Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2013 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
1 besök senaste veckan (4458 totalt)
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17349


Trådstartare
Lite förvånad att inte hitta några trådar, men folk grillar väl...
Underhållande race "som vanligt".
Lite underliga regeltolkningar, men de som styr vet väl bättre än jag. Trodde trilskande DRS var en direkt anmodan att "Gå i fängelse utan att passera "gå" ".
Button verkade inte helt nöjd med Perez sätt att köra och det var några stycken som kanske inte lämnade det utrymme de borde ha gjort.
Snygg omkörning av Vettel i inledningen när han passerade Alonso.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Hann bara se sammanfattningen på tv10 men det var riktigt intressant. Kul med dubbelt Lotus på pallen också thumbs up

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Lennart Mäkinen skrev:
Trodde trilskande DRS var en direkt anmodan att "Gå i fängelse utan att passera "gå".


Trodde jag också, nu vann väl inte Alonso några direkt fördelar på det hela utan tappade både fart och fick göra depåstopp för att fixa så rättvisemässigt så gjorde det inget.

_________________
Martin Öberg
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255



Obizzz skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Trodde trilskande DRS var en direkt anmodan att "Gå i fängelse utan att passera "gå".


Trodde jag också, nu vann väl inte Alonso några direkt fördelar på det hela utan tappade både fart och fick göra depåstopp för att fixa så rättvisemässigt så gjorde det inget.


Visst bröt Schumacher när han råkade ut för det för nåt år sedan?

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17349


Trådstartare
Obizzz skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Trodde trilskande DRS var en direkt anmodan att "Gå i fängelse utan att passera "gå".


Trodde jag också, nu vann väl inte Alonso några direkt fördelar på det hela utan tappade både fart och fick göra depåstopp för att fixa så rättvisemässigt så gjorde det inget.
Njae, om det står i reglerna att man bara får ha vingen öppen en viss del av banan så spelar det ju ingen roll om man förlorar på det på vissa delar.
Hårdraget är det som att ha ett turboaggregat monterat på bilen. Det är mot reglerna, men eftersom man inte vinner på det i kurvorna så kan det få vara så.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Lennart Mäkinen skrev:
Obizzz skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Trodde trilskande DRS var en direkt anmodan att "Gå i fängelse utan att passera "gå".


Trodde jag också, nu vann väl inte Alonso några direkt fördelar på det hela utan tappade både fart och fick göra depåstopp för att fixa så rättvisemässigt så gjorde det inget.
Njae, om det står i reglerna att man bara får ha vingen öppen en viss del av banan så spelar det ju ingen roll om man förlorar på det på vissa delar.
Hårdraget är det som att ha ett turboaggregat monterat på bilen. Det är mot reglerna, men eftersom man inte vinner på det i kurvorna så kan det få vara så.


Nu måste man enligt reglerna gå i depå för att fixa det vilket Ferrari också gjorde. Men man har något eller några varv på sig att göra det om jag minns reglerna rätt fritt ur huvudet och behöver alltså inte göra det samma sekund som det inträffar.

Om man inte kan fixa DRS-felet får man inte köra vidare men kan man fixa det får man köra vidare.

_________________
Ola Lennström
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17349


Trådstartare
Ola L skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Obizzz skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Trodde trilskande DRS var en direkt anmodan att "Gå i fängelse utan att passera "gå".


Trodde jag också, nu vann väl inte Alonso några direkt fördelar på det hela utan tappade både fart och fick göra depåstopp för att fixa så rättvisemässigt så gjorde det inget.
Njae, om det står i reglerna att man bara får ha vingen öppen en viss del av banan så spelar det ju ingen roll om man förlorar på det på vissa delar.
Hårdraget är det som att ha ett turboaggregat monterat på bilen. Det är mot reglerna, men eftersom man inte vinner på det i kurvorna så kan det få vara så.


Nu måste man enligt reglerna gå i depå för att fixa det vilket Ferrari också gjorde. Men man har något eller några varv på sig att göra det om jag minns reglerna rätt fritt ur huvudet och behöver alltså inte göra det samma sekund som det inträffar.

Om man inte kan fixa DRS-felet får man inte köra vidare men kan man fixa det får man köra vidare.

Tack för klargörandet!
Borde vara intressant att gå mot en kurva och inte märka att vingen inte stängt sig.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Jag behöver fler skärmar

_________________
Janne Ström
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255



3DBlaster skrev:
Jag behöver fler skärmar


Oki, jäääätttedum fråga men...


Är det Viaplay och uppspelning på flera devices/enheter som gör att du får alla fiffiga extraskärmar?
Hur mycket mer ger Viaplay jämfört med som jag tittar idag, dvs TV'n och Formula1.com's tidtagning på den bärbara?

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



3DBlaster skrev:
Jag behöver fler skärmar

Fet setup! Flera iPads och Airplay är lösning på dina (och de flesta andra) skärmproblem. En mainskärm kör du bara som "airplayslav" så du kan slänga upp valfri iPad till Main..! Är inte Viaplay kund så är osäker om appen stöder Airplay.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Peter V
Hörby
Här sen Jun 2003
Inlägg: 195



Var ju ett ganska bra race även om jag tycker synd om Ferrari som hade otur med båda sina bilar. Förstår inte riktigt vad som hände med Massas bakdäck?? Hände ju något liknande med Hamilton under träningen och det är ju oroväckande.

Vettel gjorde vad han skulle men Webber verkar ha desto mer problem... inte så snygg manöver på Rosberg och tycker det är mycket märkligt att domarna inte kan ta besluten under racet. Nån bestraffning lär han väl få.

Button och Perez fight var ju grym och det imponerar att McLaren står fast vid sin åsikt angående teamorder och låter dem hållas. Fast det lär nog bli en hel del diskussioner in-house. Personligen tycker jag att Perez gjorde helt rätt... de har ju sagt åt honom att vara tuffare och han gjorde inga direkta fel tycker jag. Buttons avtryckningsmanöver var ju inte så snygg den heller.

Positivt för Grosjean också att han har hittat fart igen och Kimi gjorde ett bra jobb som alltid. Lotus måste ju vara väldigt nöjda med tanke på deras dåliga kval.

_________________
Peter Vighagen
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Lennart Mäkinen skrev:
Njae, om det står i reglerna att man bara får ha vingen öppen en viss del av banan så spelar det ju ingen roll om man förlorar på det på vissa delar.
Hårdraget är det som att ha ett turboaggregat monterat på bilen. Det är mot reglerna, men eftersom man inte vinner på det i kurvorna så kan det få vara så.


Där säger jag inte mot dig. Vad jag menade med "rättvisemässigt" var inte relaterat till reglerna utan min personliga uppfattning om rättvisa.

Skillnaden när Schumacher råkade ut för det var väl just att de inte lyckades fixa det i depån. Om jag inte minns fel så stod de och slet i den där vingen förgäves. Tack för klargörandet Ola.

_________________
Martin Öberg
Citera
AndF
Lund
Här sen Okt 2005
Inlägg: 345

Moderator i ett av underforumen

Surt för Alonso och Massa. Tydligen ska det varit skräp på banan även denna gång enligt Pirelli. Skulle varit skoj att se vad Alonso kunnat göra med fungerande DRS.
Imponerande av Vettel. När han kommer loss är han nästan oslagbar.

Skillnaden med Schumacher var att hans ej gick att stänga vid depåstoppet, inte ens med våld. (kolla 1,30 in)
https://www.youtube.com/watch?v=oRcWrSFtWFY

_________________
- Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



johmei skrev:
3DBlaster skrev:
Jag behöver fler skärmar

Fet setup! Flera iPads och Airplay är lösning på dina (och de flesta andra) skärmproblem. En mainskärm kör du bara som "airplayslav" så du kan slänga upp valfri iPad till Main..! Är inte Viaplay kund så är osäker om appen stöder Airplay.


Jag kör Viaplay kontot på 2 olika datorer och sedan Viaplay appen på Ipaden, nu när dom äntligen kör med en massa olika streamar så man kan välja själv.

_________________
Janne Ström
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



3DBlaster skrev:
johmei skrev:
3DBlaster skrev:
Jag behöver fler skärmar

Fet setup! Flera iPads och Airplay är lösning på dina (och de flesta andra) skärmproblem. En mainskärm kör du bara som "airplayslav" så du kan slänga upp valfri iPad till Main..! Är inte Viaplay kund så är osäker om appen stöder Airplay.


Jag kör Viaplay kontot på 2 olika datorer och sedan Viaplay appen på Ipaden, nu när dom äntligen kör med en massa olika streamar så man kan välja själv.


tillåter ViaPlay att man loggar in med flera datorer samtidigt ? iaf om man sitter på samma IP-adress? .... måste testa thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Fredrik - SLC skrev:

tillåter ViaPlay att man loggar in med flera datorer samtidigt ? iaf om man sitter på samma IP-adress? .... måste testa thumbs up


Du får ha upp till fyra enheter. Att köra dem samtidigt är inga problem.

http://blog.viaplay.se/2012/08/max-4-enheter-kopplade-till-ditt-viapla . . . .

_________________
Martin Öberg
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Obizzz skrev:
Fredrik - SLC skrev:

tillåter ViaPlay att man loggar in med flera datorer samtidigt ? iaf om man sitter på samma IP-adress? .... måste testa thumbs up


Du får ha upp till fyra enheter. Att köra dem samtidigt är inga problem.

http://blog.viaplay.se/2012/08/max-4-enheter-kopplade-till-ditt-viapla . . . .


Stämmer det! thumbs up
Och i helgen så var dessutom onboard live kamerasändningen i sync med huvud LiveHD kanalen vilket gjorde det hela ännu bättre.
Förra loppet så fick jag jag 5-6 sek delay på onboard sändningen vilket gjorde det lite jobbigt

_________________
Janne Ström
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Kul race! Många roliga, och schyssta, fighter under loppet. thumbs up thumbs up thumbs up

Lite synd med DRS-strulet på Alonsos bil, det hade varit mycket intressant att Vettel och Alonso i kamp på banan, det är inte så ofta just de två befinner sig på ungefär samma ställe under racen men här kan man förmoda att det skulle blivit så.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Elitracing (åskådarracing)
2013 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
1 besök senaste veckan (4458 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande