Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Mod: McLaren F1 GTR Challenge till F1C
5 besök senaste veckan (774 totalt)
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Jag har just testat ORSPG:s McLaren F1 GTR Challenge-modd till F1C som släpptes idag.
Tycker den känns helt OK. Klart bättre än deras McLaren F1 Sunday Cup som jag inte tyckte var nåt att ha. (inga vingar på bilarna så de gick som f-n rakt fram...i kurvorna också )
Men i GTR Challenge har bilarna vingar och alla inställningsmöjligheter. Rätt gott ljud också. Jag har kört lite JGTC förut, men eftersom den inte finns på F1rst (än?) så är det inte lika skoj även om modden i sej är bra. Den här modden påminner lite om JGTC och även lite om GTR-2002 tycker jag. Gott om kraft.
Den är framtagen i samarbete med f1rst så den borde funka bra online, men det har jag inte testat än.

Nu har jag bara testat typ 15 varv, men första intrycket är att den är värd att prova.
Finns på http://www.orspg.com/

Nån annan som testat den?

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Även denna är värd att bli en officiell tråd!

Jag har testat modden och jag tycker att den är kanonbra!!! Det blir täta race när man kör med likadana bilar.

Du behöver tre filer:

- `F1 Challenge 99-02' spelet måste så klart ligga i botten!

- `ORSPG Software Pack 1.0.0' heter en fil som finna att ladda ner. Denna fil skapar alla genvägar på skrivbordet. I denna fil finns också något som de kallar "The Launcher". Det är ett program som gör att du lätt kan starta andra program som tex F1RST-klienten. Filen heter: `ORSPG Software Pack 1.0.0.exe'. När detta program är färdigtinstallerat så startar något som heter: ORSPG 3D config utility.

- `ORSPG Interface Pack 1.0.2' är nästa fil. När denna fil är nedladdad så kan man enkelt ladda ner och byta mellan olika säsonger. Denna fil heter: `1_v1.0.2_ORSPG_Interface.exe'.

Sen så finns det två olika cuper:

1) McLaren F1 Sunday Cup season
Detta är McLaren-bilarna i gatversion utan vingar odyl. Denna fil heter: `3_v1.0.2_ORSPG_MCF2C.exe'.

2) McLAren F1 GTR season
Detta är racing-versionerna av denna bil. Denna fil heter: `2_v1.0.1_ORSPG_MCF1C.exe'

Innan du kan köra:

Första gången du kör denna mod finns inga banor att köra. Det första man ska köra igång i modden är något som heter "Track manager". Detta för att göra banorna körabara i denna modd. När det är startat trycker ni på `Repair' knappen. kryssa i rytan `Check for missing MAS files' och tryck sedan på `Using medium resolution mirrors'. Programmet talar om ifall något fel uppstår.

Nästa sak som ska göras är att skapa en ny profil.

Sen är det bara att börja spela!!!!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Racingsimulatorer
5 besök senaste veckan (774 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande