Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 300 SEL -89 "Röda Svinet" | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11 >> 13 besök senaste veckan (138299 totalt) |
Daääm! Ska det se ut så där? Kul att svinet svinar vidare - hoppas första provkörningen inte är alltför långt borta. |
||||
Vi tänkte ha en garagevisning för Röda Svinet i september. Lite mingel med sponsorer, lite dryck, lite korvgrillning och massor med bilsnack. Erik König öppnar upp sin verkstad och alla som vill får komma riktigt nära Röda Svinet och diverse andra projekt som finns på plats. Låter det som en bra idé?
_________________ Jens Trulsson |
||||
Utmärkt idé! Vi är ett "gäng" som eventuellt kommer /Ägare av Röda Svinets hjärta. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Ursäkta trådkapningen, men vilken väg beställde ni bakkrängaren från Feind? Har skickat mail till info@feindms.com. Funkar den? mvh johannes _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||
Testa brandon@feindms.com, det är killen bakom företaget och den som jag haft kontakt med. _________________ Jens Trulsson |
||||
I wish! Bakaxeldelar har slarvat bort vår låda, koppling och svänghjul. Sju månader and counting ... Men König har börjat med inredningen. Om en dryg månad är det garagevisning och ALLA är välkomna då. När datum är satt ordnar jag en O.S.A.-lista. 50 platser och först till kvarn! _________________ Jens Trulsson |
||||
I en drömvärld, ja! Först var tanken att den skulle blivit klar i tid till Winterhell 2014. Men att bygga racebil av en S-klass kräver djuuuuuuupa fickor eller massor med tid. Tyvärr fick vi nöja oss med det senare alternativet. _________________ Jens Trulsson |
||||
Tackar, fick tag på Brandon. Krängare på väg... Till ämnet: det ser ut att bli original bromsar, stämmer det? Hur tänkte ni bygga LSD:n? Väldigt cool projekt annars _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||
Oj! Svinframstegen går så långsamt att jag inte ens orkar bry mig om Rejsatråden ... Då vet man att saker har gått i stå.
Ja, det blir originalbromsar. Visst hade det varit fläskigt att smacka på sexkolvsok och rejäla skivor men i och med att vi lättar bilen med 300-400 kg borde original funka. De blir dessutom grundligt renoverade. OCH, det ska gå att köra på bana men det ska inte rejsas. Hamnar vi där kan man ju alltid se över en uppgradering. Just nu prioriterar sådant som ser bra ut på bild! LSD:n kommer nog mest fungera som en AGA-diff och inte så mycket limited slip. Det är ett kit från Elbe Engineering som verkar ha problem med sin hemsida för närvarande, Elbe.ee _________________ Jens Trulsson |
||||
Är det fjädrat centrum på den lamellen? Folk som inte kan köra bil kommer annars att komma med alla möjliga korkade inlägg av typen "det går juinte att köra med" eller "hur ska ni kunna fickparkera" eller "jag har minsann hört talas om nån som läst nåt på internet där nån kände en brylling som hade en känsla av att nån funderat på att testa prova köra med ofjädrat å det förstår ju vilken idiot som helst att det GÅR JU ALDRIG"... Personligen kan jag bara konstatera att det inte blir nån skillnad på kopplingen...bortsett från att man slipper byta lamell tre ggr i halvtimmen eftersom vanliga lameller är bajs. Grattis - ser vettigt ut.
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
_________________ Jens Trulsson |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 300 SEL -89 "Röda Svinet" | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11 >> 13 besök senaste veckan (138299 totalt) |