Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster -03 Honda K24 seqshift supercharged | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20 >> 9 besök senaste veckan (144324 totalt) |
Tack Dan, allt jag försöker med är att hålla jämna steg med dig. :-) Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Handlat saker på Biltema för att koppla ett nytt bränslerelä med tjockare och kortare kablar till bränslepumpen.
Men har inte bestämt ännu om jag ska koppla via "Safety cut off switch" eller inte. Det blir enklare att intekoppla in den. Men sammtidigt är det ju bra om det bryter om jag skulle hamna upp å nedpå eller så. En ny Bensinsintank med en ny DW300 pump är på ingång med så jag säkrar upp bensintillförseln. Ska svetsa in en dräneringsplug i denna- Under tiden så har jag fixat så det nya bränsle filtret med ska passa mot OEM ledningarna på ett tillfredställande sätt. En version av bromskylning för Elise ligger i printern. Pappersmallar är inte så dummt heller. Så man slpper köra up kilovis man material i onödan. Den ska höjjas ca 15 mm jämfört med det som är på bilden och andra små justeringar. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Om chefen inte vill ayy vi ska flytta igen eller att jag fårför mycket nya dumma ideer och Murphy håller sig borta så så fort jag blivit av med bacillerna jag bär på ge allt för att komma ut i god tid till våren. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Jaja, blah blah, Svara nu på frågan om vad bänkningen gav!
F.ö blir det skitbra Per. Hoppas få ut min bil på nån bana kommande säsong. Det var för länge sen nu. _________________ Joakim Danielsson Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor |
||||||
Bänkningen är ju inte klar än, men siffrorna håller jag för mig själv :-)
Men Tack ändå. :-)
_________________ Per Axblom |
||||||
När Pappersmallarna är klara tänkte jag att det ska se ut något sådant här.
Köpte en catch tank, men var inte nöjd med den så jag köpte en till jag inte var nöjd med :-) Men den går enklare att modifiera. Det har dykt upp en sak jag väntat på länge, för den som väntar på något gott väntar alltid för länge. En ny bensintank från Spitfire Engineering Designs med en uppgraderad bränsle pump och bränslepumps armatur. :-) Sitter en DW 300 pump i den nya tanken så nu hoppas jag att bränsle tillförseln kommer räcka. Denna tanken är i Alu i stället för stål som OEM tanken är så den sparar ca 4kg i vikt. Den rymmer ca 10 liter mer bränsle och har bättre bafflar med trappdoor samt nogrannare mätning av bränslemängden. Många förrdelar när man kör på bana med en alldeles för baktung bil. Rätt eller fel, men jag lät svetsa i en dränerings nippel i tanken med, tänkte att det kan vara bra då jag planerar att köra E85. Så man kan köra igenom lite bensin innan vintern å så. Tänkte dra ny el till pumpen med tjockare kablar och matning från start motorn och letar efter nya stift till den här kontakten. Någon som vet vad de är för stift och vart jag får tag på nya? Köpte en sådan här med, hörde att det kan vara bra att blanda i när man kör E85 Något mer man bör tänka på när man kör E85? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Bänkningen är ju inte klar än, men siffrorna håller jag för mig själv :-)
Men Tack ändå. :-) Jag tror iaf att nu har du mer än mina 211hk. Håller tummarna att bilen är körklar 1/4 _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||
Orginal tanken är på 39 liter, denna är på 49-50 liter, kommer nog uppdatering så den blir lite större. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Fast din bil har missuppfattat hur mycket 211 hk är och tror att det är typ 250hk. :-) Mvh., Per _________________ Per Axblom |
||||||
Aha, tack. Jag har kikat på denna 70 liters: https://www.elise-spares.com/index.p Har en 2 delad fuelcell nu med utgånget datum sen länge, men den tar 120 liter, fast en ny sån kostar lite mkt... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Känns mer som 190hk _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||
Inte för oss andra. _________________ Per Axblom |
||||||
Jag har inte haft mycket energi de senaste 2 månaderna över för bilen
Men idag hände det något. Energin är inte tillbaka till fullo ännu, men får man hjälp att meka blir det roligare. En kompis var här och vi jobbade på ganska bra tycker jag. Motorn är ur. :-) Nu ska den undersökas och fixas så den blir i toppskick till våren. Oljeförsörjningen ska byggas om till mer orginal likt utförande. Så motorfästena behöver justeras även dom. Någon som kan säga vad detta måttet är ungefär med ett K20 eller K24 orginal motorfäste Funderar på att köpa ett sådant här är K24 fästet lägre än K20 fästet? Sen så är det lite oljigt här Någon som vet varför? För mig jag läst något om att oljepumpen drar med sig massor med olja upp på bankörning tex? Sen nästa sak som jag ska ge en snyggare lösning på. Det här röret är ca 17.4mm i diameter.' Men DO88 tex har 16 och 19 slang. Någon som har en ide på hur det kan lösas? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster -03 Honda K24 seqshift supercharged | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20 >> 9 besök senaste veckan (144324 totalt) |