Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6972 besök totalt |
Ska bli väldigt spännande och se om Parisen blir annorlunda att köra, den har varit specialhal länge nu. Nu kanske ännu halare?
![]()
![]() _________________ ![]() |
||||
Knutan blev nära en sekund snabbare första sommaren med 30% ny asfalt.
Så kanske en sekund snabbare i år då (eller betydligt mer eftersom de tagit alla kurvor)? |
||||
Undrar lite om vilken typ asfalt de använt? Det finns ju olika kvalitéer. Det finns ju olika värden asfalt på gatan ska hålla, i friktion räknat. 0,5 är väl något jag har för mig och de hade använt en sämre asfalt på många ställen, men uppmätt friktion på 0,3 tror jag.
Fast om ni säger att Knutan blev 1sekund snabbare så kanske vår kära forumägare kommer upp i 140km/h på Värmdöleden när den får ny asfalt? Hade lite "svårt" att hänga på C1an ![]() ![]() Mvh Audin som låg bakom från Skuru till Ingarökorset.. _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
I Knutans fall så asfalterade de på natten och körde STCC på förmiddagen. SSM var helgen efter. |
||||
Det har jag inte hört något om men Gelleråsen har asfalterat på vissa ställen. Kanske i slutet på rakan där det varit ganska friskt hoppigt ett tag ![]() _________________ ![]() |
||||
Körde Mantorp idag med PCS, klart mycket bättre grepp i parisern.
Även delaer av banan mellan mjölby fram till F2 har fått ny asfalt. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Hur blir greppet efter att bresladdarna gnuggat in gatdäck istället för racinggummi i asfaltsporerna? ![]() Lika halt igen? ![]() |
||||
Nytt asphalt var c.a. 1,5/2sec snabbare för mig. Körde c.a. 1,2150 med beg slicks under träning. Jag brukar köra 1,23 tider med liknande däck på träning pass och lite bättre under kval.
Tyvär har dem asphalterat ibland bara början på kurvan (paris) ibland bara utgången och inte till kanten. Men snabbt blev det iaf ![]() _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Banansvarige på Kinnekulle sa igår att de kommer asfaltera om hela banan under hösten 2013. De planerade in datumet sent för att asfalten ska sätta sig och oljorna reduceras under vintern inför 2014.
Även problemområdet vid tillfarten genom tunneln. I häradet 4 mille skulle kalaset kosta. Tack för en toppendag igår. Supertrevligt att ha er på plats. Vi lär oss mycket av er suveräna körning. Tim Tréville (NOGS) _________________ Sir Timothy Tréville |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6972 besök totalt |