Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster -03 Honda K24 seqshift supercharged | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20 >> 46 besök senaste veckan (144465 totalt) |
Ok tack, får testa. Det är ingen risk att slangarna spricker? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Köpte nytt filament från Addnorth, Easyflex, ville testa det då jag inte hade någon större framgång med mitt gammla TPU filament
antagligen pga att det var gammalt och det här är nytt. Känns bra att skydda lite olika öppningar så det inte kommer in små möss, spindlar eller annat skit när man har det öppnat. Här är prints med det nya filamentet. Här är prints med det gammla, tror det sugit in en del fukt, så nästa investering blir en Drybox. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Jag köpte en bärtork för att torka fuktiga rullar, funkar utmärkt:)men med egenprintad tunna att lägga rullarna i.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Najs, tack det var ett bra tips, och du är nöjd? Har du STP fil med för tunnan? Eller vad CADdar du i? Jag gillar inte STL filer. :-) Mvh Per _________________ Per Axblom |
||||||
Hej igen
tänkte förstärka min subframe. Där som bilden visar med rött. Jag vill göra något som går att ta loss enkelt för att enkelt komma åt at meka eller om man behöver lyfta i å ur motorn. Jag funderar på om man ska svetsa dit 2 öron i var ände och sätta något uniball stag. Eller om man ska dra it 3st nitmuttrar i var ände och bocka till någon plåt som man skruvar fast med en vinkel. Det här känns som den bästa lösningen, men frågan är om nitmuttrar håller? Eller om man ska svetsa fast någong förstärkningsplåt med muttrar i? Och sedan något liknande på andra sidan. Någon som har erfarenhet av liknande? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
varför?? och i sådant fall varför inte så det knyter ihop både h och v sida..
"poppnuts" /nitmutter är väl bra.. enkelt och hållbart om man använder rätt dim till ändamålet.. finns ju olika för olika material tjocklek.. nu är det väl aluminium i vilket du vill fästa en förstärkning??finns ju alu nitar så slipper man bygga batteri.. .. _________________ Michael Thulesius |
||||||
Funkar bra för min användning, får in 2 rullar i taget. Cadar i catia oftast, stp är väl åtminstone bättre än stl, dom är ju inte roliga att jobba med som sagt. Tunnan är i 3 delar som är limmade pga storleken, hade tänkt göra en lite förstärkt lösning som slutdesign, men den temporära vill inte gå i bitar så den får hänga med _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Jag kör med Catia, R21 visserligen. :-) _________________ Per Axblom |
||||||
Subframen är i stål så det blir Stål nitmuttrar. Du tänker ett stag som går från stötdämpare till stötdämpare? Det sitter en motor ivägen där. Det här är mer för att förhindra "sneställning" av subframen. Tänkte göra liknande på andra sidan med, fast det blir ett mindre förstärknings stag. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Jag är också lite inne på "varför"- spåret. Det känns rent spontant som att det vore bättre att förstyva mellan hjulen på bilen än bakom bakaxeln. Och det mest effektiva vore kanske att jobba på störtbågen. Sätta grövre bakåtsträvor, gärna med kryss, och komplettera med bur framåt. Men jag har iofs snackat en gång med en amerikan som byggde om Eliser med kompressormarmtade Honda-motorer. Han tänkte bygga egen rambalk bak. Triangulerad rör-ram, var hans plan. Han tyckte plåtbalken var onödigt tung. Plåtbalken ser iofs lite "billig" ut. Den går nog att optimera i styvhet/kilo. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||||
Jag har förstärkt min subframe då den börjat spricka. Men jag förstärkte i botten där den är svag och sprickorna hade uppkommit. Vad jag har förstått så är speedster/ toyota elise subframe ändå svagare i botten än subframe för en elise med rover motor.
_________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||||||
Sant att den är svag i botten , men där är det redan förstärkt. Antar att du tänker på ett sådant här stag eller liknande Bur hade varit det bästa och kanske är något inför nästa vinter. Ska jag bygga om med kryssade stag därbak får jag bygga om till cupe med. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Jag plåtade på subframe med domex 650 plåt hela nedre delen. Sedan satte jag en balk under avgassystemet så båda benen av subframe:n är sammanbundna. Helst skulle man vilja ha ett x under motorn.
_________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||||||
Så motorn isär plockad och lager är inspekterade
Och det var ingen rolig syn, men jag är hoppfull ändå att det blir bra. Ramlagerna ser ganska bra ut, antagligen lite skit som kommit emellan. Så dom blir nya. Lagrerna till vevstakarna såg inte så bra ut, antagligen lite tajt spel. Så nya lager beställda med mer spel. Det jag inte förstår är dock hur axial lagrerna kan var slitna? Det finns väll bara 1 storlek? Till det lite roligare. 1 st VXLlåda Som denna ska in i. En quaife diff, samma som sitter i Ariel Atom Väntar på Hondabond så ska växellådan ihop. Sen började på en sak för att se till att mitt oljeflöde ska bli bättre. En början Lite på G, får hoppas jag får ihop detta hyffsat snabbt. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Men nåt kan ju vara olämpligt på annat vis också, detta är väl inte efter så värst många timmar? |
||||||
Yes, ska försöka tänka på detta i fortsättningen. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Fick lite leverans i veckan.
Så fick dra mig ut i garaget. Å sen vips så satt den ihop. ungefär 1 kg mer väger denna diffen mot orginal. Sen har jag handlat ren låda spårviddsökare med. samt lite olja och glykol Tänkte oljaa är bra att ha i motorn, endast för startupp å rengöring. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster -03 Honda K24 seqshift supercharged | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20 >> 46 besök senaste veckan (144465 totalt) |