Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) 2013 FORMULA 1 CHINESE UBS GRAND PRIX 12-14 April!! | 1, 2 >> 10852 besök totalt |
SNART DAGS!
Vettel vs Webber - Suituationen oförändrar gissar jag. Andrafiol är andrafiol , men frågan är hur länge? McLaren - HAR de hittat något eller ej? Button måste leverera - Perez , kommer har fortsätta med sina fåstoppare och komma 10:a? Force India??? Går som ett ånglok in bland toppstallen , håller det? Marussia med Bianchi - Succe. Söker de att ta platsen från Caterham redan nu? Ferrari - HUR går det? Man kan ju inte lite på Att Alonzon ska köra skiten ur bilen var gång? Kommer de nån vart och kommer Massa kvala ut Alonzo igen Sauber - Stela , kommer de framåt? Blir intressant på en ointressant bana. Hoppas på Button att lyckas ta en top fem. Kimi stark och på pallen med Alonzo och Vettel typ _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Du glömde Mercedes!
Just Merca tycker jag har blivit intressanta, de har hittills visat på ett rejält uppsving. Vad Hamilton går för vet vi men Rosberg har visat sig stark i jämförelse. |
||||||
Oj oj oj vad däcken slits!
Och ytterligare en mclarren satt i sandfållan/däcksbarriären på 90n gradarn in till depån, men skinkan satt av förklarliga skäl inte i denna bilen. Hehehe. Kommer nog bli en spännande helg! _________________ Christian Lange 458 |
||||||
Webber fick mekaniskt fel på bilen i Q2, startar från 14'e rutan imorrn
Hamilton i topp i Q2 1.35.078, Kimi 1.35.659 Fullständig lista efter Q3 _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Jäkla bra fart Merca har hittat samt Kimi. Det skall bli oerhört intressant racing imorgon där jag som alltid hoppas på seger för Kimi och DNF för Vettel
|
||||||
Aftonbladet har F1 högst upp på siten
http://www.aftonbladet.se/sportblade Edit: Även Expressen har lagt det som nyhet http://www.expressen.se/sport/lewis- _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Ännu ett 2-0 kval till Marussia Dessutom kvalade dom ut Webber hela gänget _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Fuel bowser, är det nån form av reservtank för att slippa straffet månne. Känns som om man borde ha en manuell lösning på det där, typ som på gamla moppen med en soppakran med reservläge _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Föraren som kör flest varv under kvalet borde gå någon form av bonus. Det är trist när det bara görs ett försök per bil.
Två platser fram för den som kör flest varv eller att man få byta till sig ett set nya däck. Q1 och Q2 borde den sin kört flest varv automatiskt gå vidare ifrån. Chans för dom mindre teamen. /En som tycker det är trist när bilarna står i sina boxar! _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
+1 _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||
Jag fattade det som om att det var deras tankrigg som levererade 3kg för lite soppa så att han inte kom runt efter avslutat snabbt varv. Tråkigt för han får svårt att göra något från sista plats tror jag och jag hade velat se lite fight mellan Vetter och Webber |
||||||
Känns nästan som att RBR försöker få Webber att säga upp sig. De gav honom inte jordens bästa förutsättningar idag även om han själv gjorde seriösa försök att eliminera sig också vilket straffar honom i Bahrain.
Stabil framfart av Alonso. Undrar om Vettels däck hade haft grepp ett varv till. Det såg lite skakigt ut på slutet. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Stabil körning så länge det varade dock. Men nog är det ju lite trist att de måste köra ett däck som bara levererar i några enstaka varv. Annars ett spännande race _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
Svårt att göra alla nöjda. Personligen vill jag se maximal attack och få varv. Det ger en extra krydda när man vet att exempelvis vet att förarna bara har ett försök på sig i Q3... vilka pallar för trycket osv. Dessutom en väldigt spännande väntan. Men jag har all respekt för de som hellre ser bilar på banan även om det inte är maximal attack utan runt-körning för att samla varv. Just detta kvalformat är ju en kompromiss där man åtminstone tvingar ut alla förare tre gånger på en timme. Förr kunde det ju vara en väntan på 50 minuter innan toppförarna kom ut på banan och gjorde sitt försök. _________________ Anders Sandström |
||||||
Elitracing (åskådarracing) 2013 FORMULA 1 CHINESE UBS GRAND PRIX 12-14 April!! | 1, 2 >> 10852 besök totalt |