Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Mugello server 2
2936 besök totalt
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292


Trådstartare
Hej

Jag tjuvstartade och körde på en blå Porsche som bromsade alldeles för tidigt. Jag ber förstås den blå Porsche ägaren om ursäkt. Det går på försäkringen.
Jag skulle förstås in i "stop and go" för tjuvstarten. Jag bara körde in i depån på andra varvet tills mekanikerna tittat färdigt på bilen. Undrar om det var rätt ställe att göra "stop and go" på???
Finns det en ruta för detta?
Hamnade ett varv efter i alla fall.
Jag körde med en "default" bil, full med soppa och inga inställningar alls och det sladdade i nästan varje kurva. Kändes lite som rally. Tur man inte kör så på Knutan med Porschen, det hade blivit dyrt.

Tack i alla fall för en trevligt race, även om man inte såg så många.
Hur blir det med resultaten?

goc931 - Ferrarin

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Slutställningen i Rejs #2 blev enligt följande.

1. N.Classon 22min18s
2. J.Jonsson 22min48s
3 goc931 +1 lap
4. MJohannssen Engine
5. Rocket-Roger DNF
6. PSE-R DNF


Jag såg tjuvstarten i backspegeln, lite synd.
Själv kom jag iväg tvåm trots en usel start. Roger tog tät från sin pole plats. Jag skuggade honom i två varv innan han snurrade av. Jag körde inte på dig Roger, i så fall var det lagg så jag inte ens märkte det. Jag var ca 5 meter bakom dig i inbromsningen.
Efter det låg jag i ledning, en ledning som jag behöll in på elfte varvet när jag lite snöpligt sköt motorn.

Jag upplevde inget lagg alls, hur var det för er?

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Micael Johannssen skrev:
Slutställningen i Rejs #2 blev enligt följande.

1. N.Classon 22min18s
2. J.Jonsson 22min48s
3 goc931 +1 lap
4. MJohannssen Engine
5. Rocket-Roger DNF
6. PSE-R DNF


Jag såg tjuvstarten i backspegeln, lite synd.
Själv kom jag iväg tvåm trots en usel start. Roger tog tät från sin pole plats. Jag skuggade honom i två varv innan han snurrade av. Jag körde inte på dig Roger, i så fall var det lagg så jag inte ens märkte det. Jag var ca 5 meter bakom dig i inbromsningen.
Efter det låg jag i ledning, en ledning som jag behöll in på elfte varvet när jag lite snöpligt sköt motorn.

Jag upplevde inget lagg alls, hur var det för er?


jag hade andra slags problem..

När det stod NEX SESSION - RACE

klickade jag på flaggan och hamnade på gridden helt själv... väntade och vääääntade men inget hände.. sen plötsligt började klockan att gå.. anad oråd och tryckte Escape.. (vilket jag inte borde!..) fick DNF då.. ..det var något snopet.. fast jag hade inte mkt till flyt alls.. kvalet missade jag nästan helt då jag satt hos en polare och spelade.. med helt andra inställningar än ja tränat med.. jaja.. så var det för min del...

grattis de som segrade.. thumbs up

PSE-R
Citera
Jirnto
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 26



goc931: det var mej du körde på :/ vadå bromsa för tidigt? måste juh köra lite på säkerhet vi sånnahär race :).. aja det var är väl inget o göra åt, tråkigt med avkörning det första som händer bara.

Tråkigt o hör att ni andra hade otur med erat race.

cs på söndag :)

_________________
- Jimmy Jonsson
- Scirocco 16V
- Lidköping
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292


Trådstartare
Jirnto, visst du har rätt. Det var dessutom en klart uttalad rekommendation att ta det lugnt i starten.
Jag har aldrig startat i spelet heller så jag visste inte hur det skulle te sig med tidnedräkning, lampor som tänds och så var man lite taggad.

Vi ses på Spa för min del, då jag ska utomlands nästa söndag och missar Misano.

Lycka till i fortsättningen.

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Ja det är fan inte lätt att hålla sig på mattan när starten går. Själv har jag en benägenhet att köra för fort in i första böjen och hamna på gräsmattan Efter långa sessioner terapi har "de" lyckats att ta denna olat ur min kropp. Nu startar jag beskedligt och håller mig på banan.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292


Trådstartare
Hej

1. Vad kör ni med för vyinställningar? Jag använder TV-cockpit, då jag tycker att man ser mer av banan.

2. Apropå Peter E's problem, jag hamnade i depån efter första next session efter kvalet. Ovetandes körde jag ut väldigt osäkert då jag såg era bilar stå kvar i depån. Efter en kort stunds körning så blev det next session igen och då hamnade jag på gridden. Ska det vara så eller...?

3. Apropå Micael Johansson och lagg, jag upplevde att det småhängde sig vid ca tre tillfällen. Allt stannade i en eller högst ett par sekunder. Tur inte spelet fortsatte i bakgrunden.

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542




_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Finns det något resultat från kvalet på server2? Det enda viktiga för poängberäkningen är vem som kom först - så om det inte finns nån kvallista kanske nån vet vem som hade den snabbaste tiden?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292


Trådstartare
Hej

Rocket-Roger eller N.Claesson har jag sett flimra förbi i listan.

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Tjena!

Det var Rocket Roger som vann kvalet på 1:53:70x

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Rocket Roger
VARA (EMTUNGA)
Här sen Jan 2003
Inlägg: 138



Micael Johannssen skrev:
Slutställningen i Rejs #2 blev enligt följande.

1. N.Classon 22min18s
2. J.Jonsson 22min48s
3 goc931 +1 lap
4. MJohannssen Engine
5. Rocket-Roger DNF
6. PSE-R DNF


Jag såg tjuvstarten i backspegeln, lite synd.
Själv kom jag iväg tvåm trots en usel start. Roger tog tät från sin pole plats. Jag skuggade honom i två varv innan han snurrade av. Jag körde inte på dig Roger, i så fall var det lagg så jag inte ens märkte det. Jag var ca 5 meter bakom dig i inbromsningen.
Efter det låg jag i ledning, en ledning som jag behöll in på elfte varvet när jag lite snöpligt sköt motorn.

Jag upplevde inget lagg alls, hur var det för er?


Det var nog lagg hos DIG > . för jag kännde odentlig plåtkontakt.
Hos mig flöt det bra thumbs up , tills jag blev nerloggad thumbs down .

_________________
Roger Jonsson
Citera
Racingsimulatorer
Mugello server 2
2936 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande