Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 300 SEL -89 "Röda Svinet"
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11   >>
13 besök senaste veckan (138299 totalt)
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Tackar. Den saknar ju motor än så länge så 200 kg till över nosen ska nog få ned na.

_________________
Jens Trulsson
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6874

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
The Cartorialist skrev:
Det händer lite på Svinfronten.


Lite skitigt och stökigt än så länge ...

Daääm! Ska det se ut så där?
Kul att svinet svinar vidare - hoppas första provkörningen inte är alltför långt borta.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Fokus!




_________________
Jens Trulsson
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Hinner ni till torsdag?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5280



Den där vingen satt riktigt bra!

Ska nog leta upp en till min w107 också då det finns en liknande.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Vi tänkte ha en garagevisning för Röda Svinet i september. Lite mingel med sponsorer, lite dryck, lite korvgrillning och massor med bilsnack. Erik König öppnar upp sin verkstad och alla som vill får komma riktigt nära Röda Svinet och diverse andra projekt som finns på plats. Låter det som en bra idé?


_________________
Jens Trulsson
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5280



The Cartorialist skrev:
Vi tänkte ha en garagevisning för Röda Svinet i september. Lite mingel med sponsorer, lite dryck, lite korvgrillning och massor med bilsnack. Erik König öppnar upp sin verkstad och alla som vill får komma riktigt nära Röda Svinet och diverse andra projekt som finns på plats. Låter det som en bra idé?



Utmärkt idé!

Vi är ett "gäng" som eventuellt kommer

/Ägare av Röda Svinets hjärta.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
hismajestics
Helsingfors
Här sen Jan 2014
Inlägg: 168



The Cartorialist skrev:
Det händer lite på Svinfronten.



Ursäkta trådkapningen, men vilken väg beställde ni bakkrängaren från Feind? Har skickat mail till info@feindms.com. Funkar den?

mvh
johannes

_________________
Johannes Savolainen
Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L
Citera
Mikael Svantesson
Stockholm
Här sen Dec 2007
Inlägg: 279



Den kommer inte dyka upp på Arlanda i helgen, antar jag?

_________________
Mikael Svantesson
"Busbil": Nissan 200SX S13 -92
Bruksräser: Subaru Levorg -18
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



hismajestics skrev:
Ursäkta trådkapningen, men vilken väg beställde ni bakkrängaren från Feind? Har skickat mail till info@feindms.com. Funkar den?


Testa brandon@feindms.com, det är killen bakom företaget och den som jag haft kontakt med.

_________________
Jens Trulsson
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Mikael Svantesson skrev:
Den kommer inte dyka upp på Arlanda i helgen, antar jag?


I wish! Bakaxeldelar har slarvat bort vår låda, koppling och svänghjul. Sju månader and counting ...
Men König har börjat med inredningen. Om en dryg månad är det garagevisning och ALLA är välkomna då. När datum är satt ordnar jag en O.S.A.-lista. 50 platser och först till kvarn!

_________________
Jens Trulsson
Citera
Bosse TBS
Tullinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 269



Är det tänk att du ska gästspela i SLC med den smäckra och nätta bilen? fasar för att trängas med den i någon kurva ..

_________________
Bo Palmquist
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Bosse TBS skrev:
Är det tänkt att du ska gästspela i SLC med den smäckra och nätta bilen? fasar för att trängas med den i någon kurva ..


I en drömvärld, ja! Först var tanken att den skulle blivit klar i tid till Winterhell 2014. Men att bygga racebil av en S-klass kräver djuuuuuuupa fickor eller massor med tid. Tyvärr fick vi nöja oss med det senare alternativet.

_________________
Jens Trulsson
Citera
Bosse TBS
Tullinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 269



Spännande projekt, hoppas ni får ihop det i rimlig tid.

_________________
Bo Palmquist
Citera
hismajestics
Helsingfors
Här sen Jan 2014
Inlägg: 168



The Cartorialist skrev:
hismajestics skrev:
Ursäkta trådkapningen, men vilken väg beställde ni bakkrängaren från Feind? Har skickat mail till info@feindms.com. Funkar den?


Testa brandon@feindms.com, det är killen bakom företaget och den som jag haft kontakt med.

Tackar, fick tag på Brandon. Krängare på väg...thumbs up

Till ämnet: det ser ut att bli original bromsar, stämmer det? Hur tänkte ni bygga LSD:n?

Väldigt cool projekt annars

_________________
Johannes Savolainen
Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Oj! Svinframstegen går så långsamt att jag inte ens orkar bry mig om Rejsatråden ... Då vet man att saker har gått i stå.

Ja, det blir originalbromsar. Visst hade det varit fläskigt att smacka på sexkolvsok och rejäla skivor men i och med att vi lättar bilen med 300-400 kg borde original funka. De blir dessutom grundligt renoverade. OCH, det ska gå att köra på bana men det ska inte rejsas. Hamnar vi där kan man ju alltid se över en uppgradering. Just nu prioriterar sådant som ser bra ut på bild!

LSD:n kommer nog mest fungera som en AGA-diff och inte så mycket limited slip. Det är ett kit från Elbe Engineering som verkar ha problem med sin hemsida för närvarande, Elbe.ee

_________________
Jens Trulsson
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238





Inte så mycket snack om vad detta är för något. Snart är det dags för en riktig uppdatering, med bilder från garaget och allt!

_________________
Jens Trulsson
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5280



Långt till sommaren och många mörka timmar att mecka nu.

Vore skoj om Svinet får träffa Elefanten nästa år.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1281



Är det fjädrat centrum på den lamellen? Folk som inte kan köra bil kommer annars att komma med alla möjliga korkade inlägg av typen "det går juinte att köra med" eller "hur ska ni kunna fickparkera" eller "jag har minsann hört talas om nån som läst nåt på internet där nån kände en brylling som hade en känsla av att nån funderat på att testa prova köra med ofjädrat å det förstår ju vilken idiot som helst att det GÅR JU ALDRIG"... Personligen kan jag bara konstatera att det inte blir nån skillnad på kopplingen...bortsett från att man slipper byta lamell tre ggr i halvtimmen eftersom vanliga lameller är bajs. Grattis - ser vettigt ut.

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



SevenEight skrev:
Är det fjädrat centrum på den lamellen? Folk som inte kan köra bil kommer annars att komma med alla möjliga korkade inlägg av typen "det går juinte att köra med" eller "hur ska ni kunna fickparkera" eller "jag har minsann hört talas om nån som läst nåt på internet där nån kände en brylling som hade en känsla av att nån funderat på att testa prova köra med ofjädrat å det förstår ju vilken idiot som helst att det GÅR JU ALDRIG"... Personligen kan jag bara konstatera att det inte blir nån skillnad på kopplingen...bortsett från att man slipper byta lamell tre ggr i halvtimmen eftersom vanliga lameller är bajs. Grattis - ser vettigt ut.



_________________
Jens Trulsson
Citera
König
Tumba
Här sen Jun 2012
Inlägg: 384



Det här gillar jag!!!!!!
Nu börjar det bli kallt,blåsigt och blött.
Finns ju inget bättre då än att åka ner till verkstan och bygga!!!!
Montering börjar på måndag......

_________________
Erik König
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 300 SEL -89 "Röda Svinet"
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11   >>
13 besök senaste veckan (138299 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande