Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Passionerat intresse
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (41922 totalt)
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

Vi kan fortsätta...
En vän till familjen byggde segelbåt? i vardagsrummet?


Var rätt ung då detta skedde men kom ihåg att han håll på i mellan 5-10 år med det.
Sedan slog han "bara" ut väggen till trädgården o baxade ut båten.

En annan renoverade en gammal bil (30-tal) i källaren, rummet innanför garaget. Plockade in del för del...
Vete tusan hur den kom ut, då jag flyttade hemifrån efter att ha sett bil-ramen med div tillbehör. Kanske aldrig blev klar
Får ringa farsgubben i kolla om han har info

_________________
Jan Å
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Det var det roligaste jag haft idag!!! thumbs up

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Christian Eriksson
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 57



Den var bra, man känner som sagt igen sig själv mfl.. kraftigt.

Men det är väl som så att man har det käraste nära till hands hela tiden, Verdi vevstakar, MBE och Sparco Evo stol i sovrummet känns ganska okej i denna församling.

_________________
Christian Eriksson
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 163



Christian Eriksson skrev:
Den var bra, man känner som sagt igen sig själv mfl.. kraftigt.

Men det är väl som så att man har det käraste nära till hands hela tiden, Verdi vevstakar, MBE och Sparco Evo stol i sovrummet känns ganska okej i denna församling.


Hehehe....

Ja.. Det är kul att höra att man inte är ensam om att ha ett insprutningssystem i sovrummet...

/Peter

_________________
MVH Peter Zeberg

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
Balazs 911
Luxembourg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 77



Det var längesen jag fick mig ett så gott skratt. Faktum är att jag ska öppna ett Bar/cafe och var i förra veckan och kollade på bryggmaskiner. Kostade 8700 euro och killen som skulle sälja var världsmästare i capuccinobryggning (eller vad det blir) och en kurs i att brygga kaffe på en månad var medräknat i priset.....

mvh,

Balazs

_________________
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Haha, grym story!

I det här sammanhanget kan jag nästan visa bilderna när jag ångpressar storseglet i vardagsrummet för att kunna analysera buken bättre...

Delar i lägenheten? jag hade en halv Saab 900 kaross i hallen ett tag.
Jag har nog kvar kolfiberrodret under sängen också.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

Balazs 911 skrev:
Det var längesen jag fick mig ett så gott skratt. Faktum är att jag ska öppna ett Bar/cafe och var i förra veckan och kollade på bryggmaskiner. Kostade 8700 euro och killen som skulle sälja var världsmästare i capuccinobryggning (eller vad det blir) och en kurs i att brygga kaffe på en månad var medräknat i priset.....

mvh,

Balazs



Läser jag rätt... Är kaffekursen på en månad? Ska du också snöa in på BÖN-pressarbanan o tävla i kaffebryggning

Du lär iallafall bli rätt vass på kaffebryggning efteråt thumbs up

Meddela var du smäller upp cafe't, så kan vi alla hejja på när du "tränar"


btw, en av mina gamla elever startade ett café i Halmstad där de hade bildelar överallt, tom en bensinpump o en bil stickandes ut från väggen - kul ide'

_________________
Jan Å
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



På mitt fönsterbräde, där "normala" männinskor har blommor och sånt, finns nu ett fint gasspjäll från en Admiral, en nersliten kam från en 1900 CIH, en bränd ventil från samma motor, en kolv från en annan 1900, en krökt ventil från en 2,2 CIH, ett spräckt diffdrev från vinterbilen, ett utslitet knutkors från en 244, 8 sinterlamellpuckar och en fin kam från en Austin A40.
Det är jättefint tycker jag!

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Hmm på bokhyllan ligger en gammal Opel 1.9 kolv och ett IHI turboagg med bortplockat kompressorhus..

Turboaggregat gör sig bäst på bokhyllan för i bilen har dom inget att göra thumbs up

En topp ligger på skrivbordet än så länge..
Ett slutrör ligger ju också på bokhyllan.. tyckte det var för tungt för att monteras... söker 3ggr vikten för att bara köra ett vanligt rör

Ett Mi16 spjällhus ligger brevid dremlen för att putsas till "ligga på hyllan" skick också


Jag är normal..

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Med tilltagande ålder har man väl lungnat ned sig lite, men några gamal meriter finns...

Som 18-åring med nytaget körkort och inför rallyförardebuten protesterade morsan liten är motorblock, topp och vev till rallybilen avfettades och rengjordes med varmvatten i familjens badkar...
Vad visst något med emaljen

Att ugnen användes till när kolvar och kolvbultar skulle förrenas liksom fördelardrev och vevaxel, var väl mera accepterat

När sedemera första egna bostaden inreddes fanns en period med en vinge från gammal F3 på väggen,
ett glasblästrat Alfa 1750 block (med avkapade pinnbultar) som bordsunderrede till glassbordet.
Fortöljerna utgjordes av 4 st gamla Corbeu racingstolar.

Numera inskränker sig bildelarna som visas offentligt i bostaden till en vacker spiralmakaronssformav vevstake med kolvbultsrester tillhörande en Lotus twincam som gav upp vid exakt 8300 rpm....
Samt en mycket vacker härdsmälta a'la chernobyl införskaffad via en kolv som gjore sitt sista pass i en Saab två-takt på Häämelinna förra sommmaren.

I övrigt så är väl numera blomma och ungar tillvanda vid allehanda racermotiv på väggrna i bostaden, ett o annat vitrinskåp med 1:43 och 1:18 racers, blandat med ett hyfsat antal pokaler från de senaste 25 års tävlande. Snyggast är i mitt tycke annars den sparkbil av modell svart ur-Saab i plast o trä som var 1:a priset i förra årets 1000cc Cup, mycket läckare, än låtsassilver!

Vet precis hur mitt kommande kontor ska inredas, men det tar vi en annan dag...

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det är säkert någon som kan ha kul åt detta en gång till eller för första gången...
..så upp och hoppa med denna tråd igen



_________________
/Anton Lillsund
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Sportbilsentusiasten skrev:
Vi kan fortsätta...
En vän till familjen byggde segelbåt? i vardagsrummet?


farsan byggde träkajaker i vardagsrummet (de gick dock ut genom dörren) och faktiskt en liten segelbåt på vinden ovanför uthuset... Själv ligger jag nog rätt mycket i lä... - i lägenheten finns just nu faktiskt inte en enda bildel!

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Haha man känner helt klart igen sig.

Tjejen är rätt van att det står allmöjlig bilflora i duschen hemma.
Bor trångt så man måste ju utnytja allt utrymme.
Hon lyfter undan saken och ställer tillbaka efter dushen

Förstående flicka hon.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Hornlund
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2005
Inlägg: 283



Klockrent, gillar de sista också, Du som kan lite om bilar.. thumbs up

_________________
/ Mikael Hörnlund
AW11 - XE10
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Hornlund skrev:
Klockrent, gillar de sista också, Du som kan lite om bilar.. thumbs up


Letade upp den här texten för jag skulle skicka till en vän nu..

Just det där citatet får mig också att tänka på "du som kan det där med datorer"

Bara för att man jobbar med hjälp av en dator behöver man inte kunna allt om dem

_________________
Martin Öberg
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Har ett grenrör till min Crx i bokhyllan. Den är lite som ett konstverk.

Edit: Glömde att jag har ett avgassystem i hallen och ett bussningskit till nämnda bil på köksbordet med.

Texten med espressobryggaren var ju helskön!
Synd att man inte kunde dricka den bara.

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



obizzz skrev:
Just det där citatet får mig också att tänka på "du som kan det där med datorer"

Bara för att man jobbar med hjälp av en dator behöver man inte kunna allt om dem

Jag har märkt ett svalnande intresse för att fråga mig om datorhjälp sen jag oavsiktligt lyckats radera fars email vid en uppgradering.

och kompisarna inser att jag är oduglig till vardags-mek med bilar eftersom jag ställer så jobbiga frågor som "Har du verkligen kollat om du har olja i motorn?"... "Vaddå, jag servade ju bilen 2003???" brukar jag få till svar. Sen att tryckarna låter som pingpong-bollar under locket det hör de liksom inte.

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707



Får mig att tänka på min käre bror som klädde in hela badrummet i plast så han kunde ha det som lackrum... Och som förvarade däck inne på toaletten som var 1 x 1 m. Han sparkade också i tån i topplocket han hade vid sängen när han hade brått till jobbet...

Man kanske skulle släpa upp motorcykeln för trappan och parkera den i vardagsrummet så kanske man skulle får mer gjort på den. Risken är väl att man "bara" ska starta upp den nån gång när man tar några öl med polarna och det slutar med att man bränner däck på parketten.

_________________
Karl Vestgöte
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:
Bara för att man jobbar med hjälp av en dator behöver man inte kunna allt om dem


Jag säger att jag jobbar med stordatorer och har terminal på jobbet.

_________________
Johan Rådlund
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



Finns ju en person här på forumet som har sin Ducati i vardagsrummet - det har också meckats med den i vintern i just vardagsrummet :-)

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
szarseo
Stockholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


hej!

jag undrar om det är någon som vet vem denna person är som brinner så mycket för sin ugn och espresson!!
vi håller på att spela in en film och skulle väldigt gärna komma i kontakt med honom.

alla ledtrådar är otroligt välkomna!

tack på förhand

_________________
Emil Nylander
Citera
Allmänt banåkaforum
Passionerat intresse
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (41922 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande