vara en bättre lösning alltså?

//Ricky.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Harrys Laptimer.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Kimmen skrev:
Harrys Laptimer.


Ja man måste ju inte spela in video med Harrys eller hur?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Johan Sjöström skrev:
köp en billig smartphone med android eller en gammal nalle med S60 så har du kanonprogram gratis.


Du tänker på Racechrono antar jag?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Magnus Thomé skrev:
Kimmen skrev:
Harrys Laptimer.


Ja man måste ju inte spela in video med Harrys eller hur?


Jag har aldrig använt videofunktionen, bara loggern.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Jag har nu laddat ner Harrys Laptimer och den ser ut att vara helt OK tycker jag.

Har dock ännu inte hunnit prova i bilen.

//Ricky.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Bertilsson
Degeberga
Här sen Sep 2012
Inlägg: 13



Jag använder Track Addict, funkar bra. Kan välja om man vill filma eller inte, eller i vilken kvalitet som filmen ska vara.

Såg ut såhär på Knutstorp i höstas:

http://www.youtube.com/watch?v=W5tj1KeDWJU

Filmat med min iphone 4s.

_________________
Johan Bertilsson
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Ser ju bra ut de där Bertilsson.

Du fick inte med min bil på någon filmsnutt?

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ricky Berg skrev:
Ser ju bra ut de där Bertilsson.

Du fick inte med min bil på någon filmsnutt?


Har du en android kan jag varm rek Racechrono så kan du ha din vanliga telefon som telefon och inget annat.
Racechrono är väldigt avskalat i jämförelse med Harry men som ren logger är den kanon och exakt.

Jag gillar Harrys helt klart och kommer definitivt att köpa det i utvärderingssyfte när det kommer till Android, men då filmar jag ju oxå det mesta på bana.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Det lutar efter en test i privatbilen åt att jag nu även kommer att filma med min Iphone.

Dock skakade telefonen ganska ordentligt i sugkopps-fästet så där finns en hel del övrigt att jobba med.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13273



Ricky Berg skrev:
Det lutar efter en test i privatbilen åt att jag nu även kommer att filma med min Iphone.

Dock skakade telefonen ganska ordentligt i sugkopps-fästet så där finns en hel del övrigt att jobba med.


Jag har kört med Trackaddict på en iphone med sugkoppsfäste i vindrutan och det skakar inte alltför mycket, däremot så hände det senast att telefonen ramlade ur fästet och dunkade i golvet i bilen efter jag tog en curbs lite hårt... Så jag ska säkra upp det lite mer, men det är inte sugkoppen som är svaga länken för mig och då kör jag långlopp och har haft telefonen sittande i 8 timmar ibland.

När man närmar sig 200 verkar det dock bli lite skumma effekter när man filmar, men det stör inte så mkt. Mina alster finns att hitta här

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Mitt fäste hade en ganska lång arm mellan sugkopp och telefon.

Det ser ut som det är nödvändigt med den långa armen för att inte filma själva sugkoppen så jag ska se om jag får till ännu en stötta med ännu en sugkopp till fästet för att stötta lite till.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Bertilsson
Degeberga
Här sen Sep 2012
Inlägg: 13



Jag har ett navigon-fäste till min, och det sitter tillräckligt stadigt känns det som. Men det är klart, jag filmar ju lite av sugkoppen med...

_________________
Johan Bertilsson
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Citat:
däremot så hände det senast att telefonen ramlade ur fästet och dunkade i golvet i bilen efter jag tog en curbs lite hårt.
. thumbs up

Det hände mig i hondan också. Bättre sugfäste behövs

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Vad jag har kommit fram till så har kamerans vikt väldigt stor betydelse för bildkvalitén när det gäller skakningar. Eller rättare sagt, ju högre vikt kameran har desto stabilare fäste behövs för att få en bra bildkvalité. Därför förmodar jag att om man gör ett test med ex. iPhone 4s vs. iPhone 5 så blir bilden med 5an mindre skakig.

Själv köpte jag detta fästet http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Mobilt/Tillbehor/Mobiltelefonhall . . . . och sen modifierade jag bort de delar som inte var nödvändiga och limmade det lite med sättlim, för att få ner vikten och öka stabiliteten. Funkar kanon faktiskt! thumbs up

Bilder på modifieringen kan jag lägga upp om någon är intresserad.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13273



Smart med limningen, man behöver ju inte justera den mer än om man byter bil thumbs up

_________________
Tord Ringenha11
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Stora skillnaden på iPhones är att från och med 4S har de skakreducering inbyggt i optiken. 4 hade det inte...
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Tord skrev:
Smart med limningen, man behöver ju inte justera den mer än om man byter bil thumbs up


Det är förvisso sant, men fästet är fortfarande helt justerbart, det är bara 2st plastdelar som inte egentligen fyller någon funktion som är bortplockade.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Går det köra externa puckar till iphone nu för tiden? Annars känns det ju lite meningslöst om man inte bara vill göra en kul youtubefilm

Jag köpte "Made in germany" sugfäste på kjell o co, riktigt stabilt och varken gungar eller lossnar. Kan dok inte hitta det på sidan längre :/, men det lönade sig att köpa ett dyrare å stadigare iaf.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Lämplig APP för loggning med I-phone?
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (13052 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande