Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Nankang NS-2R
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
20 besök senaste veckan (101053 totalt)
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 447



Då testar jag med dom trycken! Tack!

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 447



Mäkta imponerad över däcken! TW180 blev det då firman bara fick tag i dom. Kalltryck 2,0 fram o 2,1 bak. Som andra skrivit så är de väldigt snälla innan de släpper. Va väldigt lätt att hitta gränsen och utnyttja däcken.

På rakorna hade jag inte en suck såklart men kom ifatt i kurvorna och var tvungen att hålla igen många ggr.

Jag kan verkligen rekommendera däcken!

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Seebach
Åkersberga
Här sen Jan 2014
Inlägg: 303



Körde säsongsavslutningen på Sviestad. Det gick från att köra i en flod till att banan bara var blöt. Jag är imponerad över våtgreppet och att det är lätt att känna var gränsen för greppet går. Slitaget är ju minimalt men så blir det ju när det är blött.
Jag tycker att det är ett väldigt prisvärt däck som fungerar bra vid bankörning. Jag kör 225/45-17 TW 180

_________________
Joakim Sjöbeck

Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00

Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna"
Citera
Fjonkeen93
Nissafors
Här sen Nov 2014
Inlägg: 9



Funderar på att köpa dessa däck till min corrado g60 till kommande säsong.
Men frågan är ju vilken bredd o profil jag ska ha. Har 15x7" fälgar jag tänkt till dessa däck.

Bilen i sig kommer väl ha 160-200hk o landa på ca 1000kg.
Så om någon har lust o hjälpa till ang bredd på däcken så är jag evigt tacksam!

_________________
Robert stångberg
Citera
Christer Johansson
Nora
Här sen Feb 2011
Inlägg: 168



Jag kan desvärre inte hålla med om att dom har bra grepp. Slits nästan inte, så det är väl ekonomiskt om man inte kör så mycket bana. Mina har gått 500 mil i sommar, varav ca 80 på bana vid 5 tillfällen och har 4-5 mm kvar. En del lek har ingått. kör med TW180 på min 7a
Åk med några varv får ni se.
https://www.youtube.com/watch?v=5Av-u8gerv0

_________________
Christer Johansson
Citera
Seebach
Åkersberga
Här sen Jan 2014
Inlägg: 303



Fjonkeen93 skrev:
Funderar på att köpa dessa däck till min corrado g60 till kommande säsong.
Men frågan är ju vilken bredd o profil jag ska ha. Har 15x7" fälgar jag tänkt till dessa däck.

Bilen i sig kommer väl ha 160-200hk o landa på ca 1000kg.
Så om någon har lust o hjälpa till ang bredd på däcken så är jag evigt tacksam!


Hej
jag skulle köra på 195/50 eller 205/50-15 beroende på plats i hjulhusen!
Lycka till med bygget!

_________________
Joakim Sjöbeck

Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00

Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna"
Citera
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 328



Funderar på dessa däck till Imprezan (tw180)
Kör en del transporter i alla möjliga väder, men huvudsakligen inspirerad körning och/eller till/från konbanekörning el.dyl.

Kan 235/40-18 funka bra på en 8" fälg?

Något som kan avrådas eller rekommenderas?

Jag är dålig på att värma däcken under konbanekörning och passen är sällan (aldrig?) längre än 10 minuter
Regn förekommer ju tyvärr.

_________________
/ Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
Citera
Seebach
Åkersberga
Här sen Jan 2014
Inlägg: 303



Erik Nilsson skrev:
Funderar på dessa däck till Imprezan (tw180)
Kör en del transporter i alla möjliga väder, men huvudsakligen inspirerad körning och/eller till/från konbanekörning el.dyl.

Kan 235/40-18 funka bra på en 8" fälg?

Något som kan avrådas eller rekommenderas?

Jag är dålig på att värma däcken under konbanekörning och passen är sällan (aldrig?) längre än 10 minuter
Regn förekommer ju tyvärr.


Jag kör med 225/45-17 på 7,5" fälg och då blir däcksidan i princip helt rak så 235 på 8" fälg blir nog jättebra!
Jag tycker att däcken fungerat mycket bra men nu regnade det på alla banträffar utom en förra året så jag kan säga att i regn är de suveräna! Greppet är bra redan med kalla däck så det fungerar utan att värma däcken.
De är ett mycket prisvärt alternativ som även fungerar att köra med till vardags!

_________________
Joakim Sjöbeck

Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00

Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna"
Citera
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 328



Seebach skrev:
Erik Nilsson skrev:
Funderar på dessa däck till Imprezan (tw180)
Kör en del transporter i alla möjliga väder, men huvudsakligen inspirerad körning och/eller till/från konbanekörning el.dyl.

Kan 235/40-18 funka bra på en 8" fälg?

Något som kan avrådas eller rekommenderas?

Jag är dålig på att värma däcken under konbanekörning och passen är sällan (aldrig?) längre än 10 minuter
Regn förekommer ju tyvärr.


Jag kör med 225/45-17 på 7,5" fälg och då blir däcksidan i princip helt rak så 235 på 8" fälg blir nog jättebra!
Jag tycker att däcken fungerat mycket bra men nu regnade det på alla banträffar utom en förra året så jag kan säga att i regn är de suveräna! Greppet är bra redan med kalla däck så det fungerar utan att värma däcken.
De är ett mycket prisvärt alternativ som även fungerar att köra med till vardags!

Låter lovande! Tackar

Jag är allergisk mot stretch så då får nog 235 bli bra

En bekant skulle beställa hem lite däck och kunde antagligen få bra pris så jag kommer nog nappa på en uppsättning

_________________
/ Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8036





Gissar att det första däcket är TW180 och det andra TW 120, men vad är då det tredje? TW 180 det med?
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099



Precis som du, har jag ställt mig frågande vad som gäller, men verkar ju som du säger att tw120 är bara för bana och tw180 är även för gata. Däcket längst ner skulle jag gissa är ett tw180 utan extra förstärkning i?
Men verkar ju väldigt skumt om de skulle vara dyrare?
Ns2r finns bara i tw180 och tw120 i alla fall

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Overload325
Huddinge
Här sen Mar 2015
Inlägg: 19



Jag körde ns2-r på Mantorp bos träffen (525turbo) som regndäck och är mycket imponerad, och det var inte många som hängde med. Klart det spann men letade man fäste så funkade dom riktigt bra, kommer tyvärr inte ihåg lufttryck men tror det var mellan 2-2,5 varma. Obefintligt slitage. Körde även dom på gatebil när slicksen tog slut, tycker dom funkade bra även i torrt.

_________________
Mattias Ekman
Citera
Seebach
Åkersberga
Här sen Jan 2014
Inlägg: 303



Har kört på Mantorp idag med min Octavia 1,8t. Vädret var utmärkt med 15+ och sol.
Däcken fungerade mycket bra med jämt, fint slitage över hela slitbanan.
Inga tendenser till överhettning och bra grepp och bra styrrespons. Slitaget var mycket måttligt, körde med 2,5 bar varmtryck.
Mycket bra och prisvärt däck!

_________________
Joakim Sjöbeck

Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00

Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna"
Citera
Tömpa
Deje
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6



Lyfter lite.

Har tänkt mig köpa däck inför nästa år.Har åkt lågt och brett hittils (8,5x18" 215/40-18" ET32 9,5x18" 225/40-18" ET42).Men vill ha en mer användbar bil (utan att behöva höja så mycket).Så jag tänkte åka på 8-8,5x18" ET45-38.Har ej köpt fälgar så jag vet inte riktigt vad det blir för något men 18" tänkte jag mig.Tänkte åka 225/40-18" men hur är Nankang NS-2R och Federal 595 RSR i storlek mot ett "vanligt gatdäck".Det skiljer ju lite från märke till märke.Har åkt på 225/45-17" 888 och dom är jette stora mot ett vanligt gatdäck.

Bilen det gäller är en Golf V GTi.Med 242Hk/390Nm på rullen.Har läst igenom och NS-2R verkar vara ett "hållbart" däck.Jag ska mer eller mindre bara åka gata men inspererat.Ev åka ner till ringen till sommaren igen och någon banträff/Konbana.

_________________
Thomas fredriksson
Golf GTi 05
www.karlstadracing.nu
www.clubrenaultsverige.com
Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015
Inlägg: 126



Tömpa skrev:
Lyfter lite.

Har tänkt mig köpa däck inför nästa år.Har åkt lågt och brett hittils (8,5x18" 215/40-18" ET32 9,5x18" 225/40-18" ET42).Men vill ha en mer användbar bil (utan att behöva höja så mycket).Så jag tänkte åka på 8-8,5x18" ET45-38.Har ej köpt fälgar så jag vet inte riktigt vad det blir för något men 18" tänkte jag mig.Tänkte åka 225/40-18" men hur är Nankang NS-2R och Federal 595 RSR i storlek mot ett "vanligt gatdäck".Det skiljer ju lite från märke till märke.Har åkt på 225/45-17" 888 och dom är jette stora mot ett vanligt gatdäck.

Bilen det gäller är en Golf V GTi.Med 242Hk/390Nm på rullen.Har läst igenom och NS-2R verkar vara ett "hållbart" däck.Jag ska mer eller mindre bara åka gata men inspererat.Ev åka ner till ringen till sommaren igen och någon banträff/Konbana.

tror mina är 225 18" är de thumbs up ska kolla imorrn.

_________________
Anders Lidman
Citera
plaxan
Stockholm
Här sen Apr 2018
Inlägg: 7



Jag kör kanske 200 mil per år med min Alfa 75, de flesta på gata. Men någon gång varje år tar jag ut den på bana, och då verkar ju dessa däck vara bra. TW 180 ska ju funka även för gatkörning, men är de ett alternativ till vanliga däck om man mest kör gata? Eller är de slut efter 100 mil?

_________________
Magnus Rönn
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Om du planerar full attack på bana i pass längre än 15-20 minuter så är rdäck rätt. Annars skulle jag satsa på vad man kallar UHP, det vill säga de absolut vassaste gatdäcken istället. De har blivit otroligt kompetenta de senaste åren.


EDIT: Var lite trött i skallen, NS-2R är ju inte rdäck utan snarare ett kompetent gatdäck som klarar lite bana. Solly för att försöka förvirra

_________________
Magnus Thomé
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 677



Hur tror ni dessa funkar på en 1350kg tung framhjulsdriven bil?
Den går huvudsakligen bana och ev till och från bana med däcken.
Pang för pengarna är vad som är intressant, att 888'or är bättre är klart, de är dock rejält mycket dyrare också
Väljer mellan dem och 595or som är snäppet billigare, ca 200kr/däcket.

_________________
Emil W
Citera
plaxan
Stockholm
Här sen Apr 2018
Inlägg: 7



Magnus Thomé skrev:
Om du planerar full attack på bana i pass längre än 15-20 minuter så är rdäck rätt. Annars skulle jag satsa på vad man kallar UHP, det vill säga de absolut vassaste gatdäcken istället. De har blivit otroligt kompetenta de senaste åren.


EDIT: Var lite trött i skallen, NS-2R är ju inte rdäck utan snarare ett kompetent gatdäck som klarar lite bana. Solly för att försöka förvirra

Däckonline m fl har ju ett billigt däck som heter Star performer UHP. Är det ngt att satsa på alltså? Vad finns det annars för UHP-däck att rekommendera?

Skulle även vilja höra om slitagetålighet avseende NS-2R, nu när det har gått ett par år sedan denna tråd var aktiv senast. Någon som fortfarande kör på dem, eller tog de slut första säsongen?

_________________
Magnus Rönn
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



jag kör dom på min 1150kg tung clio sport och jag har den som min dayli, jag har även kört 10 varv på Knutstorp med dom

Greppet verkar än så länge väldigt bra så även i blött.
Slitaget är för tidigt att prata om
Dom är väldigt högljudda så det är inget för er som vill ha en tyst framfart (vem vill det egentligen? ;-)

Än så länge har jag INGET att klaga på, dock har jag inte till fullo utforskat däcken och riktigt sett var gränsen går för vad dom mäktar med.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

plaxan skrev:
Magnus Thomé skrev:
Om du planerar full attack på bana i pass längre än 15-20 minuter så är rdäck rätt. Annars skulle jag satsa på vad man kallar UHP, det vill säga de absolut vassaste gatdäcken istället. De har blivit otroligt kompetenta de senaste åren.


EDIT: Var lite trött i skallen, NS-2R är ju inte rdäck utan snarare ett kompetent gatdäck som klarar lite bana. Solly för att försöka förvirra

Däckonline m fl har ju ett billigt däck som heter Star performer UHP. Är det ngt att satsa på alltså? Vad finns det annars för UHP-däck att rekommendera?

Skulle även vilja höra om slitagetålighet avseende NS-2R, nu när det har gått ett par år sedan denna tråd var aktiv senast. Någon som fortfarande kör på dem, eller tog de slut första säsongen?

Jag skulle tveklöst hålla mig bara till välkända märken eller däck som andra testat och verifierat att de är bra. Just för att billigare däck kan vara lynniga på gränsen vilket (dyra) märkesdäck mycket sällan är. Så du är inne på rätt linje med att kolla upp feedback på NS-2R thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Däck för banåka
Nankang NS-2R
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
20 besök senaste veckan (101053 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande