Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Flaggvakt + gatbilsbanåka = SLC? (splittad tråd)
1730 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Andrew Petrykowski skrev:
Jag som tänkte göra bandebut med min R(egumerade)-däck
Men ekonomin tillåter verkligen inte något annat den här säsongen, jag lever redan nu existensminimun med alla stundande avgifter
Menar ni att jag bör strunta i att försöka komma ut på bana den här säsongen då?

Annars är det bara att frivillig-anmäla sig till SLC.... då kommer du garanterat ut på banan, och det utan kostnader ..... åsså får du träffa en massa andra Rejsa- människor som frivillig anmält sig thumbs up

Sen lär man sig snabbare om man kan se en massa duktiga förare göra rätt... En del iaf

pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

quote]Annars är det bara att frivillig-anmäla sig till SLC.... då kommer du garanterat ut på banan, och det utan kostnader ..... åsså får du träffa en massa andra Rejsa- människor som frivillig anmält sig

Sen lär man sig snabbare om man kan se en massa duktiga förare göra rätt... En del iaf [/quote]
Vad är detta? Racing gratis? Eller är det som åskådare?

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

pålsson skrev:
Citat:
Annars är det bara att frivillig-anmäla sig till SLC.... då kommer du garanterat ut på banan, och det utan kostnader ..... åsså får du träffa en massa andra Rejsa- människor som frivillig anmält sig

Sen lär man sig snabbare om man kan se en massa duktiga förare göra rätt... En del iaf

Vad är detta? Racing gratis? Eller är det som åskådare?

Funktionär...

#24, #64, #88
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Vad får.man göra när man frivilligt anmäler sig till SLC? Låter som det kan vara en kul idé,

Philip Lundh
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
MatroxMGA skrev:
Vad får.man göra när man frivilligt anmäler sig till SLC? Låter som det kan vara en kul idé,

Vanligaste sysslan är som flaggvakt... men även andra sysslor finns och behövs..... men det är kul...

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
pålsson skrev:
quote]Annars är det bara att frivillig-anmäla sig till SLC.... då kommer du garanterat ut på banan, och det utan kostnader ..... åsså får du träffa en massa andra Rejsa- människor som frivillig anmält sig

Vad är detta? Racing gratis? Eller är det som åskådare?[/quote]

Det är gratis att komma in som åskådare med.... mer info på www.slc.se

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

om du fortsätter med "allmän" körning för gatbilar en liten stund varje rejshelg som du gjorde tex på Mantorp så kanske du får massa flaggvakter

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
om du fortsätter med "allmän" körning för gatbilar en liten stund varje rejshelg som du gjorde tex på Mantorp så kanske du får massa flaggvakter

Tja.... på Karlskoga kan vi göra det efter att JSM är klara med sitt heat.... så där är det ungefär 1 timmes bantid möjligt..... är det någon som är intresserad av det..... självklart utan kostnad och då enbart för dom som har varit funkisar....

Magnus , ställer du upp som instruktör/vägledare för dom som är helt nya då och vill ha tips på plats??

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:

Tja.... på Karlskoga kan vi göra det efter att JSM är klara med sitt heat.... så där är det ungefär 1 timmes bantid möjligt..... är det någon som är intresserad av det..... självklart utan kostnad och då enbart för dom som har varit funkisar....

Magnus , ställer du upp som instruktör/vägledare för dom som är helt nya då och vill ha tips på plats??

om jag är där så absolut!

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Fredrik - SLC skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Jag som tänkte göra bandebut med min R(egumerade)-däck
Men ekonomin tillåter verkligen inte något annat den här säsongen, jag lever redan nu existensminimun med alla stundande avgifter
Menar ni att jag bör strunta i att försöka komma ut på bana den här säsongen då?

Annars är det bara att frivillig-anmäla sig till SLC.... då kommer du garanterat ut på banan, och det utan kostnader ..... åsså får du träffa en massa andra Rejsa- människor som frivillig anmält sig thumbs up

Tanken var iofs att köra på banorna i fråga
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Andreas Lidström skrev:

"Närmsta gummigubbe" har du ju redan varit hos ett antal gånger så dit hittar du väl nu...

Eh, jag tror han börjar tröttna på mig mer eller mindre
Han får juh laga min bil nästan lika ofta som han meckar med räserbilen

Men det skulle råda lite platsbrist i bilen om man var tvungen att släpa med en extra uppsättning däck när man ville köra
Sedan krånglet av att montera av/på däcken före/efter, vette tusan om jag klarar av sådan avancerat meckande, det gick juh inte så förfärligt bra när vinterdäcken skulle på sist
Citera
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Citat:

Härligt! Härmed anmäler jag mej som frivillig flaggvakt! Hoppas att det är en merit att jag idag 20/3 gick ÖBF:s licens- och funktionärskurs. Dessutom har jag gedigen erfarenhet (en gång...) av flaggpostering på en MCHK-R träning...just på Gelleråsen.

Per-_
FFM
Här sen Feb 2003

Fredrik - SLC skrev:

Vilken bra idé! Jag tänkte på det efter att ha varit flaggvakt några gånger förra året, men trodde inte ni fick släppa ut vilka bilar som helst på banan. Räcker det med hjälm och en vettig bil?

Finspång
Här sen Apr 2003

Vilket datum handlar det om ..24 eller 25 April.. eller kanske båda dagarna?

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Anders Larsson skrev:
Vilket datum handlar det om ..24 eller 25 April.. eller kanske båda dagarna?

Vi kör bägge dagarna......

Per-_
FFM
Här sen Feb 2003

Är det någon som ska ta tillfället i akt och köra till helgen?

Stockholm
Här sen Jan 2004

Inget banåka för vanliga bilar på Knutstorp Fredrik?

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Johan Meissner skrev:
Inget banåka för vanliga bilar på Knutstorp Fredrik?

om du kan övertala MotorEvents att låta oss köra på banan till 18.00 istället för 17.00 så kan väl vi ställa upp men tyvärr med den tidsgränsen så hinner vi inte...... ä int så många minuter kvar när man får börja 8 timmars loppet först kl.9.......

Allmänt banåkaforum
Flaggvakt + gatbilsbanåka = SLC? (splittad tråd)
1730 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande