Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Ett pass loggat i aLaprecorder och ett i Racechrono Android
1 besök senaste veckan (5888 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41541

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
När jag var på Anderstorp förra helgen med SLC så körde jag ett längre pass där jag satte min bästa tid och sen körde vi final i timeattack där det gällde att sätta en bra tid på ett enda varv. Vilket ju gick sådär... Trots att jag inte var nervös alls och tyckte att jag hade en lagom attack, inte överkörde och inte backade av för mycket så var det över två sekunder långsammare

Nu vore det väldigt intressant att jämföra och se vad jag missade på i finalen, nåt fel gjorde jag ju bevisligen

Meeeeeeen under det längre passet hade jag Racechrono igång och på finalen hade jag aLaprecorderHD igång. Jag har inte använt någon av de två mycket alls så jag är lite noob på båda. Jag har exporterat från Racechrono (fanns bara valen csv och nmea(?)) och sitter nu och exporterar från aLaprecorderHD men där verkar jag just nu exportera något gigantiskt i video för den tänker jobba läääänge med den exporten säger den.

Hade hoppats kunna använda Racelogics analysprogram Circuit Tools 2, den som jag använder till Driftboxen (i Racechronomanualen står det att man kan exportera till den men det verkar inte gälla Androidversionen?)



Jag pillar på men tips mottages gärna vilka PC-program man kan använda för analys från de däringa två apparna

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19498



Magnus Thomé skrev:
Jag pillar på men tips mottages gärna vilka PC-program man kan använda för analys från de däringa två apparna
Excel?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



CSV-fil från Racechrono har jag analyserat i MATLAB.
Men det kräver ju att man kan och har tillgång till det.

Ärligt talat vore det nice med ett "riktigt" logg-program som tar CSV-filer.

_________________
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19498



NiklasFalk skrev:
Ärligt talat vore det nice med ett "riktigt" logg-program som tar CSV-filer.
eller nån som knåpade ihop en liten sida där man kan konvertera filer till/från ett antal format (ladda upp en fil, med lite options och ladda ner en annan fil).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
henningo
Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004
Inlägg: 238



Finns lite olika alternativ for att analysera CSV,

Det basta (och tyvarr dyraste - typ $2000) ar att skaffa en licens fran Motec for att kunna importerar CSV in till i2.

Ett gratis alternativ ar E-Race fran XAP. Inte toppenbra, men importerar CSV och ar byggt for att analysera race data: http://www.xap.fr/en/2012-03-14-16-54-46/download-logiciels.html

Ett battre och dyrare alternativ ar GEMS (http://www.gems.co.uk/?content=pages&id=gems-data-analysis), som i princip ar en kopia av Motec i2 och man kan kopa en USB dongel for typ 300 GBP som gor att man kan importera CSV filer.

_________________
Henning Olsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41541

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
henningo skrev:
Finns lite olika alternativ for att analysera CSV,

Det basta (och tyvarr dyraste - typ $2000) ar att skaffa en licens fran Motec for att kunna importerar CSV in till i2.

Ett gratis alternativ ar E-Race fran XAP. Inte toppenbra, men importerar CSV och ar byggt for att analysera race data: http://www.xap.fr/en/2012-03-14-16-54-46/download-logiciels.html

Ett battre och dyrare alternativ ar GEMS (http://www.gems.co.uk/?content=pages&id=gems-data-analysis), som i princip ar en kopia av Motec i2 och man kan kopa en USB dongel for typ 300 GBP som gor att man kan importera CSV filer.


Gratis är gott



Tack för tipsen!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
henningo
Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004
Inlägg: 238



E-Race kraver ett speciellt format for CSV filerna (som ocksa maste var omdopta till .DAT), har en exempel fil nagonstans, ska se om jag kan hitta den. Annars sa tror jag att det ar samma format som DTA ECUernas log filer, om nagon har en san?

_________________
Henning Olsson
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Hmm, jag har precis laddat ner E-Race, men när jag öppnar det får jag välja ett av tre stycken "interface". Oberoende av vilket jag väljer så svarar den sen att den inte hittar interfacet och jag kommer inte in i programet.

Några idéer? Eller finns det något annat gratisprogram som kan importera CSV-filer?

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Ett pass loggat i aLaprecorder och ett i Racechrono Android
1 besök senaste veckan (5888 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande